träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juli 2011

Av anette - 27 juli 2011 07:29

KL 06:00 väckte gubben mig. Jag hade bestämt mig för att få min löparrunda fixad på morgonkvisten. Sprang förbli Hyllinge Buss som stod i lågor igår. Fy katten som det luktade !!! Tragist öde för berörda människor verkligen.

Dagens snittid på min löpning var något bättre , men det ska baske mig bli ännu bättre.

Loppet närmar sig ju :0) !

Grabben hade lite feber igår kväll o lite  "off ", så vi får se hur denna underbara dag kommer se ut. Planerna e att gratulera svärfar som fyllt år samt få gjort veckans inköp. Skåp börjar gapa tomma ............

Även denna dag berikas vi av solsken , det blir en dag vid poolen kanske :0)

bjuder er på en bild från gårdagen


  och nu ska jag avnjuta min frukost :0)

 

Av anette - 26 juli 2011 17:58

Det blev en dag i hembygdsparken med olika aktiviteter för barnen. Bla " fångarna i parken ". Barnen fick verkligen samarbeta. Det blev lek & stoj på lekplatsen , och naturligtvis deras Stoooora glassar :0)

                 

 

Av anette - 26 juli 2011 11:34

Trädgårdsarbetet blir lätt lidande när man e på semester :0)

Men liguster häcken e så gott som färdig klippt och nu återstår ogräset.

Men tunnan e överfull ....

 


och får inte plats med mer  

lycklig e jag


  Det får bli något annat lite roligare denna dag hi hi hi !!!

Av anette - 25 juli 2011 18:55

  Det finns inget dåligt väder , bara usla kläder ......

På med löparskorna o iväg med dig :0)

Av anette - 25 juli 2011 12:37

Barnens städning gick förvånandsvärt bra :0)  ,visst lite små gnäll men se så glada de är när de äntligen fick gå ut o leka !!! Nu får de chilla o leka resten av dagen :0)


     

Av anette - 25 juli 2011 08:07

Kaffemuggen står bredvid med rykande gott Zoegas , det är tyst i huset. Gubben min är åter på jobb efter sin semester och barnen ligger fortfarande och sover. Skulle varit iväg på en runda men magont sätter stopp för det. Hoppas det känns bättre i kväll , då blir det löpning av.

Jag är på hemmaplan , dvs en hel del hushållsarbete som legat och väntat. Inte mig så mkt emot , inget roligt väder ändå , men att få barnen att städa sina rum , ja det är en avdelning i sig själv.


Idag kl 12.00 håller vi en tyst minut för de drabbade i Norge. Har fortfarande svårt att smälta vad som hänt.


Advokaten Geir Lippestad som försvarar Anders Behring Breivik - en brutal massmördare .

Varför vill man försvara en sådan ond människa ??

Bara för att bli mer känd , pengar , makt ???

Advokaten säger ”I hans huvud var det nödvändigt”..?

Hur kan det vara ett bra försvar?

Kaffet uppducket , många funderingar och frågor.


Ha en toppen dag :0)


 

Av anette - 24 juli 2011 19:48

Om man tar denna enkla bön varje kväll , kanske det händer :0)


 

Ovido - Quiz & Flashcards