träskor & gummistövlar

Alla inlägg under januari 2011

Av anette - 24 januari 2011 21:50

Måndag kväll , det e jag o min lap !!! Det kallar jag egen tid !!

Har haft tid o leka lite med designen , inte så tokigt eller ?

Ganska kul o fixa o dona !!



✗  ✗  ✗  ✗  ✗  ✗  ✗


Helgen som varit har gått i rasande fart. Igår hade våra små troll hockeymatch 08.30 , vilken jäkla tid att sätta en match på , en söndag morgon. Nåväl man fick snällt stiga upp o fixa väskor o utrustning mm mm....

De spelade bra , en förlust o en vinst !

Efter matchen for jag hem med tösen , grabben åkte vidare på kalas på Busfabriken.

Jag , tösen & gubben passade på att ta 30 min vilotid , helt underbart. På kvällen blev det en tur ner till ishallen för att kolla in A laget spela match. Efter första perioden stod det

0 - 2 till vårt lag :(

Men vilken vändning i 2 a perioden !!!!! Efter 5 min reducerade våra grabbar till 3 - 2 !! Matchen slutade 7 - 4. Härlig ...


Idag tog jag 40 min med Mr Walker så fort jag kom hem från jobb. Gubben hämtade barnen. Sen blev det lite kortspel med barnen innan det var dax för simskolan. Wow säger jag bara , säsongen började förra veckan ( då jag inte va med ) o redan nu simmar de riktig bröstsim med lite hjälpmedel !!!

Snacka om framsteg * stolt mamma * !!

 

Av anette - 22 januari 2011 17:46

Go kväll ni läsare , idag har varit en helt vanlig lördag , efter frukost tog jag min prommis , barnen klädde sig o gick ut. Vi har typ slappat denna dag , helt enkel underbart. I morgon blir det dock lite mer på agendan , barnen har hockeymatch 08.30 !!!! Sen ska sonen på kalas på busfabriken ... full rulle i morgon fniss.

Eftersom barnen kunnat roa SIG SJÄLV så har jag fått tid att sitta o leka , älskar att fixa bakgrunder !!!

Hör av er om ni vill ha hjälp med bakgrund lr header , eller låna befintliga som finns i menyn.

Jag lär mig fort om sidan , skam den som ger sig !

Nu ska gubben min grilla , potatis med kanel puttrat i ugnen !!


Mys pys på Er !!

Av anette - 22 januari 2011 13:13

Kan inte ändra i mitt menyfält !!!

Jag vill lägga till fler bloggadresser jag följer , klickar på menyn för att redigera men inget händer , vad sjutton gör jag för fel ???

Likadant sist , tog mig åtskilliga försök att ändra en adress ???

Likadant för er ???


Skam den som ger sig ha ha ha ...... tog en stund ;)

Av anette - 22 januari 2011 09:59

Visst e det kul med kommentarer , o skriva kommentarer , men hur får jag reda på att någon svarat på min kommentar ??? Finns det en sådan funktion eller ??

Hade varit lite lättare eller hur ?

Har mailat admin om detta , fler som saknar den funktionen ??

Av anette - 21 januari 2011 13:30

Jag tror nog jag har provat alla medel genom åren , LCD i form av Nutrilett, Allevo, slopa potatis o pasta , LCHF, you name it !!!!

Men detta är nog det senaste ; barnmat !?

Tydligen e det väldigt populärt i USA o en viss blond bloggare ska tydligen gå på det ???? Visst , var o en måste få leva sitt eget liv, men kom igen , en burk barnmat !!!

 

Jag har kommit till insikt med min kropp :


" Din kropp e din egendom och

ingen annan kan forma den utom

DU själv "


Det krävs tålamod , jädra anammar o framförallt VILJAN !


Nu har jag hållt på i två veckor med regelbunda promenader på Mr Walker. Nya matrutiner såsom ; dragit ner helt på vitt ris , bytt det mot kornris som e tio gånger godare , potatis äter jag fortfarande. Jag försöker undvika sockret. Är noga med innehållet i paketen nu, allt som innehåller mer än 5g socker / 100g åker ut så gott det går ! Bara för att jag vill undvika sockret ska ju inte resten av familjen behöva bli drabbade.

Sen har jag börjat äta frukost på vardagarna !!! Bara det var nytt för mig. Gubben kokar två ägg till mig på morgonen , innan blev det en till två frallor på jobb ( vitt bröd har åkt ut, med vissa undantag,  vitlöksbröd någon lörd e helt ok ). Jag försöker hålla max 3 timmar mellan målen , och vet ni vad, jag känner mig redan piggare o gladare   .

Så ni som oxå kämpar på : Det går bara man e bestämd på sina punkter !!!

Det har tagit mig lååång tid , ja många år efter en hel del jojo bantningar , men nu ska jag fixa det utan att behöva vare sig svälta eller låta bli en godsak då o då !!


Jag önskar er en underbar fredag

Ni nya läsare , kommentera gärna , kul att lära känna nya här på Bloggplatsen !

 

Ps

Ni zoominare

om jag skriver lösenordsskyddat gäller de vanliga lösen !!

Av anette - 21 januari 2011 07:43

........ när jag går i mina gyllene

  Japp , ni ser rätt , mina guldiga danssneakers har dammats av inför min nya resa i träningens värld   .

Som jag skrev igår var jag så motiverad fram till incidenten av okoncentrations moment.

Så efter vi spelat spel sa jag kort o gott nu ska jag minsann fixa det där 60 min passet , så du får se till att barnen blir klara för kvällen.

Sagt o gjort , framför barnprogrammen o halv åtta hos mig fixade jag det !!!!!

Första milstolpen passerad   .


Ni kan tro att jag var såå nöjd med mig själv , jag fixade det !!

Det kändes så lätt igår , ska ta en prommis här när jag skickat barnen till skolan , därefter blir det Mr Dusty som kommer fram. Numer e jag ledig varje fredag , härligt härligt.

Sen ikväll kommer ju min kära syster , japp systerfredag ikväll. God mat o ett glas vin , eller två fniss.


Ha en underbar fredag


 


Av anette - 20 januari 2011 18:09

Att träna på hemma plan har både sina för o nackdelar      , var riktigt taggad att fixa de där 60 min passet i eftermiddags. Började traska i relativt rask takt o kände mig på topp , det kändes lätt o rätt. Efter 20 min trodde jag att jag skulle kasta ut barnen   . De bråkade och skrek om vartannat , för minsta bagatell , gubben satt  , ja ni gissade rätt , på kontoret. Hade i min enfald trott att han kunde umgås med barnen under tiden jag spatserade. Det var ju dock han som gav mig promenadbandet. När 30 min gått fick jag nog    , motivationen hade runnit ut o jag tappade helt koncentrationen. F - n , tänkte jag högt !!!

Riktigt demonstrativt började jag istället plocka ur diskmaskinen o förbereda middagen. Gubben märkte att något var fel o jag sa precis som det var. &0 min av hans tid det var vad jag begärde !!! Under resten av em höll jag mig i köket o tyst som en mus   . Jag var så arg o ledsen. Hur vill han att jag ska fixa min träning om han inte kan ställa upp ??? Peppra mig det ska han men hjälpa till med barnen , nja idag funkade helt enkelt inte !!

Nu har vi iallafall ätit middag. För första gången på RIKTIGT LÄNGE har det varit en lugn o trevlig tid vid matbordet   , bägge åt ordentligt utan trams o kiv , helt underbart. Kände mig lycklig. Nu ska vi spela lite spel tillsammans , sen ska jag banne mig upp på Mr Walker igen , har jag bestämt 60 min så ska det minsann bli det oxå även om det blev under två pass   


 

Av anette - 20 januari 2011 07:41

Morgon kaffet intas , barnen spelar Wii o tetas , en typisk morgon , ingen vila ingen ro.

Idag e det varuleverans på jobb , med andra ord häcken full.

   

det gillar jag då jag glömmer bort smärta o värk. Idag ska det göras 50 min med Mr Walker , jag ska inte ge upp , jag ska fixa det !!


För er som inte träffat Mr Walker

 

Jag hoppas ni alla får en underbar torsdag !!


 

Ovido - Quiz & Flashcards