träskor & gummistövlar

Alla inlägg under augusti 2011

Av anette - 4 augusti 2011 21:31

Många intryck att smälta o återberätta för gubben. Tyvärr missade vi när det colombianska fartyget gick iland !!! Det skulle man fått uppleva !


Ser ni alla män på mastarna ??? Riktigt högtidligt.

Här hemma blev det lite hemmafix, gubben tog hand om vår gröna plätt :0)

Nu ska jag spela ubongo med Frida !!

Av anette - 4 augusti 2011 16:43

Det är Folkfest !!!

Rix FM festival ,

gudomliga båtar o kulinariska maträtter :0) .

Idag är det Europeiska marknaden på Tall ships Race .

Tyvärr missar vi Eric Saade på rix festivalen , hinner inte med allt - men men man kan inte gå på allt. Var in en sväng i fm o rekade området med kidsen !! Den längsta båten som låg inne var Gunilla på 61.5 m. Vi såg när Loth Lorien på 48 m lade till :0). I morgon kommer de längre ... upp emot 122 m långa. Då ska vi dit o kolla in dessa mega båtar !!

                       

Av anette - 3 augusti 2011 20:12

Idag var kidsen iväg på krabbfiske. Så spännande nu när de lyckades få napp !!! Dennis fann även en död men riktigt läbbig fisk , urk .........

Där var många båtar ute idag.

Efter fisket stannade vi en stund på stranden o mös.

Sen var det dax att göra ett mindre matinköp. Köpte hem färska bär som fick bli dagens lunch ................ mumma :0)

värmen håller i sig , har mest suttit i skuggan denna eftermiddag ...


             

Av anette - 2 augusti 2011 23:03

Grannfrun fick besök av brorsbarn

så en spontat idé blev kräftfiske efter 22 :00 !!

Så härligt  ,alldelses vindstilla , o varmt i vattnet - psssst jag var den enda som doppade mig !!! o inte ett enda NAPP !!'

       

Av anette - 2 augusti 2011 20:42

Det är så lätt att förbise , nonchalera eller helt enkelt glömma !!! Om man gett sig in i bloggvärlden vill man ju gärna vara på toppen av det aktuella .... men som semesterfirare , kan det hända vissa saker passerar revy. En sak som slank förbi mitt minne vid dagens inlägg var ju att :

Min älskling kom upp till oss igår , trots att han for hem med feber , hur ÄLSKVÄRT är inte det ?????

Han såg så pigg o fräsch ut där han kom spatserande .......... det tog 5 min för honom o säga hej , sen var han iväg o hyrde en cykel till honom o kidsen !!! Han  e snabbt nominerad till

Årets Pappa helt klart !!!

Kvällen :

 " Man kan om man vill "

Jag har aldrig egentligen varit intresserad av att stå vid en grill o vända dessa köttbitar av o till ! Gubben min  har varit höjdaren på det , varför lägga sig i ??? Jag e ju  familjens köksdrottning .0).

Men ikväll ville då kidsen ha grillat.

Vilken mamma kan säga emot det ??? Sagt o gjort , for iväg o köpte köttbitar , marinerade o lät de ligga ......

Ska inte bli långdragen ; jag har grillat på riktigt  för första gången, fick hjälp av tösen ...

Jag har även fixat till en cykelkedja som hoppat av

barnen fick jag till att duscha utan mig ( vi är på camping )

Man kan om man vill !!! 

&

jag inte bara ville , jag var TVUNGEN fniss :0)

   

 

 



 

Av anette - 2 augusti 2011 15:34

Fick upp kidsen i någolunda vettig tid idag - 09:00 . Ja lika bra o vänja dem , rätt vad det är så e det skolstart , med denna hastighet som sommarlovet passerar förbi !?! Tänk vad tiden går fort .... jag vill ha sommar lite till. Kanske för att jag har fått ett ypperligt tillfälle att verkligen få njuta o koppla av :0).

Tänk om det alltid kunde få vara så här !!!

Runt lunch var Frallor bredda o ett lass vattenflaskor nerpackade, badväskan o brassestolen redo för att möta fiskmåsarnas skrik ,Tyska män i badbyxor uppdragna till öronen o barnaskratt. Detta är livet. Kidsen försvann i ett nafs - ett kompisgäng skymtade ute i vattnet. Jag intog Brasseposition o slöt ögonen. Sög in havsdoften , o lyssnade på allt surr runtomkring. Det enda som saknades i denna strandidyll var just måsarna !?! Det var grabben som uppmärksammade mig på det. Inte en enda syntes så långt ögat kunde nå.

Stannade en go stund o bättrade på min röda nyans :0)


     

Av anette - 1 augusti 2011 19:08

Vad är livsnjutning för Dig ??? För mig är det många saker , en god bit choklad , ett gott kaffe , egentid eller varför inte bus med barnen ?? Har nu de sista dagarna riktigt busat loss med kidsen på badet. Det är så mkt lättare nu när de kan simma :0) !!! Något annat är ju faktiskt att få läsa en bra bok eller hur ? Jag brukar hinna med minst fyra - fem at under semestern , idag fann jag den inre ro som krävs för mig att öppna en bok !!

Nu har jag iof bara börjat men bättre det än inget eller ..... ???

Min älskling fick feber igår , så jäkla trist .... han körde hem idag o nu sitter han ensam hemma - feberfri !?!

Jag o kidsen har haft fullt upp , fixa grabbens brillor , sen blev det ett par timmar på badet. Lite matinköp o sen har jag inte gjort ett

dugg mer , jo öppnat min bok :0) . Barnen bråkar o leker om vartannat !

Snart dax för deras kvälls dusch.


 

Av anette - 1 augusti 2011 08:15

 

Ovido - Quiz & Flashcards