träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Dagsrapport

Av anette - 27 oktober 2011 19:56

Ännu en dag med vikariat !!! Mår som fisken i vattnen av att få pyssla med barn o att få rå om

dem !!! Passar mig som handen i handsken ;)

Fick jobba med två andra vikarier idag på en annan avd med på samma förskola. Den ena vikarien var en pensionär som tidigare jobbat där. Den andra ..................

Jag tycker inte om att tala svart om människor , men hur i hela fridens namn kunde denne

få tim anställning med barn ?!?

Jag har gott om ideér , gillat att pyssla och behöver ingen som talar om för mig vad som behövs göras. Jag KAN fixa det själv. Direkt efter lunch när " pensionärsvikarien " skulle lägga de små för att vila middag , började jag läsa för de större barnen. Vi läste tre böcker. Den sista handlade om barbapappa med familj. Direkt efter tyckte jag att nu skulle vi rita en barbapappa. Alla barnen var eld o lågor o ville komma igång med en gång. Vad gjorde den andra .... stod vid sidan av o lät de andra göra vad de ville. Denne vikarie kunde ju visat intresse för de övriga , lr ???

Nu vill jag inte på något sätt rosa mig själv ,

men jag blev så irriterad !! Hon satt mest ner eller stod o läste på alla smålappar på

anslagstavlan !?!

Så fort jag kom mig för att göra något med barnen , så nog fasiken stod den andra vikarien o hängde vid sidan om ..... tänk om hon kunde ta egna intiativ o sätta övriga barn i sysselsättning ....

Det som irriterade mig mest , var att jag senare fick höra att hon fått en hel del extra timmar !!!!

F** , de timmarna hade jag kunnat fått även om jag ansträngde mig dubbelt så mkt som denne vikarie !?!

Nä nu e det färdig gnällt !!!

Jag hade en helt underbar dag på  dagens vikarieplats !!!

Hoppas det blir fler , även om det e jätte jobbigt att få barnvakter mm o passa ihop !!


Trevlig kväll önskar jag Er alla !!


 

 
 
Jessica

Jessica

27 oktober 2011 20:17

Roligt att du trivs så bra som vikarie! =)

Tror inte du gnäller i onödan, det låter ju som att din klagan är befogad. Hoppas det blir fler dagar för dig med barnen. :)

http://jesson.bloggplatsen.se

anette

27 oktober 2011 20:38

Det hade varit kul !!! Jag älskar ju att få jobba med barn o yngre ungdomar ;)

 
Linda

Linda

28 oktober 2011 19:38

Låter som något du verkligen gillar, detta att få arbeta med barn. Kul! Jag "jobbade" (arbetstränade) inom barnomsorgen när jag var yngre och jag tyckte också det var jätteroligt. Utmattande - men roligt ;)
Hoppas du får chansen till fler timmar!

Kram kram
Linda

http://www.smyckenbyell.blogspot.com

 
Mariette

Mariette

31 oktober 2011 00:28

Tycker det är många ställen som har den här typen av människor och ja, jag håller med "Varför får dessa personer en jädra massa timmar?" Fattar det inte.

http://mariettesrora.blogg.se

 
Primrose

Primrose

31 oktober 2011 09:20

Har läst dina bloggar! ,-)
Pepparkakor och mjölk kommer jag ihåg att jag hade när jag var barn, det var ju gott. Det hade jag glömt bort, efter att inte ha haft pepparkakor på så många år. Nu hr jag hat det till kaffe eller te ,-)
Basilika och mozzarella låter gott, får kika efter sån tub.
Kul att du trivs at jobba med barnen. Låter kul att dom får fixa egena sakar ni just läst om.
Den andra, VILL HON VARA DÄR? Det låter som hon bara blivit placerad där. Inget kul för barnen. Och inte att jobba med heller.
Hoppas du blir frisk nu från din efterhängsna förkylning.
KRAM KRAM Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

anette

31 oktober 2011 10:12

det ena avlöser det andra här tyvärr ;(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards