träskor & gummistövlar

Alla inlägg under februari 2011

Av anette - 27 februari 2011 16:12

Denna söndag var det inte någon sovmorgon inte ... gubben o sonen gick upp 05.30 , japp ni läste rätt. Vem tusan vill gå upp den tiden en söndag ????

Jodå vi gör det , hockeyspelare som man har i familjen. Grabben hade borta match kl 08.00 Jag steg upp strax innan de körde. Åt frukost med tösen innan vi begav oss.

Brrrrr jag hatar verkligen den ishallen !!! Trots långfilsingar var jag sååå frusen när jag kom hem , skakade som ett aspelöv.

Killarna vann med 3 - 2. Halsduken hade jag på mig ...

  När gubbe o grabb kommit hem , gick vi faktiskt o vilade oss en stund , skulle kört ett par ärenden men vi var så trötta allihop.


Nu på em har de varit på ishallen o åkt på allmänhetens åkning.

Det slog mig precis ; hur många timmar spenderas på ishallen en vecka ???

Kanske skulle jag göra en statistik ???


Idag e det Zumba egentligen , känner inte riktigt för det , gillar inte att träna på söndagar framförallt inte mellan 18 - 19.00 !!

Då vill man slappa , ladda inför morgondagen.

Nu hittade jag en annons , kollade in o då ska de tydligen starta upp här i byn på torsdagar kl 20.00 !!! Kan det bli mer perfekt ! Nu håller vi tummar o tår på att där finns platser kvar !!


Ha en underbar Söndag !

Av anette - 26 februari 2011 15:37

Här tar vi dagen med ro. Tänk , barnen har kunnat hålla sams o lekt tillsammans hyfsat bra idag !

Solen skiner o vi har 4 + grader ute    !! Nu känns det lite som våren kanske gömmer sig bakom husknuten !

Har varit nere o handlat lite , ikväll blir det tacos , yummie.

Unnade mig en chokladkaka

  Barnen har varit ute mest hela dagen o samlat ihop lite pantburkar , ja det ska börjat tidigt o lära sig fixa egna pengar   .

Gubben körde ner dem till ica så att de kunde få panta burkarna , sen kunde de köpa eget lördagsgodis !

Jag passade på att sätta mig ute på trädäcket , njuta av solstrålarna o en kopp nybgryggt kaffe !!

 


Ha en toppen lördag !

Av anette - 25 februari 2011 16:59

Tagit dagen med " litta " ro !!

Spang i nattsärken till kl 10.30 !! Helt underbart !

Barnen ville ut till " Bonnen " ( bonden ) o köpa nya cykel delar. Ja även de har börjat få lite vårkänslor så cyklarna ska poleras upp o utrustas för vårens trampande   .

Grabben ville ha nya Pegs baktill på sin BMX , & tösen en cykelkorg samt docksits.

Så vi for ut strax efter lunch , då gubben kommit hem från en visit ute på macken.

Bägge hittade de vad de sökte.

Väl hemma upptäckte vi att docksitsen skulle monteras på styret ....

tösen med sitt envisa humör , tog dockan o sprang o gömde sig... undras var hon fått humöret ifrån ????.

Efter mkt förnuftigt förklarande , " att visst var det bättre om dockan satt framtill ; dels kunde dockan se , annars var det bara tösens rygg som dockan kunde avnjuta, samt att tösen hade full koll på om dockan kanske blev ledsen eller missnöjd. Förklaringen blev klockren efter en stunds övertalning.

Grabben tog en svängom med sin hoj o nya sadel , sen spenderade han em i garaget med att polera o gnida kromet !!

Tänk , denna cykel letade jag i evigheter efter , o med syrrans hjälp lyckades vi få tag i en till en strunt summa !!!

Han e såå glad för sin hoj , märk väl han fick en cykel i födelsedagspresent förra året , som ser ut som en cross cykel. Den kunde han inte riktigt hantera då han ärvt sin korta rock av morsan ..... ja ja man lär av sina misstag , får väl sätta ut den på blocket ha ha ha ...

Jag har passat på att storröja o sortera någorlunda på kidsens rum , får se hur länge det varar !!


Har börjat med middagen. Potatistårtan står i ugnen !!!

Till den blir det Aijvar kyckling o sås !!

Sen bär det av över till grannen för att kolla Rögle på dumburken o umgås. Det ska bli såå kul , evigheter sen vi umgicks !!

Dagen i bilder :

 

    

Lyssnar just nu På

Be my Lover

med

La Bouche

såååå underbart go ` låt !!!


 


Pssst ... om ni nu e inne o läser ; lämna super gärna en kommentar !!!!


Intresserad av receptet på min potatistårta ???

Skicka mig ett meddelande , ute i högra fältet :)

Av anette - 24 februari 2011 14:42

Ja då var snart detta lov till ända !! Det går fort när man har kul !

Grabbens övernattningskompis e fortfarande kvar , blir hämtad runt 16.00 De börjar nog bli smått trötta på varann. Sen kommer de ju träffas ikväll när vi går o hejar på Grizzlys A - lag.

Japp de spelar hemma ikväll , så då får man dit o stötta dem !!

Barnen gillar att få susa runt nere i hallen med sina kompisar , ja inte har de tid att kolla in matchen.


  

I morse fixade jag till en riktig Engelsk frukost med både

äggröra , prinskorvar , bacon o köttbullar. Gud såååå gott. Det var dock bara jag o tösen som åt , men det blev desto mer åt oss   

 


 

skiner helt underbart idag !!

Man får lite vårkänslor innanför vinterjackan !!


 

Av anette - 23 februari 2011 14:44

Solen letar sig fram mellan molnen , kan man bli annat än lycklig ?

Strax efter nio i morse ringde en komis till Dennis. Han var här runt 10.30 , Frida ringde en kompis som kom vid 11.00 .

Highlife i huset med sanna ord !!!

Försöker ta det lilla lugnan nu o vila rösten , barnen har stojjat hela fm , o man har fått höja lite på de skrovliga stämbanden ....

Gubben min e sååå go !!! Han tog samtliga barn i bilen , lämnade av Fridas kompis å sen vidare till ishallen för lite skridskoåkning !

Vi får många gånger höra från våra barn " ni gör aldrig någonting med oss ..... " Jag börjar allvarligt undra vad det ÄR de VILL att vi ska göra ???

Vi har ju tagit ledigt denna veckan för deras skull , det har varit aktiviteter varje dag o ändå e de inte riktigt nöjda ..... jag lär nog aldrig få konkreta svar heller .


Här passade jag på att ta en svängom med Mr Dusty o Miss Moppy kom oxå fram.

Ska nu fixa till lite fiskfärs. Ikväll blir det hemmalagade fiskburgare o klyftpotatis.

Försöka ta hand om lite tvätt oxå !!


Om gubben min får för sig att läsa :

 

Av anette - 22 februari 2011 17:02

Här nere i Skåne håller många barn sportlov denna veckan. Både jag o gubben har för en gång skull tagit veckan ledig för att umgås med våra illbattingar !!

Igår var jag dock på jobb för att fixa med beställningarna.

I söndags kom kusin Sammie som har sovit över här.


Om vi i stora drag ska ta gårdagen ; jag var på jobb , gubben hemma med tre barn , som e såååå lika att de har svårt att hålla sams. Spec våra två , de kan inte se röken av varann förrän bråket e igång. Känns lite trist , då vi tagit ledigt för deras skull. Börjar bli lite lack på att de aldrig håller sams. Men trots allt for gubben in till Hbg där " luftkuddeland" hade byggt upp ute på idrottshallen på Råå.

 


Själv var jag som sagt på jobb , o sen var det ett besök på VC inbokat !

Det hade gått bra i Hbg o barnen var nöjda.

På VC konstaterades att jag hade strupkatarr o inflammerade trumhinnor , så jag ordinerades en starkare penicillin kur ..... jag som blir så kass i magen av penicillin ...  .

Men huvudsaken jag blir kry !!


Idag då ...

äventyrsbad i Halmstad var inbokat sen ett par veckor tillbaka.

 

Själv var jag lite orolig hur det skulle gå med mina öron. Men vi hade lovat barnen , o som mamma vet ni  , man kan inte rucka på vad som e lovat !!

Åt frukost i skaplig tid o fixade oss i ordning, var i Halmstad vid 10.30

Gud så roligt barnen hade det. Badet hade vi aldrig besökt förr , o eftersom våra troll inte e riktigt simdugliga fick man va med överallt. Jag gjorde mitt bästa , men till slut hade jag sådana grytlock för öronen så jag hörde inget !!! När det väl släppt så var allt sorl o ljud oerhört högt för min del !?

Tack o lov kom en hockey kompis till Dennis. De badade runt. Denne kompis har en storasyster som Sammie kände så då kunde hon oxå roa sig bäst hon ville !!

En toppen dag på badet trots allt !!!!

Nu e kidsen o gubben på hockey träning , jag vilar röst o öron o ska strax förbereda Enchiladas till kvällsmat.


Kramisar

Av anette - 20 februari 2011 16:18

Kom iväg i fredags runt 15.00 tiden.

Vi hittade hotellet i Kristianstad ganska snabbt

 

 Fick nyckeln till rummet som visade sig vara fel !?! Vi hade ju bokat ett rum med jaccusi kar. Fick snabbt ett nytt med bubbelkaret !

Vi tog en tur på stan för att få lite käk i oss. Hade sällskap av Per m familj. Det blev O´learys .... sorry att jag skrev Harrys på min FB status .

Vi blev alla mätta o belåtna.

Tillbaka till hotellet , de andra två familjerna hade kommit. Dennis , Frida o Kasper ( Per´s son ) bestämde sig för att bada !!! Du milde så kul de hade o vi hade vatten o badskum på hela badrumsgolvet.

Sen kom de andra ! Det blev lite vin o härlig musik, barnen spelade spel o roade sig själva. Somnade alla som stockar runt 22.00

Upp 06.00 för att käka hotell frukost. Jag tog både korv,  bacon o äggröra !!! Mumsigt kan ni tro.

Strax innan 08.00 var vi på ishallen för samling.

Tänker inte rabbla en massa match resultat , alla kämpade tappert. Frida gjorde sitt FÖRSTA MÅL , o ni kan tro hon var lycklig. Dennis lyckades få en puck i solarplexus o vägrade spela mer. Han fick stå målvakt i Fridas lag istället

 

Det var en bra cup , barnen var trötta när vi lämnade Kristianstad runt 19.00 !! Stannade på McDonalds på hemvägen. Vilken underbar lördagsmiddag.

Väl hemma slappade vi lite sen var vi alla i säng till 21.30 , helt slut o utmattade !!


Idag Söndag !!!

Dennis lyckades sova till 08.00 !!

Gubben o sonen for iväg o köpte frukost frallor.

Vid 10.30 for vi ner på ...... guess what ...... jo ishallen !?!

Snacka om att man blivit  en riktig hockey familj !!!

Tyvärr blev det förlust för både U8 & U9. Men de var lika goa för det !!

Resten av dagen har varit slappe. Skulle gått på zumba ikväll , men min hals värker o jag har fått så ont i mitt öra. Kusinen kommer hit.

Barnen har sportlov nästa vecka !!


Av anette - 18 februari 2011 11:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Skapa flashcards