träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

omväxlande

Av anette - 31 juli 2011 20:46

Vaknade upp till ett olidligt varmt tält , helt vindstilla , o gassande solsken !! Vad mer kan man begära ???

Efter frukost drog jag fram brassestolen , bänkade mig med dagens Aftonblad samt kryssbilaga ! Minns knappt när jag löste korsord sist. Det var typ i samma veva som nerverna skadades i min arm , då jag inte kunde hålla i en penna längre stunder. Men idag har jag löst 2 korsord !!!! Tom gubben reagerade o sa " va har du börjat lösa korsord igen " ????

Gräset behövde klippas , jag ville bara iväg o doppa mig , barnen ville leka lr iväg till ett nöjesfält. Vi kompromissade o lovade barnen nöjespar på em efter gräset blivit snagat o div bestyrer åtgärdade.

Vad hände ??? Himlen öppnade sin stora vatten port o regnet fullkomligt öste ner , barnen blev sura .............. men där var ju inte mkt mer o göra åt saken.

Nu ikväll blev det fint väder igen , ja typ någorlunda ,solen kikade fram men något svalare .... jag ville envist få ett kvällsdopp då jag gått här o svettats typ hela dagen , cyklade ner till havet lagom till att

solen gick bakom tjocka moln !?!?!

Brrrrr , du milde himmel så kallt det kändes , men gud så skönt när doppet väl var genomfört :0)

Kvällen e ljum o härlig , kidsen e NÅGONSTANS o leker ..........snart dax o kalla in de små busiga liven :0)


Ha en underbar kväll !!

 

 
 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

31 juli 2011 21:34

Typiskt att vädret ska spela en spratt hela tiden, här har lovats regn senaste veckan, men det blir bara kvavare o kvavare...inget regn.

http://www.troyatyra.se

anette

31 juli 2011 21:49

vi har haft tur dessa dagar sen i torsdags , endast regn på kvällarna när det väl kommit !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards