träskor & gummistövlar

Alla inlägg under januari 2011

Av anette - 19 januari 2011 18:16

En helt vanlig onsdag , med aktiv vila på promenad schemat   . Dvs inte promenera men inte heller ligga på latsidan. Det fick bli en eftermiddag på ishallen med familjen tänkte jag   . Så efter jobb fixade jag till varm choklad o fika , packade väskorna så vi var redo att köra när gubben kom hem. Jag var på isen ca 30 min , barn o gubbe var på hockey sidan så det kändes lite ensamt. Sen fikade vi , efter det körde jag för att handla lite. Hämtade La familia på hemvägen..... gjorde iordning barnens kvällsmat, kallskuret o en massa nyttiga frukter o grönsaker. Till mig o gubben blir det tonfisk o räksallad när barnen lagt sig.


Ha det fint allesammans !!!!

Av anette - 18 januari 2011 15:03


More Pics @ <a href=MySpaceAntics.com" />


Idag var jag riktigt omotiverad till att powerwalka ..... kände att det fanns så mkt som jag ville få undan , planera middag mm mm mm.

Den längsta listan som finns e nog ursäktslistan. Men gubben min pepprade mig o jag kom igång. 30 min blev det, skulle varit 45 min idag o vila i morgon men jag får väl ta ett tag med Mr Walker även i morgon.

Har precis tagit min snabbdusch o ska nu iväg o kolla in barnens hockey träning.

 

Av anette - 17 januari 2011 19:14

Yeehaa !!!

Första promenad veckan avklarad o 1 kg mindre !

Idag påbörjades prommis veckan med 60min , var helt övertygad om att jag skulle göra plattfall halvvägs på Mr Walket o fara baklänges in i väggen ...... tempot e ju relativt snabbt så ingen latis sida här inte. Men så var inte fallet , var kämpa nöjd efteråt !  

Tog den där duschen ni vet ;  "en skön dusch "   ...... kan fortfarande inte förstå folk som gillar att duscha , jag e snabbt in o snabbt ut igen så fort jag fått gjort vad jag skulle . Varför stå där under det rinnande vattnet o tycka det e skönt , nopp inget för mig.

Barnen började simskolan idag ,de e ju uppflyttade så det blev ändring av dag oxå. Morfar följde med o kikade. Jag tog min prommis under tiden o fixade sen till kvällsmaten så den var klar när de kom hem.

Kasslergryta o kornris , jadå jag sköter mig kan jag väl tycka !!

 

Av anette - 16 januari 2011 14:00

Ja ni kan tro det e full rulle hos oss idag. Dennis har två kompisar här o Frida har kusinen Sammie. Det e hjärtliga skratt , lite tandagnissla men över lag går det finnemang   , blundar för en del ha ha ha.....

Ja nu har jag då bestämt att flytta hit för gott , en relativt lätt sida att

jobba med !

Hade varit kul om det funnits så att man kunde få nya vänner från bloggplatsen o ett forum.



❧    ❧    ❧


Med huset fullt kom jag på en genial idé. Killarna har spelat hockey ute i garaget, så varför inte bygga om garaget till ett allrum / gillestuga ?? Då får jag även ett ställe att ha mina träningsmaskiner på ...

Vi har gott om tomt så en carport tillbyggnad hade inte varit några problem....

Nu gäller det att vinna lite extra cash   .

Ja drömmar o önskningar finns det då gott om , man ska ju leva på hoppet .

 

Av anette - 16 januari 2011 13:52

I miss your comments,
I miss your smilies,
I miss the fun times,
and the sad times.
I miss your voice, from the one I spoken too
I miss your smileyhugs,
and your embrace.
I miss our friendship,
I miss those long blogs of you,
Since I've been away,
I haven't known what to do,
I've been dazed and confused,
I really really miss you my zoominfriends

Av anette - 15 januari 2011 17:19

Det e inte lätt att hitta ett nytt hem !!!!

Saknar min gamla zoomin familj !

Nu provar jag

www.jersmyrstillvaro.blogg.se

ett tag , annars återkommer jag hit   

Av anette - 13 januari 2011 14:34

Torsdagens arbetspass e slutförd o jag ser fram emot helgen. Haft minst sagt fullt upp på jobb idag. En gång försökte jag ta 420 :- för två askar läkerol , snacka om att det snurrade i kupan   .

För er nya läsare kan jag berätta att bara för att jag e ledig i morgon ligger jag inte på latsidan. Jag har min fredagsdate med Mr Dusty o en snabbis med Mr Walker   ....... sen e jag lagom slut tills kvällen !!!!


Om det är någon som nu råkar snubbla in på min sida skulle jag gärna veta om man kan ha sin inloggning o redigering direkt på sin sida. I dagsläget fårj jag gå tillbaka till bloggplatsen.se för att fixa med sidan , sen slutar det med att jag har hur många flikar öppna som helst ....

gör jag helt käpp åt skogen eller ???


 

Av anette - 12 januari 2011 17:36

Ja då har man tagit farväl av sina zoomin vänner !!! Det känns i hjärtat kan jag då säga. Man har fått så fina vänner som delat ens vardag ledsam som glad. Jag vet fortfarande inte riktig var jag hör hemma , kanske för att jag inte riktigt lärt mig sidan ännu. Provar här ett tag så får vi se , har en till sida som jag jobbar med jämsides.

Denna veckan har jag då kommit igång med träning med

Martin ! Han la upp ett 6 veckors schema i expressen för ett tag sen , så nu följer jag det. Man ska promenera.......

Jag fick ju ett promenadband i julklapp så det passade ju perfekt. Vi får se hur det går ...... mina diskbråck gör sig påminda hela tiden .

Nähä , nu får jag sätta lite fart här hemma.

 


Skapa flashcards