träskor & gummistövlar

Alla inlägg under april 2011

Av anette - 18 april 2011 07:32

Underbar söndag hade vi igår. Först spolade gubben av trädäcket med högtryckstvätten , sen for vi iväg för att köpa nya prydnadsbuskar till framsidan. De vi satte för tre - fyra år sen tog sig inte riktigt bra. Passade även på att köpa hem nya lavendel då gubben brände sönder de andra med blå korn hm .....

Tiden rusade iväg o det blev en aning stressigt på kvällen men efter mångt o mycket kom middagen fram o barnen fick duschat innan sängdax !!


Pallkragarna målade o placerade

Nya plantor på framsidan

Höganäskruset blommar

Avslutning på en intensiv söndag

             

Av anette - 16 april 2011 19:02

Jag minns på min förra blogg att jag ställde frågan !!

Min bloggvän gjorde detsamma härom dagen o nu blev jag själv nyfiken !!

Ca 10 - 18 besök / dag , vissa vet jag.

Det hade varit superkul o få veta vilka ni är, som e ständigt återkommande hit !!

Hur modig är du ???


 

Av anette - 16 april 2011 14:28

Attans vilket trist väder vi har här nere i Skåne !! Gråmulet o regningt så in i norden. Men inte mig emot .... ah nej , tro nu inte det var en hård Årsfest vi gick på igår .... nja kanske för några , eller någon ...... jag var i allafall i loppelådan vid midnatt.





Idag tog vi oss en tur ut till Ica Maxi för lite nödvändighets shopping o lite impulsköp oxå fniss . Blev både ditten o datten.  Kan vara ganska roligt att små fynda en regning lördag även om man bara e på Maxi.. Så tänkte nog alla med rullatorkort oxå ...

Stannade till på " Pang " , en lågprisbutik som säljer kommunens ABSOLUT FÄRSKASTE lösgodis !! Har ni inte testat tycker jag absolut ni ska göra det !!

 


Passar även på att visa mina vitsippor i trädgården som jag upptäckte i morse ;-)


 

 

Av anette - 15 april 2011 14:03

Nu e fredagsstädningen klar !!! Tjohoo , o jag lyckades få en tid hos frissan. På tio minuter var jag nere hos frisören !! Snacka om snabba bud ha ha .... Nu njuter jag av livet i ensamhet o känner doften av nystädat hus.

Jag vill dela med mig , nu när man kan fota lite hemmavid :

Tipset kommer från min sys , men jag älskar det !!!

Hur kul e det med skrynkliga dukar som ska strykas , ända färg efter säsong mm mm ....

Lägg lite pengar på snygga klinkerplattor istället, de e lätta o torka av o ser så snyggt ut !! Enligt mig själv !!

 


Av anette - 15 april 2011 07:27

Så var det fredag igen , dimman hänger tungt o det e fortfarande lite svalt.

Matsäckarna e packade , barnen ska på utflykt idag. Det blir en intensiv dag för dem idag. Först utflykt , sen blir det brännboll på fritids o sen övernattning hos Moster !! Ja gubben o jag ska ju på Årsfesten.







Idag sätter jag på mina Spotify listor på hög volym o drar runt med Mr Hoover. Det gäller att passa på o utnyttja gratistjänsten nu innan villkoren ändras. Vet inte hur jag känner inför det men 10 tim / mån klarar jag , det är det där om att en låt bara får spelas 5 ggr !!! Gäller det månadsvis eller för alltid ? Jag tror att Spotify gräver sin egen grav. Varför betala för musik som du inte själv bestämmer var den ska spelas ??? Nä då e det både billigare o enklare att gå ut o köpa den hederliga CD skivan.


 





Av anette - 14 april 2011 15:23

Jajjamänsan ,

redo både för motionsgruppen o Årsfesten på Hockeyn ;-)

For ut o shoppade loss lite , lite motigt att köpa kläder när man lagt på sig några kilo. Förhoppningarna e ju att de ska försvinna ......


 

   


Ute skiner solen o jag känner mig på riktigt gott humör !! Ikväll e det dax för Zumba !!


Ni får Alla ha en fortsatt toppendag !!!

Av anette - 12 april 2011 18:40

............. känns det som hemma hos oss .....

min näsa har sedan lång tid tillbaka varit röd , nu lyser den riktigt röd o jag har fått sällskap av gubben min . Ja han har blivit sååå förkyld , nyser stup i kvarten.

Jag har startat en motionsgrupp !!! Eftersom jag har såå himla svårt att omma ur soffan själv , har jag nu gjort slag i saken o bjudit in lite väninnor till att motionera tillsammans här utanför på fotbollsplanen ! Det ska bli kul att få träffas tre ggr i veckan o motionera. Gubben min har lovat fixa en hinderbana åt oss en gång , granngubben som e brandman har lovat att ta sig an oss en gång samt att en bekant som jobbat lite inom försvaret kommer hit o ger oss ett militärpass !!! Kan det bli mer häftigt ??? Hoppas det blir stor uppslutning.

Jag e riktigt taggad , så igår tog jag farväl till McDonalds o hälsade den nyttiga tallriken välkommen åter !


Nu gäller det !

 



Av anette - 11 april 2011 20:11


  Ikväll var det klädsim med flytväst på simskolan !!! Både spännande o nervöst.

Skapa flashcards