träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juli 2011

Av anette - 23 juli 2011 21:25

Lugn lördag , nästintill för lugn...........

gillar när det händer saker. Tog en tur i bilen denna lördag em o fann en glassbar som sålde engelholmsglass !!!! Kände mig som en riktig stolt skåning :0).

Finns det godare glass ??? De hade inte min favorit , viol,  men mina andra favoriter ; citron , melon & polkagris !!! Mumma .......

tryckande värme , ja du milde himmel , 

tänk om man kunde blivit av med ett par hg så som man svettats !!

Framåt tidig kväll , blev det en tur på cyklarna , badkläder o handduk packade . Men var tusan tog solen vägen ................ brrrrrr kan jag säga nu efteråt.

Tror ni jag sa det då det var dax att doppa sig ??? Icke sa nicke ........

styrde kosan mot vattenkanten , hjärtat slog fortare o fortare .........

doppade tårna , sen hela foten....

gick längre o längre ut , gick på tåspetsarna , höll in magen , fy f-n så kallt !!

Min systerdotter frågade hela tiden varför jag skakade på  händerna ! För att det var kallt naturligtvis !! Sen bara föll jag , en sten under mig gav vika åt mina ben , wow så härligt vattnet kändes , inte kallt alls !!!

Sen blev det bada av !!

Väl hemma , stekte solen , du milde så kvavt !

Nu e det lördagsmys tillsammans med Mr Bond :0)


Ute vid stenarna o båtarna , innan kläderna åkte av o kamera batteriet dog :0)

   

Av anette - 22 juli 2011 21:18

Vem i jösse namn vill skada barn på sommarläger med flit ??? Läs här

Sitter o lyssnar på nyheter o läser intanätets nyhetssajter samtidigt !!!

Klä ut sig till polis o avfyra en massa skott !!!!

Varför ??


Vad är det som händer i Oslo ??? Kan med handen på hjärtat säga att man blir smått orolig - vi är ju trots allt grannländer !!!!


 

Av anette - 22 juli 2011 21:13

Fun City Varberg , har ni varit där ? Funderat på att åka dit just för att årets tv reklamen ger er en så fin bild av en härlig nöjespark ? Vi var där förra året o nu kan jag minnas att jag tydligt sa " näää aldrig mer ". Men det var ju för över ett år sen , vem kan begära att en mamma som jag kan komma ihåg det ? Minns även att vi sa , om vi skulle hit igen skulle vi ha egen matsäck med sig. Nu satt vi där , i Zafiran på väg till Fun City ................... utan matsäck !!!!! Man tror ju alltid att det ska bli bättre för varje gång , eller hur ?

200 Riksdaler / person i  inträde - även barn !!! Då skulle allt ingå !!

Så får du en broschyr , vem läser i den ?????? I den står det att alla motor attraktioner kostar ........... sen när började en kamel gå på motor ???

Jodå 20 spänn skulle de ha för att låta kidsen rida ett varv !!


Karusellerna ...... ni vet att man brukar få stå bakom en kedja o vänta , var fanns den länken ??? När en karusell var på väg att stanna ( virvelvinden ) for de andra väntande upp o skulle få en plats !!

SÄKERHETEN !!!!! excisterade överhuvudtaget inte ! Ni kan tro att jag blev smått skeptisk till övriga attraktioner. Vid vikingbåten , startade en man karusellen - och gick därifrån !?!

Hela stället kändes sjabbigt och nergånget ... inget jag rekomenderar till andra barnfamiljer.

Blev nästan lycklig när himlen öppnade sig o regnet öste ner !

Hoppade över badlandet.

Gubben offrade sig o körde fyrhjuling med barnen -

gud så leriga de blev ha ha ha.

Åkte rodel , ganska kul om man visste hur man skulle åka -

var fanns personalen ???

Åkte en ferrari karusell som tog 30 sek -

men gud vad det kändes i magen hi hi hi

men men ........... barnen var nästan nöjda :0)


                        

Av anette - 20 juli 2011 15:18

Mat är gott , mat är nyttigt , men ibland räcker de med lite lyxigt enkelt !

Hade ingen vidare lust att fixa en jätte lunch. Märk väl , lunch för mig består oftast av mackor & yoggi , men idag lyxade jag till det ;

Köttbullar & makaroner.

  Det är skönt när man kan få vara ledig från köksbänk och spis så ikväll får det bli hämtmat av något slag , troligen Mc Donalds. Ja jag vet , vilken hemsk middag , men lunchen var ju trots allt stadig , eller ....

Skulle gärna vilja ha fler av årets glas .

Man har ju samlat på sig nu genom åren , och årets glas tycker jag e stilrena , lite reto stil över dem  :0)


 


Av anette - 20 juli 2011 11:22

 Har ni någonsin funderat på hur lätt det är att dra förutfattade meningar ?

Alla dessa skrönor jag hört om arbetsförmedlingen dog idag !

Jag slog hål på myterna :0)


 

Man har hört historier om att man måste söka ett visst antal arbeten och rapportera in , de jagar en för att söka mm mm ......

Jag har fasat inför dagens möte , haft ont i magen och igår var jag så upprörd att jag inte visste vad jag skulle göra.

Men darrande ben steg jag in på min handläggares kontor. Där i första sekund fick jag ett förtroende som heter duga !

Han visade mig vad som behövde göras , och jag vet vad jag behöver göra. Allt e upp till mig ...

Så förtillfället lyser solen på mig , jag behöver inte längre känna oro !!


 

Ovido - Quiz & Flashcards