träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2011

Av anette - 24 maj 2011 20:56

Jag har och har alltid haft svårt att sätta mig själv främst.....

Men den tiden börjar falna , i lagom mängd. Familjen kommer trots allt först , men jag e inte långt ifrån.

Idag beslöt jag mig att nu e det dax för en liten belöning !!!

Japp , jag föll för all bloggreklam o filmer o ja vet inte allt !!!


Nu ska jag få fina fötter !!! De kan behöva en rejäl omgång efter allt springande i träningsskor , eller hur ???

Jag har beställt baby foot !!!!


 

Lovar att jag berättar hur det funkar .




Regnet har hållt oss sällskap precis hela dagen , skönt är väl det för dem som varit oroliga över ask molnet från  som skulle nå södra Sverige idag ! Jag skänkte inte någon större tanke på själva rökmolnet , men visst e det trist med alla dessa naturkatastrofer vi haft på sistone ???

Tycker det händer titt som tätt nu.


Sen tycker jag det e näst intill lika hemskt att de svarta dropparna kommer bli dyrare !!

Hello !!!! My god oh mighty, jag måste ju ha mitt morgon kaffe , e det inte dyrt nock ??? Vad händer med alla de sociala människor som alltid träffas över en kopp kaffe ??

Nåväl , det är kankse inte ett världsproblem , men kan ni tänka er hur många blir om de inte har råd till sitt kaffe ???

Hur blir en narkoman utan drog , hur blir en rökare utan cigg ??? Japp , det e inte lätt att vara beroende .....


Jag har fått mitt kaffe , och min motion även om jag kan tyckas vara en aning kinkig ikväll , men jag e som jag e .... ibland kan jag skriva en massa dravel , eller så strunter jag i det !!

Jag har i allafall motionerat , yes sir även idag. Lårkakorna påminde mig konstant att det var dax att låta kropp o ben vila..... körde lite styrkeövningar i gröngräset i stället , medans mitt ansikte fångade upp regndropparna som föll uppifrån !!!


Ha en toppen kväll :0)

Av anette - 24 maj 2011 07:32

Snälla läsare hjälp mig !!

Många har hört av sig om att de inte kan kommentera mina inlägg.

Gör en insats o kommentera detta inlägg , alltså inget märkvärdigt. Funkar det inte vill jag gärna veta  , o vad som händer !!!

Börjar bli smått less på det nu .......

Av anette - 24 maj 2011 06:25

Usch o fy för att skicka barnen till skolan denna morgon. Regnet står som spö i backen o Åskguden har börjat vakna så smått.

Han har inget vidare morgon humör !!

Idag väcker jag barnen senare. De har hälsovecka på skolan o ska idag äta frukost där. Inget hemma alltså . I morgon fyller graben 8 år så idag ska det börja fixa o donas lite. Han ska ha disco på fredag för sina kompisar o sen firar vi o familjen honom på söndag. Tänk vad tiden den går !!


Nu ska jag skriva något som känns både lättande , vemodigt o skrämmande.

Jag är inne på sista arbetsveckan !! Vi har sålt macken pga olika komplikationer, så from fredag kan jag läggas i ett nytt fack - de arbetslösas.

Tänk jag har ALDRIG i hela mitt vuxna liv varit arbetslös !!!!!! En riktigt obehaglig känsla men , man får ta en dag i taget.


Nu ska jag njuta av mitt morgon kaffe.


 

Av anette - 23 maj 2011 19:05

Tänk , när jag började min motion & konditionsresa kunde jag inte ens

jogga 0.5 km !!! Visst låter det illa , riktigt illa , vill inte komma med en massa ursäkter ................ men jag blev diagnostiserad KOL år 2007 / 2008. Den var i start stadiet o jag slutade röka. Tyvärr blev jag sjukskriven o föll för cigaretterna igen. Nu har jag då slutat röka igen o denna gången är det för gott. För er som inte vet vad KOL är :

en lungsjukdom som ofta kommer i samband med rökning.Den skada som finns i lungorna går inte att reparera.
Har man slutat att röka så är det den absolut bästa behandlingen. Man har då hindrat sjukdomen att fort
sätta utvecklas.Sjukdomen försvinner inte men kan dämpas lite.

Genom att man lätt blir andfådd när man rör på sig så är det mänskligt att undvika det. Tyvärr får man sämre kondition och muskelstyrka och mår ännu sämre när man väl rör sig. Det är detta som har hindrat mig i veckor nu !!! Det o min pollen allergi , ingen trevlig kombination. Man blir nästan frustrerad över att kondisen inte blivit bättre. Men jag e innerst inne en fighter o jag har tappert kämpat vidare !!!

Idag tog jag mig en löp runda. När jag passerat 2.2 km hade jag fortfarande inte varvat ner till promenad !!! När jag joggat 2,5 km förstan , varvade jag ner ......... trodde jag skulle kräkas där vid dikeskanten , kände paprikasmaken från min smörgås blandas med svettdropparna från pannan , pulsen gick på högvarv !!

  Vilket glädjerus jag fylldes av när Runkeeper uppdaterade mig ! Wow , 2,5 km jogging nonstop !?! Jag ??? Japp , JAG !! Sen att jag mådde skit ett tag just då kunde kvitta. Jag närmar mig mållinjen :0) !!

Nu känns det som om jag fått två STORA lårkakor på vardera lår , det får bli extra stretching för mig i morgon med motionsgruppen !!


 


Av anette - 22 maj 2011 19:46

Jag släckte ner min lap snabbt som attans . Jag hade så många visuella o memorerade visioner jag ville fått till i mitt förra inlägg "dagens camping dress vs Gert Fylkings rosa " mm mm ... men eftersom jag e så rädd för åskan så tog det två röda innan all teknisk utrustning var stängd ,

Tor lade sig i rätt o snäppt !!

Vilket väder , gubben hann inte klippa klart gräset , Tor gav mig ett riktigt ljus spektakel. Varje gång han fick ett utbrott kunde man se vattnet i mina inhandlade Loka flaskor rör på sig !! Jag gillar inte oväder ..... inte blir det bättre av att man måste hålla god min för kidsen ................ shit , tänk om det smittar av .....

jag försökte få tankarna på annat håll , mina ostgratinerade grönsaker började förkolnas i ugnen .....

Men ... denna gång tänkte jag även på kameran. Hur fint e det inte med sommargröna blom bladmed färska regndroppar ??

   

Av anette - 22 maj 2011 17:16

När klockan närmar sig 18:00 lägger sig en tjock dimma över campingplatsen. En rökridå blandat på tändvätska , marinader och nyklippt gräs.

Det är en speciell känsla man får , o för en del är det ren pur njutning.

Jag älskar campinglivet. Barnen blir som förbytt , mycket lugnare på något vis o mindre bråk. ja gubben med .

Vi körde upp vagnen i fredags , fick den på plats o sen har vi bara myst.

Bara för att vi nu varit på camping har jag inte vilat med motionen. På lördag morgon väckte grabben mig redan kl 07:00.

07:30 var jag ombytt o redo för en liten jogging tur. Min runkeeper e då inte pålitlig kan jag säga. Det kändes som om rundan var runt 3 km

( vilket den var ) men enl runkeeper var rundan 1.11 o den tog mig 26 min !!!!  Det tog ett tag innan jag kom på det , tänkte inte så mkt på det. I fm var det tösens tur att trampa med. Vi fortsatte ner på stranden o tog 0.5 km på strandkanten , vidare upp i skogen o hem. Denna gången räknade den rätt !!! Nu har jag provat joggy steps , runkeeper , kan det va så att endomondo är bättre ???


Nu är vi hemma , svärfar kom inom o hälsade på , hux flux öser regnet ner o det blixtrar o dundrar ..... borde kanske släcka ner datorn en stund ???

Av anette - 20 maj 2011 06:16

Solen skiner från en klarblå himmel ,

doften av en kopp kaffe är rena njutningen !

Helt underbar morgon med andra ord. Jag e pigg o glad , det är fredag !!

Jag ska ta ett pass på promenadbandet innan jag ger mig ikast med fredags fixet. Det får bli lite enklare städning , då jag ska hinna

handla o packa klart husvagnen !

Gud vad vi ska njuta av att bara vara ...... längtar så in i norden.


 

Av anette - 19 maj 2011 20:19

Ja så var det torsdag o jag har redan inlett min helg !!!! Husvagnen e så gott som färdig packad för en liten weekend trip. Ska bli så skönt !!!!

I ett led på min berg o dalbana börjar jag få nytt grepp om min nya livsstil , det e inte lätt , men med rätt inställning kommer man långt. Jag måste få tacka min

" syster " Pia . Fick underbara FB meddelanden i morse - en som verkligen inspirerar mig till att fortsätta kämpa. Tusen tack  !!!!


Jag o min riktiga älskade lillasyster beslöt oss för att ta en lätt joggingtur i skogen. Jag visste att benhinnorna inte var ok , så i sista stund trampade vi istället vidare ut på landsvägarna !!! Jag hade Mr Mjölksyras ord i huvudet ..... vila , vila ... Nu undrar ni säkert vem han är ..... En sk träningskompis på FunBeat. Han fick mig att inse att kroppen faktiskt måste vila !!

Jag o sys sporrade varann under hela rundan , o ni kan tro det kändes i både knä & rumpa fniss. Men vi var såååå stolta när vi kom hem. En runda på 14 km tog oss 47 min , inte illa för två yngre damer på citybikes eller ???

Tack för en super duper trevlig cykeltur sys     


Nu ska jag avnjuta en

    


   

Ovido - Quiz & Flashcards