träskor & gummistövlar

Alla inlägg under september 2011

Av anette - 30 september 2011 07:39

  Min fina bloggvän "Jesson " har delat med sig av detta super goda o enkla recept !!

Jag som absolut inte är någon bullmamma , passade detta mig perfekt ;)

Detta behövs till 4 av dessa busenkla bakverk

4 smördegsplattor

rumsvarm Nutella

1 uppvispat ägg

flagad mandel

florsocker

sätt ugnen på 225 C

kavla smördegsplattorna lite( vi halverade för att få dubbelt så många)

bre Nutella på ena halvan , vik ihop o pressa ihop kanterna med en gaffel

pensla med uppvispat ägg o strö över mandel

grädda mitt i ugnen ca 10 min

pudra över florsocker innan servering


Tack Jessica för tipset !!!

Av anette - 29 september 2011 18:01

         

Av anette - 29 september 2011 12:36

Solen skiner , förkylningen är på topp o humöret flörtar ;)

Har lyckats få mig en powernap , duschat o nu återstår lite fix & trix.

Dagens kläder : favvo jeansen från Kappahl

Dagens armband : från Xenobia Designm

Dagens humör: mer eller mindre på topp

Dagens to do : tvätta & vika tvätt

Dagens outstanding : försöka hinna baka goe Jesson´s nutella bakelser



klicka på bilden så kikar du in på dessa unika smycken !!!

Sugen på att beställa ??

Uppge " blogganette" så får du 15 % rabatt , inte illa eller hur ???


 

Av anette - 29 september 2011 08:24

Grabben kom hem stolt som en spira ;)

bronsmedaljen hängde o glänste runt halsen på honom !!

Tösen var dessvärre lite butter då hon kom på 4 : e plats men ingen medalj. Ja den där 4 : e platsen e tråkigt nog hemsk när man är 7 år tror jag. Men hon förstod att medaljen inte var det viktigaste utan att hon hade haft kul !!

De hade träning igår , och jag kan lova er , att hela veckan har tösen tjatat om att hon skulle få stå i mål igår !!

Det har övats från morgon till kväll framför vitrinskåpets glasdörrar ( lik sin mor hi hi ).

 

Jag tyckte det skulle vara kul o kika på träningen. Resultatet blev då , ingen riktig middag utan det fick bli lite kallskuret. Inte oss emot , barnen älskar det !!

 

Jag är fortfarande förkyld och hostan vill inte ge med sig. Resultatet blir dålig sömn då jag får sitta ute i soffan för att inte hosta ;(

Nu vill man bara bli frisk så jag kan återgå till det vanliga o få träna igen :0)


Ha en fin dag


 

Av anette - 28 september 2011 21:20

 

Tusen tusen tack för ännu ett award !!!


Gör så här: Fullfölj nedanstående meningar och skicka vidare awarden till fem andra bloggare och självklart länkar jag tillbaka till den underbara person som jag fick awarden av. Tack Jeanette!
Any questions on that? Inte? BRA!!

Då kör vi så det ryker!!



1. När ingen ser/hör mig så..... står jag framför vitrinskåpet o mimar o dansar till hög musik


2. Jag går aldrig hemifrån utan.... mina nycklar , ja förrutom idag då jag fick ringa efter gubben - sååå pinigt


3. Min blogg heter som den gör för...... att jag e just mamma jersmyr , rätt & slätt utan märkvärdigheter


4. Om jag våga så skulle jag..... ställa mig upp o säga precis vad jag tycker o tänker , har svårt för att prata inför folk


5. Om 10 år kommer jag att................ ha fått ett nytt jobb, tränat fram den där spänstiga o tjusiga kroppen ( well keep dreamin girl !?! )


Jaha och vem ska jag då skicka vidare till?? Skulle vilja skicka till er allihop men nu bestämde jag ju att det skulle skickas till 5 st. Jag gör såhär - jag skickar till de 5 bloggare som har kommenterat senast på mina inlägg.

 
Marmor en av mina absolut första bloggvänner som stod ut med mina dator problem
 
AnnCharlotte min absolut första bloggvän
 
Marie en som orkar kika in fortfarande hi hi
 
Linda en härlig blogg
Jeanette vi tycks verkligen gilla varann som skickar award fram o tillbaka
 
 
 
Nu ser jag fram emot att få läsa era svar tjejer! Ni vet väl vad som händer om man bryter ett kedjebrev ;)
Jag kan tyvärr inte hitta var jag ändrar höger klick på mina bilder , maila mig så skickar jag över award bilden ;)'
anette.jersmyr@bredband.net
 
Av anette - 28 september 2011 11:27

Idag var det dax för Skoljoggen / Livets gång 2011 på kidsens skola. Skoljoggen, Sveriges största motionslopp arrangeras av Svenska Skolidrottsförbundet för 29 :e gången !! Samtidigt som joggen, arrangeras även Livets gång till förmån för ung diabetes.

Man fick bidra med en liten slant om så önskades som oavkortat skulle gå till Barncancerfonden och Diabetesfonden. ;0).

Jag hade chansen att se våra barn utföra loppet i år , så kul att se alla dessa sprudlande elever springa för fullt , ja en del promenerade , såsom vår goa granntös Ellen :0). Inte lätt när man är förkyld.

Bra jobbat allesammans. Kan ju säga att jag känner mig riktigt riktigt stolt över son & dotter idag !!!!

Jag vet att sonen kom på 3 :e plats av f - 3 klass. Vet ej hur det gick för jäntan vår ?

             


Av anette - 28 september 2011 07:48

   

Ja då var äntligen byrå nr 2 oxå klar ! Passade på när de hade kampanj. 270 :- för denna underbart fina möbel !! Perfekt inne på toaletten. Inköpt på Jysk. Det behöver inte alltid vara dyra designade möbler som gör det där lilla extra !

Nu ska jag bara hitta en plats till den andra .... man fick ju passa på när det var kanon erbjudande :0)


Grabben fick även pysslat lite , han sydde klart sin kulpåse. Sömmerskeanlagen har han nog ärvt från mig ;0)

   

Ovido - Quiz & Flashcards