träskor & gummistövlar

Alla inlägg under april 2011

Av anette - 11 april 2011 19:51

Skänker min bortgångne mamma en extra tanke idag !

När hon fanns med mig , tävlade vi ALLTID om vem som skulle få syn på första tussilagon , år ut o år in !!

Idag såg jag den !!

 


Av anette - 8 april 2011 06:28

 

Ingen vidare bra start på detta året måste jag säga. Ligger med feber igen !!! Vad har jag gjort för ont ??

Av anette - 6 april 2011 19:13

Jag borde hoppa högt utav glädjerus,

tredje veckan som icke rökare !!! Men ändå känner jag mig inte på topp.

Jag försöker komma igång med min motion vilket e prio nr 1 just nu men allt tycks komma ivägen !!!! Jag blir lite ledsen, frustrerad o arg ......kilona kommer krypande o jag gillar inte vad jag ser.....

Sen har jag nog för många mål framför mig som står ivägen o då struntar jag i allt till slut. Så nu tar jag en liiiiiten time out.

Men tro inte ni blir av med mig för det .


 Ni får jätte gärna fortsätta kika in .... inlägg blir det , men inte i samma utsträckning. Snälla glöm inte en liten kommentar , hade varit så spännande o se vilka som tittar in. Annars kontakta mig med hjälp av rutorna till höger.

 

Av anette - 5 april 2011 06:28

Fy kattsingen vad jag har ont i ländryggen , kan knappt gå eller sitta.

Varför går jag inte till doktorn ?? Hm , mitt diskbråck e inte så pass att det behövs kirugi , o innerst inne tror jag inte jag skulle vilja. Har både läst o hört så mkt negativt om Op i ländryggen..

Skit samma , ont har jag o det e sååå frustrerande !!! Jag vill ut o promenera innan kilona tar över , ut o påta i trädgården ..... men värken säger nej.

 

Jag hoppas det blir bättre till helgen !

Vi for ut o köpte oss en liten jordfräs igår  , gubben fräste trädgårdslandet , så nu ska det bara krattas o sen e det ax att börja odla !! Det ska bli sååå kul , älskar verkligen trädgårdslandet.


 

Av anette - 3 april 2011 16:14

Steg upp tidigt då det var hockeyavslutning för kidsen !!

Gubben o barnen körde ner lite tidigare för

att fixa iordning mm , jag hann knappt komma inom dörren förrän Frida kom springande - Dennis hade fått näsblod. Till saken hör ju att när han får det håller det på i evigheter o kommer ganska kraftigt. Även om jag varit med om detta ett otal gånger tycker jag fortf det är obehagligt. Medans jag försökte stoppa flödet hämtade Frida gubben. Det ville inte ge med sig , jag for hem efter rena kläder. När jag kom ner igen sa gubben att vi fick åka in. En av mammorna  - sjuksköterska försökte hon med men det ville inte riktig. Dennis var sååå varm , o jag försökte trösta , skakade som ett aspelöv gjorde jag.Denna gången var mkt mkt värre , blödde både kraftigare o längre ! Vi kom iväg i bilen o det slutade blöda......

så vi styrde om igen så att han fick

vara med på avslutningen ändå.

Vilken bra start på dagen !!

Tyckte så synd om honom , o sen var jag orolig att han kanske skulle skada sig igen.Vakade honom med ett riktigt falköga. Avslutningen genomfördes o våra barn fick sina medaljer. De somnade gott på soffan när vi kom hem.

Sen var Dennis på kalas , tyvärr fick han huvudvärk , kanske inte så konstigt efter denna förmiddag. Sitter o slappar framför tvn o kollar Rögle spela match !!


Ja det tog även på mina krafter fniss , hade tänkt promenera idag men mitt jädrans diskbråck i svanken spökar idag .... attans.


  Jag hann inte mer än trucka på " publisera " så nog tusan var det dax igen ...

gubbe o son e nu på väg in till akuten !!

Av anette - 1 april 2011 17:40

Inte trodde jag att jag skulle hinna

plantera mina små blommor men ....

 


Jag trodde jag skulle trampa ur inne tofflorna när MIN ÄLSKADE GUBBEN  kom hem med denna TILL  mig !!


Första frågan ; " Vad har jag nu gjort "

Andra frågan : " Vad har nu hänt "

Tredje frågan " Varför "


Märks det att man inte e van ???

 

Av anette - 1 april 2011 07:23

Det är fredag , det är städdag

Det är 1a April !!

 


De hade lovat fint o soligt väder med upp emot 15 + , men tittar jag ut ser jag bara regn & rusk !! Inte nån vidare inspiration inte. Jag hade många planer för dagen med sol ..... hänga ut sängkläder o mattor , men jag får väl börja tänka om. Grillköttet som ligger i kylen får jag tillaga på spisen ......

OM

inte vädergudarna får för sig att ändra sitt humör.


 

Ovido - Quiz & Flashcards