träskor & gummistövlar

Alla inlägg under augusti 2011

Av anette - 31 augusti 2011 09:26

 

Dagens motion utförd , benen var lite sega idag  .... hi hi :0)


 

Av anette - 31 augusti 2011 08:01

Vilken upplevelse , vilka intryck !!

Inte trodde jag att det skulle kännas så stort !!

Ni kan tro det var trångt på gatorna , inga lediga parkeringar , gubbarna släppte av mig & Gitte för att köra bort och parkera. Uppvärmningen kom igång , jag lovar ER att det var inte mkt yta man hade att röra sig på :0)

Startskottet gick .................. och regnet fullkomligt vräkte ner !

Blodet började så smått rusa , glädjen kom joggandes.

På bara ett fåtal minuter såg man ut som en blöt katt ....

Det var TRÅNGT................... , tyckte nu i efterhand att de som promenerade kunde startat efter oss som ville springa. Man sprang hinderlöpning mellan de motionärer som valt att promenera. Man fick se upp för deras stavar ...... , kändes lite trist att bli förhalad nu när man hade järn i elden :0)

Efter 3 km började då andningen strula , för er som inte vet , har jag en mindre diagnos av KOL. Men jag kämpade på. Mitt jävlaranammar tog över , de små röda hornen försökte tränga sig ut. Min Endomondo gav mig lite tider o jag låg bättre än vanligt , vilket pepprade mig ännu mer.

Jag närmade mig mål - vilket endorfinkalas !!!!!

Vilka känslor , glädjen som rann över mig bytes mot glädjetårar , publik som jublade , hejade o framförallt :

MIN ÄLSKADE FAMILJ som stod intill mållinjen o skrek på mig !!!

Jag genomförde mitt livs absolut första motionslopp !!!!

Ni kan tro att jag var stolt över mig själv !!


5 km på 35:44 min !


         

Av anette - 30 augusti 2011 13:02

Dax att byta ut flip flopsen kanske ????

Det börjar bli lite kallt , tur jag fyndade dessa för 99 :- !! 


Var även inom Lager 157 o köpte regnställ till kidsen. Man fick köpa ett par skor lr kängor för 15 :70 !!!

 

Av anette - 30 augusti 2011 07:32

 

Jag och en av grannfruarna ska göra det ihop , vi har tränat var för sig så jag vet inte hur hennes hastighet är , men vi ska försöka ta oss runt utan att promenera , bara springa :0).


Det viktigaste för mig är deltagandet , har aldrig gjort något sådant förr , ska bli kul.Gubbe o kids hänger med för att heja på Mamma !!


Synd att vädret är så trist o regnigt :0(

Av anette - 29 augusti 2011 07:33

Vrid på volymen o kika på tösens busiga kalas :0)



   

Av anette - 28 augusti 2011 09:57

   

Av anette - 27 augusti 2011 08:27

Vaknade med dunder och brak. Du milde vilket åskoväder som placerade sig ovanför oss. Inget trevligt sätt att vakna på. Jag gillar inte åska och blixtar så försiktigt sökte jag gubbens hand som tröst.


Jag har en aning värk i min ömma kropp. Inte sån där aj aj träningsvärk , den e såååå öm. Kroppen har fått göra saker som den i normala fall inte gör, så nu får det bli VILA för loppet är prio ETT för mig :0).


Pia med familj var här igår kväll vi beställde pizza o drack lite vin o bara umgicks. Jätte trevligt !!!


Idag ska vi uppvakta min systerdotter o sen blir det grillning på kvällen. En fullspäckad helg , IGEN hi hi !!!

Hoppas solen nu torkar upp utomhus :0)


 

Skapa flashcards