träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2011

Av anette - 18 maj 2011 20:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av anette - 18 maj 2011 18:02

Härom dagen skrev jag om en mamma som såg till att sin 8 åring fick botox injicerat . På jobb idag stod jag o bläddrade i Amelias tidning när jag plötsligt satte kaffet i halsen ! En artikel om " tigermamman " o hennes barn uppfostran !!!

Läs o titta här . Visst en gammal nyhet , men rykande färsk för mig !

Den omtalade Amy Chua, en kinesisk kvinna som uppfostrar sina barn efter det kinsesiska sättet , väldigt strikt alltså. Redan från några års ålder ska det övas piano eller fiol i 3-4 timmar per dag, ingen tv alls, inte leka hemma eller sova över hos kompisar, alla rätt på prov i alla ämnen är ett måste mm.... annars åker man ut på balkongen utan kläder !?!

Wow säger jag bara ...... tur att man slapp den uppfostran. Visst får man kanske framgångsrika barn , men glada barn ????

Vi svenskar curlar väldigt mkt , sträcker på gränserna men å andra sidan ska väl barn få vara barn ??

Ville bara precis ventilera min åsikt .....

Av anette - 18 maj 2011 06:27

Har varit uppe en stund , njutit av morgon kaffet o morgon solen !! Jiippie nu håller vi tummarna för det fina vädret håller i sig !! Har suttit o rensat datorn o kom över denna film. Så luta er tillbaka slå på volymen.

Filmen är från förra året .................


 

Av anette - 17 maj 2011 20:05

Jag säger det igen , livet är som en berg o dalbana , upp o ner hela livet !

Idag är det en dag på topp. Har känt mig otroligt glad o pigg , o på gott humör. Kanske för att morgonrutinerna fortlöpte utan en massa tjat.


Härom dagen kändes det så surt då jag inte såg vikt resultat på vågen .... men jag kämpar på , o dagens vilodag igår var väl behövd. Ikväll var det åter dax för min  motionsgrupp. Benhinnorna är inte på topp ännu så det blev 1.3 km löpning. Sen gjorde jag ett 50 tal abs , Plankan klarade jag i 2 min ha ha ha , gick vidare till utfall o front kicks. Därefter gjorde vi Lucy Wyndham Read´s cirkelövningar. Allt som allt ett 60 min pass !!

Det var skönt att få röra på sig igen , men benhinnorna gillar inte löpning , kanske vila mer än en dag .....

Morfar var snäll o passade barnen under tiden . Tänk Jag som aldrig  kunde förmå mig att fixa barnvakt för att jag skulle få träna , fniss ...... hittade på en massa ursäkter hela tiden.

Tom gubben min berömde mig igår för att jag slutat röka o börjat motionera regelbundet utan att GE upp !!!! Det var STORT kan jag erkänna. Inte ofta man får beröm ....... men jag har kämpa glöd !!!! Tänk om det vore så enkelt :


 

Nu ska jag mysa de sista 10 min med barnen , de fick titta färdigt på filmen som slutar nu halv nio.

Av anette - 17 maj 2011 06:09

Regn behövs då o då , speciellt för alla grödorna. Men nu har vi haft det i två dagar o jag tror nog att marken hunnit bli tillräckligt blöt. Nu vill vi ha värme igen. Dels för att jordgubbar o potatis ska hinna bli klara till midsommar o sen har vi funderat på att köra upp husvagnen till helgen !!

Jag hoppar över zumba maratonen o Dennis hoppar över sin fotbollsmatch.

Vi får väl se hur det blir.

Ikväll är det dax för motionsgruppen , jag kommer köra lite abs för egen del , då benhinnorna strular för tillfället.

Tänk i söndags hade jag varit rökfri i 2 mån , börjat motionera regelbundet , det tråkiga att det syns inte på vågen !!!! Att man ska behöva straffas på det viset när man slutar röka. Hur länge pallar ens psyke detta ???

Nu ska jag njuta av en kopp Java o beundra regndropparna :0)


Ha en toppen dag !!

 

Av anette - 15 maj 2011 17:15

.... jag tog orden ur Gunde Svan´s mun .

En man i trikåbyxor , eller kroppskondom som Norrmännen säger.

Nu har jag oxå tagit steget fullt ut till denna märkliga klädkreation .............. köpt  stumfilmsbrax , som gubben kallar dem ha ha ha !!!! Jag har alltid tyckt dessa löpar byxor ser fjantiga ut. Misstolka mig ej , tycker fortfarande de ser fjantiga ut , ja näst intill tramsiga,  men jag funderade härom dagen , då jag sett ett par med en dragkedja baktill , kanon tänkte jag , sen att springa i bomullsbyxor som skaver både här o där o inte absorberar kroppsvätskan ..... nix jag blir hellre medlem i kostymklubben för stumfilmer Ha Ha Ha ....

De e riktigt bekväma , tro det eller ej, så

" shit happens ; I will look like a total geek "


För att vara riktigt säker på att jag passar in tog jag två par , ett par långa o ett par pirat. Sen lyxade jag till det med en funktionströja oxå.

Ps jag tycker inte mindre

OM ER SOM ANVÄNDER ER AV DESSA BRAX !!!!


Nu jävlar kör vi .....

tänk att man ALLTID hittar bra ursäkter till att få shoppa ...... 


Så ikväll ska jag testa , vem vet jag kanske spurtar på som bara den ................ om inget annat för att hinna hem till hockeymatchen ............... gubben laddar redan o sys med familj kommer oxå över !!!


Av anette - 14 maj 2011 13:59

Satt o läste runt på nyhetstidningarnas sajter o satte i halsen då jag läste detta !?!

Är det klokt ? Är det normalt ?

Gud så upprörd jag blev. Hur funtade e inte denna mamman ???Vilka signaler ger hon sin dotter ?

Nog tusan ska en liten 8 årig flicka få ha skrattrynkor !

Usch fy tusan säger jag bara !!!!!

Visst har jag sett alla dessa mammor till skönhetsprinsessor som kan gå till överdrift när det gäller strikt kost o motion mm mm men nu ......

Jag e mållös !!!

Av anette - 14 maj 2011 12:04

Vaknade utvilad o kände mig ganska mör i benen fniss. Gubben skulle jobba så morfar kom o passade barnen medan jag , grannfrun o syrran cyklade upp till skogen för dagens motionspass. Tyvärr har många trillat av vår lilla grupp , lite trist men vi andra kämpar vidare. Jag glömde ta min pollen tablett hm ...... o fel sportBH ...... det guppade kan jag lova :0)

Vi joggade , alternativt promenerad rundan på 5,6 km.

Sen cyklade vi hem igen.

Har precis duschat o ska ta mig an barnen. För tillfället e de ute i husvagnen o leker.

Vädret e lite växlande idag , solen hade vi med oss i fm men nu e det väldigt molnigt. De har ju lovat regn ......


Ha en underbar lördag !!!

Ovido - Quiz & Flashcards