träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Vår Påskhelg ;0)

Av anette - 24 april 2011 14:45

 


VILKET PÅSKVÄDER !!


 helt underbart !!!! Vi har gjort mkt tillsammans o fått gjort en hel del i trädgården.Vädret har varit kanon !!!

Inget att klaga på inte !!

Trodde jag skulle få koppla av o ta det lilla lugnan, fniss. På skärtorsdagen jobbade vi som vanligt. På kvällen bar det av ner till Malmö Arena för hockey. Tyvärr förlorade Sverige med 4 - 2 , men det var en upplevelse att sitta på en läktare med 10 250 åskådare !!! Kl 00.00 var det fortf 9 + ute !!

 

 



Långfredagen tog vi oss en tur till Köpenhamn o Tivoli. Vi hade riktigt flyt med transport byten , resorna avlöste varann med bara ett par minuter emellan.

Solen gassade o det var så mysigt o fint !!! Ni kan tro att barnen gillade det. Vi åkte karuseller , åt glass o gick på restaurang. Barnen somnade på tåget hem , hihi.

 

På påskafton vaknade vi i ro , gjorde inte många knop. For iväg o handlade lite påskmat. Sys med familj skulle komma över.

Vilket väder vi hade hela dagen !!  Vi satt ute o åt , spelade brännboll & kubb o enbart njöt av ledighet i gott sällskap.  Satt ute fram till 22.00 !!

Vi har skolans parkering precis utanför tomtgränsen , som för tillfället blivit en campingplats - lite mindre kul men de uppför sig o stör inte. Vi har ju stor cykeltävling här denna helgen .....

Så här ser det ut från vårt trädäck ;o)


 

Idag har potatisen kommit i jorden , så nu hoppas vi att de hinner bli klara till midsommar !! Gubben min e jätte flitig idag. Tömt o rengjort poolen , så nu fyller vi den !


 

 
 
Jessica

Jessica

24 april 2011 15:49

Ah, men vilken underbar påskhelg ni haft. Vad roligt att höra! Hoppas söndagen och måndagen blir minst lika bra. =)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

24 april 2011 18:55

Du kan tro !!!

 
Jessica

Jessica

24 april 2011 15:49

Pst, jättegulliga tofflor! Tummen upp för dem! :)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

24 april 2011 18:55

skopunkten !!

 
Karine

Karine

25 april 2011 08:57

Vilken underbar påskhelg du och familjen har! Mindre roligt med den utsikten men den är ju inte permanent.
Blev sugen på dina ursöta skor :-)
Påskkramar till dig

http://karinetk.wordpress.com

anette

25 april 2011 09:49

visst e de söta - skopunkten !!!
Det kändes som om vi oxå var ute med vår husvagn ha ha ha

 
Ingen bild

Primrose

27 april 2011 08:31

Va mysigt att bara kunna åka över till Danmark ,-))) Tror jag det att ni alla hade kul på Tivoli i Köpenhamn!
Söta sommarskor ,-)
Längtar efter att campa ,-)
Även om det kanske inte är så kul gför er att ha husvagnarna så nära just nu!
Ha det fortsatt fint! KRAM från mig Primrose ,-)

anette

27 april 2011 14:06

ja det e ganska nimt att ta färjan över !!!
Tänkte börja städa i vagnen så den e redo för sommar utflykter ,)

kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards