träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juni 2011

Av anette - 14 juni 2011 07:18

Huvudet känns tungt denna gråtrista morgon. Var uppe i natt o hällde i mig Kanjang o hoppas på tur ! Kände mig konstig redan igår. Ont i nacke o bihålor. Det var ju småkyligt igår morse då jag var ute o promenixade så jag tog väl en objuden gäst med mig hem !?!

Idag e jag gnällig , ja SÅ in i norden. Inte nog med en trist snuva , mitt diskbråck har gjort sig påmind ................ var det träningen på crossen igår kanske ??

Sen blev jag väckt 05 ;15 av de mest avskyvärda fåglar jag vet !!! Duvan. Jag tycker dessa fåglar e rent ut sagt äckliga o tjocka !!! Får rysningar så fort jag ser en sådan otäcking...


 

Fixade lite frukost som inte smakade mkt .....


 

Idag blir det film mys för min del tror jag , träningen får vila , känner mig inte riktigt på G. Nu lite Kanjang :0)

Av anette - 13 juni 2011 08:20

Klockan ringde o väckte mig 05 : 30. Steg upp o startade kaffekokaren. Borstade tänder , klädde mig o sen var det dax för morgon rundan. Solen sken o fåglarna kvittrade. När jag kommit en bit på vägen kom jag på att jag glömde dricka mitt kaffe. Snacka om att vara ivrig på att komma ut. Rundan blev 4.99 km - kanon , nu har jag en runda på 5 km ..... försöka slå mina tider allt eftersom. Kom hem samtidigt som gubben steg upp. Vi åt frukost tillsammans hela familjen. Tösen vår har ett otroligt morgon humör , o denna morgon var icke nådig !!!! Ett tag var jag på väg o skicka ut henne :0).

De kom iväg , o så även gubben - till sitt nya jobb !

LYCKA TILL HONEY !!!

Jag dammade av min crosstrainer , startade MTV breakfast club o drog igång ett 20 min program på den - 5, 16 km blev det !

Dagens motion avklarad.

Nu ska jag ta tag i grabbens rum - OPERATION STORRÖJNING !!!


Ha en toppen dag !!


 

Av anette - 12 juni 2011 21:05

Jag har kanske nämnt det tidigare ..................... min morot av motion !!!


Nu e jag definitivt anmäld o betald !!!


 

Så den 30 Augusti springer jag i Malmö !!


Hoppas ni håller tummar o tår om ni inte får för er att stå o heja vid målgången !!!

 ( Hoppas sys står där !!!! )

Av anette - 12 juni 2011 20:23

 .............If you really try !!!

Idag har jag  ......

tagit resten av ogräset i trädgårdslandet samt framsidan o kom fram till att trädgårdslandet blir en snygg hörna med gräsmatta nästa år !! Jo visst kommer jag ha en liten bit kvar till mina odlingar , men i betydligt mindre skala !!

Man ska inte behöva känna det som ett tvång , vilket jag gör i år. Efter 15 minuters rensande lägger fingrar & arm av !!!  Jätte tråkigt tycker jag då jag verkligen gillar trädgårdsarbete.

Men jag fick tid till att njuta i solen o tro det eller ej men gubben min tog tag i kameran !!!

Inte ofta man annars hamnar på bild :0)


 

Värmen har hållt i sig , o vem i familjen e inte proffs på badbomber

om inte Frida !!!!


  Sen får jag ju passa på att önska min Älskling lycka till på nygamla jobbet i morgon !!!!! ( bortse från stubbet - han e på weekend semester fniss )


 

I morgon e vi åter till vardagen , alarmet kommer att väcka mig för min morgon promenad :0)

Pssst ;  PTP ; föredrar o hålla på helgerna Puss .....

 

Av anette - 12 juni 2011 16:50

Har ni redan börjat gå i de tankarna ??? Vilken leksak kommer bli den absolut populäraste ??

Jag vet !!!!

Om ni inte behöver en ny gräsklippare så gör allt ni kan med den gamla för att köpa en ny ..................

Ställ sen undan kartongen . I December tar ni fram den o sätter ett rött sidenband runt :0).

Jag lovar Er att kartongen kommer underhålla era barn i timmavis !! Grabben o grannkillen har lekt med denna karton PRECIS hela dagen !!! Suttit o spanat , gömt sig i den , traskat iväg med den.

Tänk så kul man kan ha med en kartong !?!


 


 



Av anette - 11 juni 2011 16:11

Vilket kanon väder !!! Kan man önska mer denna afton ?

En del ogräs fick se de sista solstrålarna idag. De fick en ny bostad,  ett stort grönt kärl med ventilationslucka upptill. Men det ÄR för varmt för trädgårdsarbete. Det fick bli horisontalt läge på trädäcket istället , med en god cider :0)



Barnen har badat , nu e man tacksam för den lilla plaskdamm vi har ....... den fick en chock klorering igår så nu e det tipp topp.

Ikväll ska det grillas o kanske lite kubbspel.

Vildsvinsköttet har legat i marinad sen 10.00 så nu hoppas vi på en underbar middag .

Ha det fortsatt fint !!


 

Av anette - 10 juni 2011 18:22

Fredagens städning gick galant. Mr Hoover var med på noterna från början till slut. Inte kan man lägga av bara si så där som han gjorde runt påsk !! Nu fick han ligga i !

Pappa kom en runda på besök o visade upp sin nya hoj ! Jätte fin Pappa !

Vet ni vad ? ..........

Jo jag grävde upp årets första riktiga skörd ;


 

Visst ser de aptitliga ut !?



När barnen kommit hem från skolan , for vi ut på Ikea för att fixa vad som behövdes till tvättstugan !!

Jodå , vi hittade precis ALLT som vi behövde o mer därtill !


 

Eftersom det blivit shopping , blev mamma så glad så kidsen fick varsin glass o gubben en kaffe :0)


 


 

 

Ha en underbar Pingsthelg vänner   

Av anette - 10 juni 2011 07:27

Hela dan ska jag arbeta,
jag ska jobba,
jag ska streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
Idag är jag en riktig hemma mamma :0)

 

Japp det är fredag minsann , skulle varit ut en runda med PT nu på förmiddagen men hon gav mig sitt godkännande att jag vilade mina benhinnor idag. Kanske blir en kvällsrunda , vem vet ? Städning står på dagens schema , ja som vilken fredag som helst , gubben ska fortsätta i garaget. Sen blir vi kanske klara till att fixa tvättstugan innan hösten kommer med alla blöta kläder o mössor ! Vi inhandlade oss en större garderob till tvättstugan i våras , som olyckligtvis blev ett fel köp. !!! Hade vi stökigt innan blev det värre då ! Nu hoppas vi på att nästa lösning blir praktisk o enkel !!


Nu kom Ellen o hälsade på !! Ska ha följe med kidsen till skolan .


Ha en underbar fredag allihop o jag hoppas ni som tar studenten får en toppen dag med sol o vackert väder !!!


 

Skapa flashcards