träskor & gummistövlar

Alla inlägg under april 2011

Av anette - 30 april 2011 13:02

Steg upp i lagom tid , åt frukost med familjen o klädde mig !

Gubben for till jobb o jag tog barnen med mig ner till skolan för vårt motionspass . Syrran slöt upp med oss idag ! Vi körde igång vårt 60 min pass o det kändes great !!! Sen blev det lite skitsnack efteråt. Syrran stannade på en kopp Java. Nu har jag precis avslutat mitt första danspass med min personliga tränare Jay !! Du milde vilket toppen program. Många rörelser som påminner om Zumban !!

Nu känner jag mig såå nöjd med dagens prestationer !!

 


Igår kväll satt vi över hos grannarna o drack lite rödtjut o kastade pil !! Tack för en härlig kväll !

Idag är det Valborg , vi ska på middag hos syrran. Någon Majbål lär det inte bli då vi har eldningsförbud här nere , men fyrverkerier hoppas vi på !!


 

Av anette - 29 april 2011 06:28

Oj oj oj vad jag känner mig pigg o glad !! Det känns bra att inte röka o försöka få lite motion. Visserligen värker min kropp på alla möjliga ställen , men på ett vis känns det ändå skönt. Jag tom känner mig mindre stressad , hur bra e inte det ! Igår kväll var det superkul på zumban , tog i för kung o fosterland o  svettades som in i ..... passet var lagt lite senare då vi var  tvugna att byta sporthall.


Idag är det fredag , så jag höjer volymen , plockar fram svabb o trasa !!


 

Av anette - 27 april 2011 20:01

Med åren blir jag både mer hönsig över mina barn samtidigt som jag tänjer på en del saker o längder. Nåt jag ABSOLUT INTE KLARAR av är blodet från mina egna barn. Trodde jag var härdad efter alla näsblods incidenter med grabben,

men ack nej !!!

Ikväll hade han fotbollsträning. Jag fullkomligt älskar sporten , då jag själv spelat i många år under ungdomens dagar. Men att se grabben på plan - flera gånger skrek hönshjärnan " akta näsan Dennis " !?! Hur normalt e det på en skala över

coola mammor ??? Nä , cool lär jag nog inte bli ,

utan jag pickar vidare i hönsgården ....

Hux Flux sitter en grabb i gräset o lipar ....... jag reagerar vagt , min grabben står bredvid o ...... LIPAR !!!

Nä , shit näsan igen ...... jag var förberedd , ett paket näsdukar var snyggt nerpackade , precis som om ett paket skulle hjälpa hans blodfors .....

Oron stiger , vad händer , vad sker ???? Ser grabben komma lunkande mot oss med tränarens arm runt axlarna - shit !!!!

Tänk er att på en sekund kan den

förväntande oron rinna ur en .....

........... ett litet sår i läppen ....

Ja ja .... det kan vara ganska läskigt det oxå , FAKTISKT !!!

Grabben satte tänderna i sin kompis arm , normalt eller ??

På köpet fick han en ....... lös tand !!!!!

Om ni känner mig förstår ni min tanke med detta inlägg ..............

världens värsta kväll på evigheter :

Blod .....

lös tand .... JAG HATAR LÖSA TÄNDER ,

JAG AVSKYR ATT SE NÄR BARN VICKAR PÅ SINA LÖSA TÄNDER - DET SÖKER MIG!!

Jag tror min fobi kommer från då jag undervisade i dans - tänk er alla dessa små fjäderlätta ballerinor som prompt ville visa fröken sin lösa tand .... Det blev för mkt till sist ..... o inte blev det bättre av att min älskade systerdotter kom med sina lösa hartänder , fniss ....

Men som ni säkert vet , trots små incidenter så e gräset på en fotbollsplan alltid grönare

 





Av anette - 26 april 2011 19:53

Som ni kanske minns berättade jag att jag dragit igång en motionsgrupp. Mycket för att jag själv vill komma i form men behöver den där pushen , samt en artikel jag läste där Lucy Wyndham - Read sa :

Att få den kropp och den energi som du alltid velat ha och att hinna skaffa dig den på den tid som du har kan tänkas som en omöjlig ekvation.Hur många har inte sagt " Jag hinner inte träna " Men vad är det som säger att du måste uppsöka ett gym för att kunna komma i form? Genom mitt 6-veckorsprogram, särskilt framtaget för kvinnor, hjälper och motiverar jag dig att bränna fett och forma din kropp genom övningar du kan göra hemma och utan att det behöver ta särskilt många timmar i anspråk.


Vi hade vårt första pass igår , 6 entusiastiska mammor kom. Vi varvade 60 min med att promenera , jogga  utfall, styrkeövningar för stuss, bål o armar. Vi var riktigt nöjda efteråt. Ni kan tro att jag hade träningsvärk både här o där i morse , fniss.

Ikväll var vi endast 3 men vi visste att de andra inte kunde ikväll. Vi körde på o påbörjade de första 5 övningarna i 6 veckors tränings programmet.Vi kunde använda både stenar , bänkar mm som fanns nere på skolplanen. Perfekt , kunna gympa ute o slippa en massa maskiner o tillbehör !! Vi var eniga om att ett liggunderlag var nödvändigt. Nu e vi på gång , vi mammor som tillsammans KAN. Vi har bestämt vår morot : i Form loppet i Malmö 30 augusti , inte illa eller hur !!




Nu kör vi på ladies !!!


 


Annars flyter allt på här , vädret är helt gudomligt o jag längtar ut med husvagnen o semestern !!!

Av anette - 24 april 2011 14:45

 


VILKET PÅSKVÄDER !!


 helt underbart !!!! Vi har gjort mkt tillsammans o fått gjort en hel del i trädgården.Vädret har varit kanon !!!

Inget att klaga på inte !!

Trodde jag skulle få koppla av o ta det lilla lugnan, fniss. På skärtorsdagen jobbade vi som vanligt. På kvällen bar det av ner till Malmö Arena för hockey. Tyvärr förlorade Sverige med 4 - 2 , men det var en upplevelse att sitta på en läktare med 10 250 åskådare !!! Kl 00.00 var det fortf 9 + ute !!

 

 



Långfredagen tog vi oss en tur till Köpenhamn o Tivoli. Vi hade riktigt flyt med transport byten , resorna avlöste varann med bara ett par minuter emellan.

Solen gassade o det var så mysigt o fint !!! Ni kan tro att barnen gillade det. Vi åkte karuseller , åt glass o gick på restaurang. Barnen somnade på tåget hem , hihi.

 

På påskafton vaknade vi i ro , gjorde inte många knop. For iväg o handlade lite påskmat. Sys med familj skulle komma över.

Vilket väder vi hade hela dagen !!  Vi satt ute o åt , spelade brännboll & kubb o enbart njöt av ledighet i gott sällskap.  Satt ute fram till 22.00 !!

Vi har skolans parkering precis utanför tomtgränsen , som för tillfället blivit en campingplats - lite mindre kul men de uppför sig o stör inte. Vi har ju stor cykeltävling här denna helgen .....

Så här ser det ut från vårt trädäck ;o)


 

Idag har potatisen kommit i jorden , så nu hoppas vi att de hinner bli klara till midsommar !! Gubben min e jätte flitig idag. Tömt o rengjort poolen , så nu fyller vi den !


 

Av anette - 21 april 2011 06:30

..... eller snarare ett nervsammanbrott , fniss !!!

Det fick jag igår , all röra som vi har i huset !!! Ingen som helst strukturering så jag kavlade upp ärmarna , Började sortera Fridas garderob , sen plockade jag fram hennes sommarkläder. Det mesta fick jag lägga till sidan , Oj vad hon har vuxit !!

Det blev en full sopsäck med skräp samt en FULL sopsäck med kläder frånn Frida som grannen kom o tog emot !! Nu e jag på gång med storröjningen !!



Helgen e fullspikad , så här lär jag inte sitta.

Ikväll bär det av till Malmö Arena. Landskampen

Sverige - Ryssland spelas i Malmö Arena bara åtta dagar innan ishockey-VM börjar. Landskampen ingår i Euro Hockey Tourneringen Czech Hockey Games.


Glad Påsk till Er Alla !!!

( Ps ; se jag hann få upp lite pynt )

 

 

Av anette - 19 april 2011 07:33

Vaknade till en helt underbar morgon ...... perfekt att få hänga ut lite tvätt nu på morgon kvisten. Den härliga morgonidyllen försvann så fort jag öppnade altandörren.....

Nu har det börjat , den nödvändiga tiden för våra bönder men den olidliga tiden för oss . För oss som tvingas hålla fönster o dörrar stängda. Fy säger jag bara , vilken odör !!!!

Varför kan de inte gödsla på sena kvällen istället ???

Hm ..... undras hur tvätten luktar i eftermiddag ? Ja inte hallon i allafall !!


Våra barn vill inte gå ut o gå till skolan , fniss


 

Av anette - 18 april 2011 17:24

Man har med åren länge försökt stanna upp o ta dagarna som de kommer . Jag börjar bli riktigt duktig på det nu om jag själv får säga det. Troligen kommer merparten av min bekanskapskrets säga raka motsatsen. Men så länge man tror på sig själv ,

eller ???

Idag fick jag en riktig  Aha upplevelse !! ,  Hade jag inte suttit ner när den kom hade jag troligen gjort både baklängesvolter o saltomortaler  ,tänk er hur det hade sett ut !?! Här har man gått o tyckt så bra om sig själv , legat mer eller mindre ett

par steg före ..... ni som känner mig vet då att jag hade haft påskris o alla kyllingar uppe förra veckan , eller hur ??

Hur i jösse namn kunde det bli påskvecka så här snabbt ???

Har jag fixat påskris ....... nopp ....

har jag pyntat ...... nä , snarare tvärtom .....

Det finns så många saker att ta tag i ..... som vanligt börjar jag med det lättaste , tänka & planera , strukturera upp en " att göra " lista , skriva ner det snyggt o prydligt, fniss

Varför ???? Jag som ALLTID pyntar en / två veckor innan !!!

Känns nästan lite överreklammerat , att sätta full fart o pynta ..

Nåväl , jag har mkt inplanerat , så pass att jag helt glömt bort att det är påsk , även om barnen har påsklov ???? Är jag distraherad  , eller enbart dagdrömmande ??

Suck ....

jag pyntar i morgon då .......

Ikväll hinns inte för jag ska göra det ..... o det o förhoppningsvis det !!


Toodeloo kära läsare ;-)


 

Skapa flashcards