träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2011

Av anette - 6 maj 2011 14:01

Så fort barnen kommit iväg till skolan tog jag fram wii kontrollerna o mötte upp med min coach. 30 min medel intensivt pass körde han med mig idag. Därefter körde jag 30 min enstaka hög intensiva övningar.

Tog en liten drickepause , tryckte in " i form " dvdn övningar för make o stuss. 30 min på den oxå !!! Så idag kan jag med gott samvete säga att jag e nöjd med mig själv.

Körde igång städdansen i högsta tempot fram till att jag skulle starta dammsugaren. Tempot o pulsen föll i rasande fart ..... dammsugaren var inte med mig ???? Nopp inget liv överhuvudtaget !!! Hm ...... ett tecken på att städa undan städattiraljerna ??? Ta fram sommarens godis nyheter ??

Japp Polly påsen kallar efter mig !


  Minns denna påse från förra året !!!


Den blev en av mina favoriter.


Efter två nätters nattfrost fick jag till slut ge upp hoppet om att min löjtnantshjärta skulle repa sig , den får pryda inomhus istället.




Ha en go eftermiddag :0) 

Av anette - 6 maj 2011 06:20

God morgon , solen e redan uppe o idag berikas vi av lite fler plusgrader. Dagen kan inget annat än att bli perfekt. Man e ju ledig o ska på date med Jay - min Wii coach i dance workout. Men ni kan tro att jag har ont  , ont , ont i mina ben o knän

Sen blir det dammsugarvals , putsartango o jag ska försöka hinna med ett pass tvättmaskinshambo. Var iväg på zumban igår o jag har så kul på dessa pass , men tyvärr e det sista gången nästa vecka. Jag kommer dock att delta i Maraton zumban den 21 maj !!! Visst kommer det finnas sommarpass men vi har ju bokat säsongplats med husvagnen.

Längtar redan iväg med den.


Helgen bjuder på 40 års gille o barnen ska sova över hos farmor & Eric. Hm får se om man orkar med söndagsmotionen fniss.


Ha en toppen förmiddag vänner.


 

Av anette - 5 maj 2011 06:51

..... väntar aldrig för länge sägs det.

Kunde inte låta bli att ta ett foto på gårdagens löp , sorry ,dålig bild ......


  Ni ser väl var på kartan det kommer bli som varmast ????

Solen försöker tränga igenom de grå molnen denna morgon !! Nu vill vi ha sol & värme.

Av anette - 5 maj 2011 06:32

Idag är det min älskade systers dag

Grattis grattis & ett stort fång kramisar

älskar dig


 

Av anette - 4 maj 2011 21:22

eller ; i gård o villa ???

Precis så känns det just nu. Sitter o myser o små fixar med bloggen o önskade att brasan var i full gång.

( Så kul med alla nya typsnitt. Dock önskade jag att man kunde förhandsgranska , men det kanske kommer.)

Tillbaka till brasan , visst e det en stooor mysfaktor men just ikväll hade lite värme inte skadat. Lär ju knappast få nått från gubben , han sitter fastklistrad framför hockey matchen.

Jag blev ganska så frusen då jag var ute på studsmattan med tösen. Roligt hade vi , du milde vad hon skrattade.

Japp de har verkligen fått en "ny" mamma !!

Visst kan jag väl ryta till fortfarande , men tar fler saker med en klackspark , o tänker att de lär väl sig nån gång , ha ha I wish .......


Jag har börjat få tillbaka energin , spec på kvällskvisten , man får tvinga sig till sömns ibland .

Nähä , kvällens svammel avklarad !!


 




Av anette - 4 maj 2011 06:26

Minus 1 grad o vitt på gräsmattan !!!!

Läste igår att många av er fått snö ??? Kommer vi få någon sommar ? Hoppas det är övergående.


Ha en fin dag


 

Av anette - 3 maj 2011 21:06

Fy , kan inte förstå att vi har nattfrost nu i Maj , brrrr , riktigt kallt e det ju !!

Dagen har flutit på som den ska. Idag var det åter motionsträff. En del bortfall , men vi tappra kämpar vidare ...

Eftersom det regnat beslöt vi oss för en powerwalk istället. Jag o Linda passade på att prova stavgång. Kändes konstigt men ganska snabbt kom vi in i en jämn rhytm.

Vi traskade på 4,11 km på 40 min .... ca  5,9 km / h , vi hade hjälp av min app " joggy steps ", nu har vi något att gå efter ! Vi hade vädrets makter med oss , de stora dropparna hängde över oss precis hela sträckan , men vi hann :0)


 




Har även gått med i funbeat , ska bli spännande o se vad det är för en rolig sajt.

Nu väntar en dusch !!

Av anette - 3 maj 2011 06:06

Det är underbart när man helt plötsligt är lite saknad !!

Fick ett underbart mail från en läsare härom dagen !! Tack för omtanken !!! Den värmde.

Jag lever , minst sagt , på ett nytt o spännande vis kan jag säga. Det känns kanon !! Jag har bara inte haft tid att sätta mig här , men jag kommer igen ....

Igår tränade jag endast framför min Wii coach , var sugen på att ta en joggingtur på kvällen , men jag visste ju att regnet hängde över oss.

Ikväll har vi ju motionsträff så då får jag jogga lite då istället.

Tänk att vi är inne i Maj , o frost på morgnarna ????

Brrrr säger jag bara. Maj är den mest hektiska månaden för oss. Fotbollsmatcherna börjar komma igång ,

en massa födelsedagar ...man hinner inte med riktigt , men det löser sig skulle jag tro !

Nu ska jag FÖRSÖKA FÅ UPP MINA TROLL från deras skönhetssömn !!


 



Skapa flashcards