träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Storröj , cykelmeck o Potatistårta ...

Av anette - 25 februari 2011 16:59

Tagit dagen med " litta " ro !!

Spang i nattsärken till kl 10.30 !! Helt underbart !

Barnen ville ut till " Bonnen " ( bonden ) o köpa nya cykel delar. Ja även de har börjat få lite vårkänslor så cyklarna ska poleras upp o utrustas för vårens trampande   .

Grabben ville ha nya Pegs baktill på sin BMX , & tösen en cykelkorg samt docksits.

Så vi for ut strax efter lunch , då gubben kommit hem från en visit ute på macken.

Bägge hittade de vad de sökte.

Väl hemma upptäckte vi att docksitsen skulle monteras på styret ....

tösen med sitt envisa humör , tog dockan o sprang o gömde sig... undras var hon fått humöret ifrån ????.

Efter mkt förnuftigt förklarande , " att visst var det bättre om dockan satt framtill ; dels kunde dockan se , annars var det bara tösens rygg som dockan kunde avnjuta, samt att tösen hade full koll på om dockan kanske blev ledsen eller missnöjd. Förklaringen blev klockren efter en stunds övertalning.

Grabben tog en svängom med sin hoj o nya sadel , sen spenderade han em i garaget med att polera o gnida kromet !!

Tänk , denna cykel letade jag i evigheter efter , o med syrrans hjälp lyckades vi få tag i en till en strunt summa !!!

Han e såå glad för sin hoj , märk väl han fick en cykel i födelsedagspresent förra året , som ser ut som en cross cykel. Den kunde han inte riktigt hantera då han ärvt sin korta rock av morsan ..... ja ja man lär av sina misstag , får väl sätta ut den på blocket ha ha ha ...

Jag har passat på att storröja o sortera någorlunda på kidsens rum , får se hur länge det varar !!


Har börjat med middagen. Potatistårtan står i ugnen !!!

Till den blir det Aijvar kyckling o sås !!

Sen bär det av över till grannen för att kolla Rögle på dumburken o umgås. Det ska bli såå kul , evigheter sen vi umgicks !!

Dagen i bilder :

 

    

Lyssnar just nu På

Be my Lover

med

La Bouche

såååå underbart go ` låt !!!


 


Pssst ... om ni nu e inne o läser ; lämna super gärna en kommentar !!!!


Intresserad av receptet på min potatistårta ???

Skicka mig ett meddelande , ute i högra fältet :)

 
 
Jessica

Jessica

26 februari 2011 12:41

Vilken bra fredag du/ni verkar ha haft. Hoppas helgen blir fortsatt bra.

(Jädrigt cool effekt du fått till på potatistårtetexten - snyggt.)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

26 februari 2011 14:56

Ja dagen i sin helhet var kanon !!!
Kul o leka med texter !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards