träskor & gummistövlar

Alla inlägg under mars 2011

Av anette - 6 mars 2011 16:14

Inte gör man många onödiga knop idag fniss. Syrran & familj kom över en sväng igår kväll , riktigt mysigt hade vi. Rätt som det var satt jag & sys på tåget in till Helsingborg. Vi hamnade på Harrys.

Ja spontanitet kommer man långt med o roligt hade vi !!!

Vi började ute kvällen med en



Så fasligt god !!!

Sen dansade vi mer eller mindre hela kvällen !!

Stannade o tog en kebabtallrik innan vi letade upp en taxi som körde oss hem.

En härlig kväll med syrran !!

Älskar dig !!


Idag for vi ut o köpte lite nya kläder o skor till barnen. Fixade nya glas till grabbens glasögon.

Satte oss ner o fikade o hade riktigt mysigt hela familjen.

Barnen fick även varsin väckarklocka , ska bli spännande o se om de vaknar till den !!


Älskar min familj !!


Solen skiner på oss även idag , dock bara 2 plusgrader ute.


Ha det fint allihop !!

Av anette - 5 mars 2011 17:32

Tycker ni om att experimentera i köket o alla dessa kryddor ??

Det gör JAG.  Förra sommaren provade jag att krydda den älskade potatispannan med kanel !!! Hm , tänker ni nu , prova innan ni uttalar er !!! Jag lovar er att det e smarrigt värre !!

Hela köket doftar ljuvligt av kanel & basilika , kan man bli annat än hungrig ???


  

Här e den ; den omtalade pannan , redo för ugnen    

Av anette - 5 mars 2011 14:38

Gick ut för att ta mig ett bloss o tittade hastigt ner .....

mina " scillor " börjar ju kika upp !!! Nu ÄR det vår !!



   

Av anette - 5 mars 2011 10:38


God middag vänner !!





Här springer vi fortfarande i nattkläderna o små myser !

Ute skiner Solen o man fylls av en inre harmoni. Tyvärr ändras inställningen lite när man går ut , det gäller att hålla i mössan idag & värmen har inte infunnit sig riktigt ännu !!!

Barnen har match även denna helg , så ni som följer mig vet ju vart jag kommer befinna mig !!




Av anette - 4 mars 2011 16:17

 

Känns som det var evigheter sen jag satt här sist !!

Haft fullt upp , speciellt med en massa privata tankar om livet & framtiden. Låter deprimerande eller hur , men inte då !!

Jag har bestämt mig för att fimpa !!!

Lyckades med hjälp av rökavväjningspiller sist , dum som man var började man när man blev sjukskriven. Men nu e jag taggad till tusen , pillerna uthämtade , man hade ju lite extra cash  ( vann lite på hästarna i tisdags , jiippiiee !!!

Inga billiga piller men vad e livet värt ??? Så nu j - lar !!!

 

Här har man hunnit städa o handla , kvällsmaten förberedd , så snart ska jag bege mig ner till ishallen. Gubben tränar efter barnen , så jag hämtar hem dem.

Men först en blick på min gubbe , har inte fått se honom själv " in Action " på isen , spännande eller skrämmande ???

Sen kommer min älskade sys på besök - japp det e ju FREDAG !!


 

Av anette - 3 mars 2011 06:56

Så har man fått upp lite våriga köks gardiner. Kanske på tiden , julgardinerna lyste så rött o grannt fniss .....

 

 


Med en gång blev det ljusare !

Nu hoppas vi bara på att värmen ute ska komma !! Det märks att våren är i antågande. Fotbollarna har kommit fram o det har börjat byggas på kojorna !

Härligt att se.


Ha en toppen dag !

Av anette - 1 mars 2011 07:39

Igår var det dax för ännu en märkestagning på simskolan. Denna gången var det Baddaren Gul.Märket togs på djupt vatten.


 

 Hopp-prov
Märkestagaren skall hoppa i vattnet
fem gånger.


Bubbelprov
Märkestagaren skall andas in, hålla
andan och blåsa ut under vattnet.
Detta skall upprepas fem gånger.

Glidprov
Märkestagaren skall glida i vattnet
5 sekunder med framsträckta och
raka armar, ansiktet skall vara
under vattenytan. Frånskjut får
göras från kanten. Handstöd med
platta eller simdyna får användas.
Momentet upprepas fem gånger.
Samtliga prov utförs där
märkestagaren inte bottnar!


Grabben var liiite tveksam men de lyckades bägge två !!

Stolt mamma   

Ovido - Quiz & Flashcards