träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juni 2011

Av anette - 9 juni 2011 15:27

Har gjort typ nada denna dag . Kan erkänna att det kändes helt OK , ja rent ut sagt SKÖNT !! Minns inte när jag gjorde ingenting senast.

Har passat på o vilat mina fötter , de e en aning trötta efter dessa mil jag promenerat !! Har blivit soffläge framför tv ,

Ute regnar det fortfarande. Gubben röjer i garaget.

Ikväll ska vi gå o titta på tösen som har sommarshow på skolan ! De serverar kvällsmat till självkostnadspris ; pastasallad.


Toodeloo !



 

Av anette - 9 juni 2011 05:58

 

Jodå ni ser rätt !! Jag kom upp i GOD tid !!


Regnet stod som spö i backen när jag öppnade upp mina grusiga ögon 04.00 i morse. Typiskt tänkte jag , vilken mysig morgon prommis det kommer bli !!

Försökte somna om , hade ju 45 min tills alarmet skulle tjuta. Men ack nej , satte mig upp o lät benen dingla nedanför sänggavlen , skakade lite liv i dem innan jag steg upp.

Med bestämda steg tog jag mig fram till kaffekokaren som redan var laddad o tryckte igång den.

Mina träningskläder hängde redan framme.. Allt är förberett in i minsta detalj. Men jag var trött. Så himla sömnig. Sov så oroligt o åskan höll mig vaken i omgångar.

Passade på o borsta gaddarna medans kaffet blev klart. En stor kopp Zoegas satt  fint innan jag gav mig ut på mitt morgon äventyr.

Och så börjar färden. Det blev enbart asfalt , Pia & Pelle  , o lille Frasse mötte upp vid stora vägen. Jag drog en stor gäspning o kände pulsen började så smått komma igång o kroppen bli något varmare.

Med raska steg begav vi oss. Det kändes inte så segt som jag föreställt mig , piggnade snabbt till o kunde till och med känna glädjerus i kroppen.

Vilket underbart lugn denna morgon , detta kan jag tänka mig , fixa motionen innan vardagens stress hinner ikapp mig.

Benhinnorna gjorde mig påmind , bet ihop så gott jag kunde. Efter 20 min gav de med sig ,  segheten och smärtan i benen var borta. Det kändes som om jag flög fram.

Väl tillbaka ,vid utgångspunkten skiljdes våra vägar , mötte en mamma med sina hundar och fick mig en liten pratstund. När jag väl kommit innanför dörren rann svetten från mig. Även om det bara var en tur på 4.47 kmm !!!

Av anette - 8 juni 2011 20:16

Antingen en smula eller hela limpan anser jag !!!

Jag kan inte göra det halvdant , det har jag märkt. Ciggen e utbytta mot mina promenader , ett bra byte eller hur ???

Tyvärr finns det anonyma som skickat meddelanden om att jag fejkar mina promenadturer ......

Att de ens orkar , ren avundsjuka anser jag ! Det e tur man inte behöver godkänna alla dessa kommentarer , suck .....

Men här har de kvällens bevis från endomondo ... Och min kära vän Pia kan nog gå i godo för mina rundor :0)


 

Jag hade inte tänkt ta en runda ikväll , men såg ju ett gyllene tillfälle då gubben var på fotbollsträning med grabben fniss ...... hade Frida med mig på cykeln. Jag ska ju upp 05:00 i morgon bitti för en prommis med Pia. Det e ju vad jag eftersträvar. Kunna stiga upp o fixa rundan innan gubben kör på jobb. En kär bloggvän har inspirerat mig till morgon promenader  ! Nu e det allt eller inget ,

nu kör vi på , hänger ni med ??


Måste bara dela med mig av denna underbara låt med just titlen " All in " , även om texten inte handlar om just motion .....


Ha en underbar kväll ,

ikväll blir det tidigt ha ha ha

Av anette - 8 juni 2011 09:10

Jag hade hoppats o önskat att jag hunnit ut på min morgon runda , men vardagsbestyren fick komma först !! Jag hade hur många korgar med tvätt som skulle vikas undan !! Nu e det fixat o klart. Gubben min o jag ska in o hämta upp min Mr Hoover !!! Han har legat inlagd i över en månad nu o tro det eller ej men jag saknar honom rejält. Hans lilla ersättare var en riktig mallig en !! Hon är visserligen liten o nätt , men går det inte som hon vill slutar hon plocka upp skiten o skjuter det framför sig istället !!!


Får se om jag hinner ta mig an ogräset ute i trädgårdslandet i eftermiddag. Det är bud på att så gräs där till nästa år. Mina fingrar o arm orkar inte med det längre. Lite synd då jag älskar alla dessa små odlingar !!


Ha en underba dag vänner !


 

Av anette - 7 juni 2011 11:06

Jag fick en utmaning från min PT Pia förra veckan om att promenera runt Mackadammen , sagt o gjort , jag fixade den rundan. Sen fortsatte jag upp i Tingvallaskogen. Nu var jag på G ..... jag skulle utmana mig själv , minst 10 km ville jag gå !! Endo höll mig sällskap o regndropparna rann från pannan. Helt underbart var det. Jag o skogen i harmoni med varann !!!

Woops , jag kom fram till ett ställe jag kände igen men inte räknat med att komma till , snacka om att gå vilse !!! Jag fick vända om o gå tillbaka. Men jag har en liten fighter i mig o vägrade gå hela sträckan tillbaka - jag skulle minsann hitta ut via en annan stig !!! Jag gick o gick , joggade mellan varven o efter 1,3 mil var jag hemma !!! Tänk vilken härlig runda pga att jag gick vilse !!!

Nu känns det minsann i både lår o stuss fniss :0) !!


Dagens morgonrunda genomförd !!!

Nu lite fix o trix hemmavid !!

 

Av anette - 6 juni 2011 20:23

Min lilla Kodak Z1012 IS ville inte som jag ville denna helg som varit !! Jag blev minst utsagt förbannad ett flertal gånger.

Har länge önskat mig en egen systemkamera. Men vilket hav av kameror. Satt o läste i senaste Digital foto o hittade min nya vän !!

Har läst o googlat denna. En perfekt vän till en nybörjare !!!

Nu får jag börja drömma !! Man vet ALDRIG vad som finns under granen .... eller innan fniss !!


 

Av anette - 6 juni 2011 19:58

Nå , har ni firat vår nationaldag ??

Den firas på många håll idag o på olika vis. Jag skulle tittat på firandet på tv nu ikväll , men har man varit utan datorn ett par dagar , ligger man plötsligt efter

hi hi hi.

Jag firar med ett glas Rosé o lite bloggande.

På bilfärden hem idag passade vi på att räkna flaggor som rörde sig med vinden.

När jag nått 54 kände jag mig mer än nöjd !!

Jag fick inget foto på någon flagga

så jag firar vår dag med min blåa iris.


 

Av anette - 6 juni 2011 19:19

Vilket underbart väder att leva campingliv på !!! Helt underbar sommarvärme har vi haft. Tid till avkoppling , strandliv , lek o mys !!!

Bilen packades till bristningsgränsen i fredags o strax efter 14.00 var vi iväg. Gubben o grabben hade varit en sväng på torsdagen med lite cyklar o annat som inte skulle få plats i bilen .

Nu blir det bara kläder o matvaror man behöver ha med sig nästa gång man far upp. Detta är första gången vi har vagnen på säsong. Skönt kan ni tro. Man börjar vänja sig vid ljudet från flip flops , ölburkar som öppnas o alla glada barn !!

Detta är campinglivet.

En dag fick barnen prova på bungy jump o spindel klättring :0).

Nu låter jag bilderna tala.



Min älskling som grillar o snackar i luren hm .......




Sommar buketten


 



En underbar fisk måltid. Vi provade grillad pilgrims mussla , mums !!! 


 


 

 





   


 


       


 

Ovido - Quiz & Flashcards