träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Det känns toppen i hela kroppen ;0)

Av anette - 26 april 2011 19:53

Som ni kanske minns berättade jag att jag dragit igång en motionsgrupp. Mycket för att jag själv vill komma i form men behöver den där pushen , samt en artikel jag läste där Lucy Wyndham - Read sa :

Att få den kropp och den energi som du alltid velat ha och att hinna skaffa dig den på den tid som du har kan tänkas som en omöjlig ekvation.Hur många har inte sagt " Jag hinner inte träna " Men vad är det som säger att du måste uppsöka ett gym för att kunna komma i form? Genom mitt 6-veckorsprogram, särskilt framtaget för kvinnor, hjälper och motiverar jag dig att bränna fett och forma din kropp genom övningar du kan göra hemma och utan att det behöver ta särskilt många timmar i anspråk.


Vi hade vårt första pass igår , 6 entusiastiska mammor kom. Vi varvade 60 min med att promenera , jogga  utfall, styrkeövningar för stuss, bål o armar. Vi var riktigt nöjda efteråt. Ni kan tro att jag hade träningsvärk både här o där i morse , fniss.

Ikväll var vi endast 3 men vi visste att de andra inte kunde ikväll. Vi körde på o påbörjade de första 5 övningarna i 6 veckors tränings programmet.Vi kunde använda både stenar , bänkar mm som fanns nere på skolplanen. Perfekt , kunna gympa ute o slippa en massa maskiner o tillbehör !! Vi var eniga om att ett liggunderlag var nödvändigt. Nu e vi på gång , vi mammor som tillsammans KAN. Vi har bestämt vår morot : i Form loppet i Malmö 30 augusti , inte illa eller hur !!




Nu kör vi på ladies !!!


 


Annars flyter allt på här , vädret är helt gudomligt o jag längtar ut med husvagnen o semestern !!!

 
 
Ingen bild

grannfrun

26 april 2011 21:00

Kämpa på du! Jag kommer att vara med de gånger det passar. Men den 30:e är passet verkligen mellan 10-13 då? Lite länge kanske?!

anette

26 april 2011 21:31

står det så på pappret ??? vi kör bara en timme !!!

 
Janeth

Janeth

27 april 2011 02:09

Hej vännen!
Härligt att ha dragit igång en sån grupp! Hur har du hittat det träningsprogrammet, eller har du gjort det själv? I vilket fall som helst så är det ju en jätte bra idé.
Ni har haft en fin påskhelg har jag läst oxå! Jag har varit lite dålig på att sitta vida datorn, men det fina vädret lockar ju mera. Så då gäller det att läsa ikapp lite sen.
Ha det gott!
Kram Janeth

http://magnussons.zoomin.se

anette

27 april 2011 05:59

Hej vännen , kul att höra från dig , man får lite dåligt samvete när man inte hinner kika in hos alla , men jag hälsar snart på fniss. Jag hittade programmet i en kom i form tidning. Det innebär ny kost , men det struntar jag i , det är mest övningarna jag var intresserad av.
Påsken var hektisk men underbar ,0)
sköt om dig
kramisar

 
Ingen bild

Susanne

27 april 2011 08:23

Härligt att ni har kommit igång! Går så mycket lättare, när man är fler som peppar varandra! Dessutom är det roligare också :) KRAM

anette

27 april 2011 14:08

japp inget kan stoppa oss nu !!!

 
Ingen bild

Primrose

27 april 2011 08:26

Vilken härlig blogg ,-)) Jag hänger på ,-)))
det skulle behövas O SÅ kul att träna tillsammans som ni gör!
Bra gjort av dig där!!!
Vilket kanonväder i Påsk! ,-))))
Ha det fortsatt FINT! KRAM KRAM Primrose ,-)

anette

27 april 2011 14:07

Eftersom jag inte klarar av att komma igång själv , fick jag ta hjälp av de som oxå vill motionera lite. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA !!!

KRAMEN

 
Josefina

Josefina

27 april 2011 18:05

Det låter ju jätteskoj med egen motionsgrupp, och vilket roligt sätt att träna på !

http://marskulla.bloggplatsen.se

anette

28 april 2011 06:01

Hej
tack för titten ;0)
Japp vi har så kul tillsammans samtidigt som vi motionerar !!!

 
Jessica

Jessica

27 april 2011 18:53

Härligt att ni är igång; det låter fantastiskt roligt! Ska bli kul att höra mer om det här... Ha en skön kväll! =)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

28 april 2011 06:00

ja det e kalas kul , vi kämpar på :0) !!

 
Karine

Karine

5 maj 2011 20:06

Jag sätter en liten kråka här, så du vet att jag inte har glömt bort dig.
Kramar till dig min vän

http://karinetk.wordpress.com

anette

5 maj 2011 21:50

kram tillbaka vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Skapa flashcards