träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2011

Av anette - 13 maj 2011 14:48

Städning o veckoinköp avklarades i fm , hann inom bolaget o köpte lite vin till helgen.

Solen skiner o jag känner mig på topp. Har precis kommit hem från en 5 km löpning / powerwalks runda. Den tog 39 min , vet inte om det e bra lr dåligt men jag har något att utgå från. Jag kan ju säga att det känns att jag dansade i 3 timmar igår.

Jag måste införskaffa mig en ny app - joggysteps e inget bra , ska kolla in om FunBeat har en egen o se om den funkar bättre !!

Jag trivs bra med Funbeat , man blir liksom taggad när man får se resultaten från sin träningskalender , så härligt !!!


Önskar er Alla en Underbar Fredag !!


 

Av anette - 13 maj 2011 07:49

Tror ni på skrock ??? Jag menar att fredagen den Trettonde skulle vara en otursdag ?Denna myt har funnits i urminnes tider sen Jesus blev förrådd av Judas.

Jag köper mig hellre en lott o glömmer bort att det är just denna dagen .....

Inte för att jag vinner , men plötsligt händer det .....


Nu ska jag komma igång med fredagsstädningen o sen hålla helg.

Bjuder er på mina Azaleor som nu står i full prakt.


 

 

Av anette - 12 maj 2011 21:31

Idag har jag varit med om en upplevelse jag sent kommer att glömma. Jag fick både huvudvärk o spänningar i nacken !! Och njutningen av dansens moderna konst.

Men det var värt det , jag var ju på maratonzumba i kväll. Jag höll ut i 3,5 timmar !!!! Inte illa tycker jag själv. Det var en helt underbar atmosfär där lukten av svett o tyvärr hemska väderspänningar blandades i ett kulturhus utan vettig ventilation . Men man fick försöka hålla andan o gå ut o hämta en nypa frisk luft då o då !!


Nästa lördag är det dax för ännu en maraton om jag kan gå tills dess fniss !!


Nu ska jag sova , orkar inte ens lägga in en bild !!


Sov Gott !!

Av anette - 12 maj 2011 06:28

Som ett led i Sveriges Folkhälsovecka bjuder Folkhälsorådet o Fritidsenheten i vår kommun till Maratonzumba !!!

Det pågår mellan 17 - 21 med 4 olika instruktörer. Jag har ju i normala fall mitt ordinarie zumbapass , men detta lockar lite mer kan ni tro !!!

Så idag lär det skakas på diverse kroppsdelar fniss


  Idag är det himla dimmigt ute o redan 10 plusgrader , najs.......

Kom några regndroppar igårkväll men det slutade lika snabbt.

Av anette - 11 maj 2011 20:07

Skål , nu ska jag prova sommarens nyhet o titta på hockeyn.

Mååååål ..... 1 - 0 till Sverige redan


   

Av anette - 11 maj 2011 15:04

Känner att jag går på högvarv just nu. Man hinns inte med , ingen ro till att koppla av , ett i ett ......


Borde ta lärdom av visdomsordet :

 När man inte tycker att

man har tid, är det rätt tid att koppla av !


Grabben har fotbollsmatch ikväll , tidig middag med andra ord , hem så de hinner duscha o få lite kvällsgröt. Sen ska de minsann få se lite på hockeymatchen Sverige - Tyskland !!!

Jag ska leta reda på min Tre kronor tröja o ta den på mig !!



 

Av anette - 10 maj 2011 06:08

Underbart väder hade vi även igår , man börjar snart bli bortskämd över maj värmen. Gick ut o tog en titt på mina ägor o grödor.

Vad tror ni då hon ser ???


 

Mina potatis plantor börjar minsann få blast o kika fram :0).

Har vi tur finns det lite knölar till Midsommar.


Jag har börjat se mig om efter en bättre beg kamera. Jag kan inte zooma med min lr sättpå ett objektiv , jag vill kunna zooma mkt ,  gud vilken djungel jag gett mig in på ......

Amatör fotograf som man e , fattar man nada .....


Ha en toppen dag :0) !!!


Av anette - 9 maj 2011 15:43

I helgen höll vi överraskningsgille för svågern min !! Han blev 40 år .... så fort han blivit hämtad började vi fixa till. Jag hade gjort potatissallad samt två sorters pastasallad.

Kalaset blev perfekt !


God mat

 

Gott att dricka


 

...... och en skvätt åt hunden med :0)


 

Ovido - Quiz & Flashcards