träskor & gummistövlar

Alla inlägg under mars 2011

Av anette - 31 mars 2011 18:39

Vilket fantastiskt väder vi hade igår , genast blev man glad inombords. Flugorna har börjat dyka upp - ett gott tecken på att det går åt rätt håll !

Har inte haft tid att sitta vid datorn på ett par dagar , o skulle jag ha en stund över så nog tusan tar den o lägger av . Man blir så irriterad , speciellt om man inte hunnit spara ner sitt arbete !!! Jag får väl ha det som en morot - en ny dator när jag varit rökfri ett par månader :-) - Max , pallar nog inte med den mkt längre. Förresten , jag har hållt upp i 2 veckor nu !!


Precis som rubriken säger e jag redo för våren !! Ni som följt mig genom årets bloggande minns väl mitt lilla fina drivhus , som blåste sönder !?! Visst drömmer jag om ett riktigt växthus , ett som ser gammalt ut med lite Vintage stuk !!! Rena drömmen - som kostar en förmögenhet ! Tänk att få sätta sig ner i en gammal mysig rottingstol med en bra trädgårdstidning o bara njuta av växter o blommor ...Man ska aldrig sluta drömma.

Jag älskar att få påta i mitt trädgårdsland , få se allt gro från dag till dag. Resultatet av riktigt närodlat e underbart, o framförallt så äter barnen grönsakerna mkt bättre då !!


Igår tog vi oss en liten shoppingtur. Skulle inhandla blommor till ute krukorna ( bild kommer då de blivit planterade - står just nu i garaget ).

Fick ca 50 st penseér , tre krukor påskliljor,

två krukor téte a téte ,

fröpåsar & sätt potatis.


 


OCH ett nytt drivhus :-)

 


Det ska bli spännande o komma igång med fröerna !!!


Och får jag för mig att ställa trädgårdstofflorna o känna mig lite vår fin , tar jag på mig dessa



 


   Barnen & gubben hittade oxå nya vårskor.


En mkt givande liten shoppingtur !!


Ska snart sätta lite fart på baken min , byta om inför kvällens zumba pass.

Har lite träningsvärk efter veckans två promenader , gjorde ju lite jogging på den första promenaden .....aj aj aj .... otränad så in i sjutton ;-(


 

Av anette - 26 mars 2011 08:07


 

Kl 07.00 var jag vaken i morse. Gubben var redan uppe då han skulle iväg på kurs / möte lr nått !?

Sitter här o riktigt njuter av mitt morgon kaffe. Solen skiner redan o det ser ut till att bli en helt underbar dag ! Dock e det inte riktigt varmt ännu, men ett som e säkert idag blir det års premiär för torkvindan att fylla sitt syfte fniss.

Idag kommer sys o Sammie hit , middag o ett glas rött , längtar redan. Pikade även " grannfrun " att hon kunde kika in  , vi får se hur kvällen ter sig. Ska bli kul med lite vuxet folk i huset , inte bara en massa barn o kompisar !!


Ha en underbar dag , det ska jag.


     

Av anette - 25 mars 2011 16:52

Städningen börjar nästan närma sig sitt slut för idag ....

har tagit det lite på om på.

Gräddade ett lass våfflor till eftermiddags fikan , det e ju bara sååå gott. Barnen vräkte i sig ha ha ha ....


 


Sen var det dax att ta fram vildsvinssteken för marinering. Hemmalagad rödvinsmarinad med Sambal Oelek och färsk Basilika.

Det blir spännande att få smaka.

Sitter o smuttar på ett glas rött o njuter av dofterna från grillen. Steken e på o ska ligga ca 2 timmar  , man lär ju vara hur hungrig som helst när det väl e middagstajm !!!

ska ge mig ikast med potatisen o grönsakerna , men kolla in denna !!!

Muterad eller ...... ???

 

Vi får väl se om det påverkar oss ha ha ha !!


Myspys på Er Alla !!

Av anette - 25 mars 2011 10:29

Idag tar jag dagen med ro !!! Ingen städ stress idag inte. Har redan fixat vecko inköpet o sitter mest o småmyser ! Tyvärr e inte solen med oss idag , men jag ler ändå !! Även om nattsömnen varit kass känner jag mig glad !

Ja faktum är att jag mår mycket mycket bättre !!

Idag är det 1 vecka o 2 dagar , ibland saknar jag giftpinnen i vissa samanhang , men jag frixar det !

Igår var jag på Zumba med syrran , o wow vad jag känner det i rumpa o lår idag , härlig känsla !!! Längesen man fick känna på träningsvärk ha ha ha.

Ha en underbar fredag - för det ska jag !

 

Av anette - 21 mars 2011 16:20

Är nu inne på min 5e rökfria dag o jag kan med handen på hjärtat erkänna att det märks !!! Smaksinnet har förändrats oerhört o då ska vi inte tala om vad jag tycker om hur rökare luktar ...

tänk jag har själv luktat på det viset. Jag trackar inte ner rökare , absolut inte , jag kan ju få ett återfall  , men just lukten som sitter i kläderna, fy farao !!!. Den märkte man inte av innan !

Jag har ingen abstinens , pillerna hjälper mig så bra !!!

Även om det bara e dag 5 så känner jag mig stolt !!!

 

Av anette - 20 mars 2011 16:57

Go kväll läsare ,

 Igår var vi i Höör på Frostas ishall precis HELA DAGEN. Jag hade hört att det var Sveriges kallaste ishall så jag var väl förberedd !!!!

Japp , ryktet stämde , trots långkalsonger o jeans , fick jag gå ut till bilen o ta på skidbyxorna ovanpå !!!

Jag önskade att jag hade haft video kameran med mig , för prestationen våra lirare gav oss , var långt över förväntan. !!! Spec Fridas U8 lag , som förlorat deras flesta matcher med tvåsiffriga resultat................ Igår kom de till FINAL !! Trodde knappt mina ögon , o när sen final matchen slutade 2 -2 o det blev sudden death ( förlängning ) ..... visste jag inte vad jag skulle tro !!! Tyvärr blev det ett mål till motståndarna , men nästan alla var överrens , Åstorps U8 or var det lag som gjort sig mest förtjänt av ett guld. Ni var sååå jäkla bra U8 !!

Barnen var lika glada över silvret o TRÖTTA ......

Dennis o lag U9 kom på 3 e plats. Enligt min åsikt var de det bästa laget på is , men motståndarnas målvakter var rena rama muren !!! Killarna hade sån press på deras mål , men riktig otur med målchanserna ...............

STARKT JOBBAT U9 !!!!


Jag & Frida slumrade till i baksätet på vägen hem , stannade till på pizzerian hemma o fixade oss lite lyxig lördagsmiddag ....


En lång, intensiv, spännande o rolig dag i en iskall ishall !!!


 Som ni ser e de sååå trötta & Frida en aning sur ... hm ...


Av anette - 18 mars 2011 13:02

Utan att man egentligen tänkt på det kan livet få en helt annan mening.

Ny innebörd , nya utmaningar.

Man måste försöka & misslyckas, men misslyckas inte med att försöka.

Man måste tro på sig själv , hitta sin självkänsla o få ny luft under vingarna.Den annars raka vägen tar en oväntad kurva ....



Många nya intryck att ta del av - En ny värld står framför mig !! 

Gäller bara att TRO PÅ SIG SJÄLV !

Av anette - 18 mars 2011 09:17

" Back to square one " ....

snön föll dramatiskt igår , när jag cyklade ner till

Zumba kurs No 3 !!

Såå himla kul det var ! Visst tyckte jag att ledaren kunde haft lite mer rörelser i sina höfter ( hm , vilken ovana jag har ha ha ha ).

Men det gjorde mig inget , som sagt skit kul att få börja röra på sig igen. Ser redan fram emot nästa torsdag !

Trodde i min enfald att snön skulle avta o vara borta idag .....

Nopp , lång näsa fick jag


 


Här kar jag kommit igång med min fredagsstädning , pausen e över


See you later !

Skapa flashcards