träskor & gummistövlar

Alla inlägg under augusti 2011

Av anette - 11 augusti 2011 09:22

Tävla om ett smycke från xenobiadesign




 

Av anette - 11 augusti 2011 08:56

 

Av anette - 10 augusti 2011 17:46

Visst e det snyggt med armband på solbrända armar ???

Har länge velat ha ett par stycken men aldrig trillat över några.

Jag går inte ut o köper bling blings bara för att det e snyggt , nä de måste nästan komma till mig. Nu hade jag turen att jag passerade hyllan med dessa armband. Blev stört förälskade med en gång :0)


Har snart fått packat upp alla kläder , men jag stressar inte fniss.

Jag små myser fast jag har en hel del att göra , dagens sko outfit :

Mina nya flipflops : Crocs !!!!


    Nähä , dax att plocka lite till , vad gör ni denna kväll ?


 

Av anette - 10 augusti 2011 13:42

Nu har vi kommit hem - för gott denna sommaren. Campinglivet är till ända o man kan ju med gott samvete säga att vagnen

utnyttjats till max !!

Syrran o Sammie kom ju upp i lördags , på söndagen blev det en tur till Gekås , så nu har man lite nya tunikor. På måndagen var vi ju o kikade på när båtarna for iväg hem till sina hemland. På hemvägen blev grabben dålig o kräkte i bilen - stackare !!! Sen blev han liggande med feber. Men jag o sys hade jätte mysigt i förtältet , smuttade på vin o snackade :0) På kvällen kom ovädret in !!! Det öste ner med både regn o hagel , åskade o blixtrade precis ovanför oss. Under natten slog blixten ner i havet för marken den skakade rejält !! Vi bestämde att packa o åka hem på tisdag. Grabben vaknade upp lika pigg o go som vanligt så när vi så gott som var klara med packandet bestämde vi att stanna en natt till :0). Vi hade ju liiite vin kvar fniss !

På kvällen kom oväder nr 2 !!! Storm och orkan byar !!! Vaknade runt 04:30 av att vagnen lyftes o damp i marken lika snabbt !!!!!!! Ni kan tro att jag var rädd !! Var ut o kollade stormlinor , markis mm mm ...

grannarna hade fullt upp med att montera ner sitt tält !!! Det hade lagt sig över husvagnstaket !!!

Eftersom det mesta var klart så kom vi iväg runt 11.00 snåret. Nu är vi åter hemma - huset fullt med väskor att packa upp , tvätt som ska tvättas ............. med andra ord : åter till vardagen !!! Ska passa på o kika på lite bloggar - tänk vad det betyder mkt när en trogen läsare efterlyser en o undrar hur man mår !!!! Det värmer gott om hjärtat.


Men säg mig , var tog sommaren vägen ??? Från varma kvällar till dessa oväders kvällar ??? Usch fy säger jag bara :0)

Mammas Hibiscus har blommat medans vi varit iväg .........

visst är den vacker ??

 

Av anette - 8 augusti 2011 17:01

Jag håller mini semester med syrran o systerdotter. De bor uppe i vagnen med mig o kidsen .

Idag var det " parade of ships " dvs avslutning på Tall of ships race. Vi for in o hade turen att få se den spektakulära avresan av den colombianska båten Gloria som jag tidigare nämnt !!! Man fick gåshud o vilken upplevelse !!! Musikkåren spelade o till sist , klättrade besättningen upp i masterna - wow !!! Ha överseende med bilderna , fick använda mobilen då kameran snyggt låg kvar hemma


         

Av anette - 6 augusti 2011 13:16

Vi kom iväg trots lite regnskurar från och till. Swingfly missade vi totalt - men jag fick turen att lyssna på Dan Reed !!!!

Minns honom från ungdomens dagar - så jädrans bra !!!

låter bilder med text tala :

      Minns ni denna norska båt Christian Radich -känd från Onedinlinjen

    Båten Mir

  Den ryska båten Sedov på 122 m Lång !! Var uppe o tittade på denna båt

    Den colombianska båten Gloria ( I mitten )

  Dar Mlodziezy :

             Och till sist den fantastiske Dan Reed !!

   

Av anette - 5 augusti 2011 13:55


Kunde inte låta bli att kika in min o syrrans avslutningsdans då vi lämnade över vår dansförening :0) !!!

Av anette - 5 augusti 2011 10:59

Regnet smattrade på husvagnstaket inatt , det låter betydligt mer än vad det egentligen är . Låg o lyssnade en god stund , funderade på om takluckorna var stängda - jodå. Idag har vi lovat kidsen att ta oss in på folkfesten. Kamerabatteriet e laddat o en ryggsäck inhandlad :0). Regnet har gjort uppehåll o vi hoppas det förblir så. På tal om kameror , kände mig som värsta amatör fotografen igår , det kvittade var jag stod så nog tusan fanns det en riktig entusiast bredvid mig med sitt objekt lika lång som båt mastarna !!! Jag vill oxå ha :0)


 

Skapa flashcards