träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2011

Av anette - 31 oktober 2011 19:25

Lill tösen har sovit mest hela dagen idag. Haft feber o ingen ork. Kusinen kom förbi runt lunch så grabben hängde med henne hem. Det blev så tyst i huset. Men jag klagade inte , tog igen mig i soffan. Hade önskat att jag oxå kunde fått sova !!! Känner att det är en STOR bristvara här hos mig för tillfället. Sitter och sover halva natten i soffan för att slippa hosta - ack ve o fasa

vad jag gnäller ....

Men något roligt har ju oxå hänt , jag har fått fyra dagars vik om två veckor !!! Så perfekt att få veta i god tid !! Helt underbart , tjoho :)


Nähä färdig svamlat denna afton !


Eftersom jag fixat till en lite höstig header bjuder jag på en höst bild tagen från köksfönstret.


 


Dessa fåglar kommer hit då hösten infaller. Någon som vet vad det kan vara för en fågel ??


 



 

Av anette - 31 oktober 2011 10:14

Känns som om det var evigheter jag satt här och plitade ner lite rader. Jag har kikat in hos en del av er , hälsar på så fort tid ges ;)

Har haft en underbar helg. Först var vi på teambuilding med grabbens hockeylag. Vi föräldrar träffades på fredag kväll , åt & drack gott o hade super kul. Spelade kinect och hade frågesport.

Denna underbara blomma fick jag fixat åt värdinnan !!

En pappa fixade en träkloss som jag sen etsade på

 


Ni kan tro de tittade konstigt på mig i blomsteraffären är jag kom med en gammal skridsko hi hi .

Inatt blev vår lillfis lite krasslig. Mega ont i öronen o lite feber. Klart öroninflammation. Både hon o jag får det super lätt. De ville inte behandla henne då jag ringde VC , inte heller mig med min hosta som suttit i under 6 veckor. De trodde jag fått luftrörskatarr ( har haft det förr )  , man bör ej överanstränga sig .... Där rök det loppet ! Vi skulle avvakta ett par tre dagar ;(

Frida får stå sidan om på träningen idag. Tur öroninflammation inte smittar !!


Jag skulle ju sprungit på lördag men jag känner att det kommer inte min kropp fixa , bara till att acceptera .

Nä nu ska jag mysa med våra små troll , de har ju höstlov.

Ja vilken start för tösens ledighet ?!?


 

Av anette - 27 oktober 2011 19:56

Ännu en dag med vikariat !!! Mår som fisken i vattnen av att få pyssla med barn o att få rå om

dem !!! Passar mig som handen i handsken ;)

Fick jobba med två andra vikarier idag på en annan avd med på samma förskola. Den ena vikarien var en pensionär som tidigare jobbat där. Den andra ..................

Jag tycker inte om att tala svart om människor , men hur i hela fridens namn kunde denne

få tim anställning med barn ?!?

Jag har gott om ideér , gillat att pyssla och behöver ingen som talar om för mig vad som behövs göras. Jag KAN fixa det själv. Direkt efter lunch när " pensionärsvikarien " skulle lägga de små för att vila middag , började jag läsa för de större barnen. Vi läste tre böcker. Den sista handlade om barbapappa med familj. Direkt efter tyckte jag att nu skulle vi rita en barbapappa. Alla barnen var eld o lågor o ville komma igång med en gång. Vad gjorde den andra .... stod vid sidan av o lät de andra göra vad de ville. Denne vikarie kunde ju visat intresse för de övriga , lr ???

Nu vill jag inte på något sätt rosa mig själv ,

men jag blev så irriterad !! Hon satt mest ner eller stod o läste på alla smålappar på

anslagstavlan !?!

Så fort jag kom mig för att göra något med barnen , så nog fasiken stod den andra vikarien o hängde vid sidan om ..... tänk om hon kunde ta egna intiativ o sätta övriga barn i sysselsättning ....

Det som irriterade mig mest , var att jag senare fick höra att hon fått en hel del extra timmar !!!!

F** , de timmarna hade jag kunnat fått även om jag ansträngde mig dubbelt så mkt som denne vikarie !?!

Nä nu e det färdig gnällt !!!

Jag hade en helt underbar dag på  dagens vikarieplats !!!

Hoppas det blir fler , även om det e jätte jobbigt att få barnvakter mm o passa ihop !!


Trevlig kväll önskar jag Er alla !!


 

Av anette - 27 oktober 2011 18:42

Ville bara visa vad jag njöt av igår kväll ;0)



Jag som då INTE gillar Ädelost , hittade denna nyhet i affären. Precis mina favorit smaker ; basilika & mozzarella !!! Kunde inte blivit bättre ;0)


Av anette - 26 oktober 2011 16:30

 


Man kunde liksom inte låta bli när jag sprang förbi ett helt varutorg med pepparkaksburkar igår ;0)

Det är ju så himla gott med ett glas kall mjölk  !!!

Hur äter ni era pepparkakor ??

Av anette - 26 oktober 2011 07:15

Måste ju bara få berätta om min dag som vikarie på en förskola igår ! Först hade jag sett fram emot det , men när en av ordinarie kom o berättade att även hon var sjuk , blev jag lite nervös !! Två vikarier på samma avdelning som inte visste så mkt !?! Den andra vikarien hade varit där dagen innan men då hade de varit i skogen. Hon jobbar dock inom barnomsorgen så hon hade lite mer skinn på näsan än jag. Vi kom bra överrens och hon var jätte go. Det var så roligt o kul att få jobba med barn igen !!! Fick mig att minnas när jag hade barndans ;0) !! Dagen flöt på bra , jag fann min plats med en gång och kände mig så säker i mig själv. Efter lunchen var jag själv med barnen och då läste jag en bok som hette Sunkan flyger , om en pojke som fick vingar. Därefter plockade jag fram tjockare papper o sen gjorde barnen sin egen flygande Sunk ;0) !!





Hostan & förkylningen sitter i , ja nu e man så förbannat trött på den !! Den är i vägen o hindrar mig från mycket. Skulle varit ut o sprungit med min goa PTP idag men har fått avbokat. Ska även avboka min tandl tid ;( Grrrrrrrr riktigt irriterande !! Vill ju komma i form till loppet nästa helg !!! Jag får se årets lopp som nybörjar lopp. Nästa år har jag en tid som ska knäckas ;)


Nu får ni alla ha en toppen dag !!


 

Av anette - 24 oktober 2011 07:44

Ny vecka nya ändamål.

Tänk att slå på datorn en grå trist morgon och se att jag blivit utnämnd till veckans bloggare hos Kandy.se

Hon skriver en underbart rolig blogg , kika gärna in hos henne.


 


Helgen har varit si så där. Fick feber i lördags kväll som höll i sig hela natten. Var sängliggande hela söndagen för att återhämta mig. Min hosta har inte varit nådig. Nu e jag på fötterna igen. Loggade in på Facebook och såg att min bloggvän gjort ett inlägg om bloggens nya utseende. Blev så glad över att se att de gjort den bredare. Detta har jag velat länge !!!

Nu ska jag kika runt hos er andra - har nog en del " catching up to do " ;)


 

Av anette - 22 oktober 2011 13:09

God middag vänner.

Idag blir det hemma match för kidsen ;0)

Frida är eld och lågor !! Minns ni när jag berättade att hon skulle få stå i mål på en träning ?!?

Kan ni tänka er hur hon är idag ??? Hon ska stå på matchen. Det bestämdes i onsdags o då när jag kom hem sa hon " mamma jag ska stå på lördag o jag ska försöka hålla nollan " . Så idag håller vi tummarna för Grizzly U8 . Ja och U9 , grabbens lag som oxå spelar.

Så här såg tösen ut igår på träningen , glad o stolt :0)

     Min tuffa lillfis :0) Och en av de kortaste i laget hi hi hi


En olycka kommer sällan ensam eller hur ?

Svärfar kom och hälsade på igår. Jätte kul att få se honom då det var ett tag sen. Men allt vändes snabbt då han insjuknade. Ambulans var snabbt på plats. Det visade sig att han fått en stroke. Jag gjorde akut testet på honom , men han log o sluddrade inte förrän ambulansen kommit .......

Krya på dig Lasse


 

Ovido - Quiz & Flashcards