träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juli 2011

Av anette - 31 juli 2011 20:46

Vaknade upp till ett olidligt varmt tält , helt vindstilla , o gassande solsken !! Vad mer kan man begära ???

Efter frukost drog jag fram brassestolen , bänkade mig med dagens Aftonblad samt kryssbilaga ! Minns knappt när jag löste korsord sist. Det var typ i samma veva som nerverna skadades i min arm , då jag inte kunde hålla i en penna längre stunder. Men idag har jag löst 2 korsord !!!! Tom gubben reagerade o sa " va har du börjat lösa korsord igen " ????

Gräset behövde klippas , jag ville bara iväg o doppa mig , barnen ville leka lr iväg till ett nöjesfält. Vi kompromissade o lovade barnen nöjespar på em efter gräset blivit snagat o div bestyrer åtgärdade.

Vad hände ??? Himlen öppnade sin stora vatten port o regnet fullkomligt öste ner , barnen blev sura .............. men där var ju inte mkt mer o göra åt saken.

Nu ikväll blev det fint väder igen , ja typ någorlunda ,solen kikade fram men något svalare .... jag ville envist få ett kvällsdopp då jag gått här o svettats typ hela dagen , cyklade ner till havet lagom till att

solen gick bakom tjocka moln !?!?!

Brrrrr , du milde himmel så kallt det kändes , men gud så skönt när doppet väl var genomfört :0)

Kvällen e ljum o härlig , kidsen e NÅGONSTANS o leker ..........snart dax o kalla in de små busiga liven :0)


Ha en underbar kväll !!

 

Av anette - 31 juli 2011 16:07

I dagarna två har vi tillbringat familjetid på Brottet !!! Ett underbart friluftsbad som dessutom är HELT gratis inträde !!! Ni kan tro att jag blev impad !

På dessa två dagar har grabben lärt sig dyka o tösen simmar nu utan problem. Ni kan tro att vi busade mkt igår när gubben oxå vad med :0) , hade super kul tillsammans. På kvällen tog vi cyklarna o trampade bort till Åsa & Micke o Zacharias. Så mysigt att få träffa dem igen. Vi grillade , spelade kubb o umgicks !! Tiden gick fort o sen var det dax att cykla hem igen , det blev snabbt mörkt o det hoppade paddor lite överallt på cykelstigen , örk !!!!


    Jag & fina Åsa


      Söta Zacharias

 

Av anette - 29 juli 2011 09:20

Räddningskåren kom och visade upp sig , svarade på barnens frågor och lät de testa olika saker. Tyvärr fick jag inte så mkt bilder , batteriet dog ................ börjar nog bli dax för en ny kamera känns det som , eller hur ?


   



Det blev

Hopp & Skoj - hoppa så mkt du vill för 40 :- , hm ...... så många barn , man fick vara glad om man fick hoppa en gång. Dennis fick olyckligtvis en sele som skavde så han köade om , fick gå ur kön för att kissa , köa o kommer då fram till

fel sele !!! Då klagade jag !! Inte fasiken ska han betala om han inte en får hoppa 1 gång !?! Det borde varit pris / gång man hoppade istället.

Nu hade han ju betal , rätt ska vara rätt.

Men det löste sig till slut , en liten stund lyckades han hoppa.


 

Av anette - 28 juli 2011 17:15

Efter två timmars stressande ......... ja du milde himmel , handla det nödvändigaste , fixa tre lunchar = hotdogs på OJ !!! Och sen iväg ....

Nu e vi framme på vår weekend anhalt !! Jag myser redan , barnen har jag inte sett skymten av .............. Avslappnat som en riktig drottning hi hi hi, snart kommer min älskling  " hem " !!!


 

Av anette - 28 juli 2011 09:48

Japp ni såg rätt , ny rubrik till min blogg men precis samma innehåll. Eftersom jag ofta skriver om mitt liv som mamma tyckte jag rubriken passade bra. Inget märkvärdigt - precis som Jag :0)



 

Av anette - 27 juli 2011 15:18

strax efter lunch fick vi oss ett ryck , jag & kidsen. Slängde ihop en badväska o for till friluftsbadet. Det är riktigt varmt idag. Kidsen hoppade på det djupa om och om igen. Deras simkunskaper blir bättre för varje gång o grabben vår tog minsann silverfisken. Simma 25 m på grunt vatten. Han gjorde det på djupt vatten. Om han hade  kunnat dyka kunde han även tagit guldfisken .

Ni kan tro han var stolt när han köpte sitt märke :0)


 


Av anette - 27 juli 2011 09:07

 

Skapa flashcards