träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Sportlov :)

Av anette - 22 februari 2011 17:02

Här nere i Skåne håller många barn sportlov denna veckan. Både jag o gubben har för en gång skull tagit veckan ledig för att umgås med våra illbattingar !!

Igår var jag dock på jobb för att fixa med beställningarna.

I söndags kom kusin Sammie som har sovit över här.


Om vi i stora drag ska ta gårdagen ; jag var på jobb , gubben hemma med tre barn , som e såååå lika att de har svårt att hålla sams. Spec våra två , de kan inte se röken av varann förrän bråket e igång. Känns lite trist , då vi tagit ledigt för deras skull. Börjar bli lite lack på att de aldrig håller sams. Men trots allt for gubben in till Hbg där " luftkuddeland" hade byggt upp ute på idrottshallen på Råå.

 


Själv var jag som sagt på jobb , o sen var det ett besök på VC inbokat !

Det hade gått bra i Hbg o barnen var nöjda.

På VC konstaterades att jag hade strupkatarr o inflammerade trumhinnor , så jag ordinerades en starkare penicillin kur ..... jag som blir så kass i magen av penicillin ...  .

Men huvudsaken jag blir kry !!


Idag då ...

äventyrsbad i Halmstad var inbokat sen ett par veckor tillbaka.

 

Själv var jag lite orolig hur det skulle gå med mina öron. Men vi hade lovat barnen , o som mamma vet ni  , man kan inte rucka på vad som e lovat !!

Åt frukost i skaplig tid o fixade oss i ordning, var i Halmstad vid 10.30

Gud så roligt barnen hade det. Badet hade vi aldrig besökt förr , o eftersom våra troll inte e riktigt simdugliga fick man va med överallt. Jag gjorde mitt bästa , men till slut hade jag sådana grytlock för öronen så jag hörde inget !!! När det väl släppt så var allt sorl o ljud oerhört högt för min del !?

Tack o lov kom en hockey kompis till Dennis. De badade runt. Denne kompis har en storasyster som Sammie kände så då kunde hon oxå roa sig bäst hon ville !!

En toppen dag på badet trots allt !!!!

Nu e kidsen o gubben på hockey träning , jag vilar röst o öron o ska strax förbereda Enchiladas till kvällsmat.


Kramisar

 
 
Nancy

Nancy

22 februari 2011 17:37

Oj så kul ni har haft det, men var nu rädd om dig så du blir frisk. Det får nog bli en ta det lugnt dag i morgon låter det som,,,
Kramar och var rädd om dig,, <3

http://nancy66.se

anette

22 februari 2011 20:04

I morgon blir det kompis lek förbarnen o viktvättsdag för mig !!
kramisar

 
Jessica

Jessica

23 februari 2011 09:02

Låter bra med en sportlovsvecka tillsammans med barnen. =)
Hoppas du får tid att vila lite också och att det tillsammans med penicillinet får dig helt kurant snart!

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

23 februari 2011 09:56

Ja det e inte ofta man kan vara ledig tillsammans allesammans !! Nu förlitar vi oss på penicillinet ;)

 
Ingen bild

Primrose

23 februari 2011 14:59

Inte undra på att du mått dåligt!!!
Hoppas medicinen hjälper utan för mycket krångel med magen.
Ha en skön vecka med barnen, kanon inte många som hade tagit ledigt båda två!
Värdefullt även OM barnen håller på o nästan tar kål på varann ,-))
Ha det gott! KRAM från mig Primrose ,-)

anette

23 februari 2011 18:47

Ja nu hoppas jag penicillinet hjälper , rösten e sååå kass , o öronen värker så in i norden !!!
Skulle nog behövt huset för mig själv helt o hållet för att kurera mig ....

kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards