träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2011

Av anette - 17 oktober 2011 14:39

Jag tar en dag i taget , ger mig ut på kortare prommisar , räckhåll till hemmets trygga vrå. Tänk så snabbt ens trygghet kan fördärvas ;(

Man blir både arg , ledsen o mörkrädd.

Jag for illa i fredags , något som jag nu försöker lägga bakom mig. Vill bara glömma o komma vidare. Vad är det för

samhälle vi lever i ???


Idag har vi en riktigt fin höstdag !! Min prommis blev bort till Lidl där jag fick tag i löparbyxor & jacka nu till de kalla månaderna , underställ samt löpar handskar ;) Nu e jag fit for fight i löparspåret när kylan kommer smygande !!

   


Ha en fortsatt fin dag där ute ;)


 

Av anette - 16 oktober 2011 17:10

Ja så var hockey serien igång o kidsen hade två vinster med sig hem idag. Så bra spelat. Grabben åkte tyvärr in i sargen o blev väldigt yr - han blev sittande sista perioden. Stannade till på Mc Donalds o åt lite snabbt. Väl hemma var det dax för kalas........ snacka om en fulltecknad dag !!!


Helgen kommer jag inte gå in på i en öppen blogg mer än att jag hade roligt tillsammans med sys i fredags fram till då jag vill vrida tillbaka klockan .....


''Tiden läker alla sår" Kanske är det sant. Men ärren kommer alltid att finnas där som ett minne, en påminnelse till allt man gått igenom ..


 

Av anette - 14 oktober 2011 14:32

Nu är vi i mitten av oktober månad ! Månaden som ÄR rosa till förmån för de som drabbats av bröstcancer. Det är Lena PH och hennes man Per Holknekt som står bakom årets design. Banden ska symbolisera en kram :) . Så himla fina !!!

 


För mig blev cancern på riktigt då min mamma gick bort 2005. Det var inte bröstcancer utan i andra delar av hennes organ. Det är en hemsk sjukdom som blivit till en folkhälsosjukdom. Bara i år har två nära väninnor drabbats av bröstcancer - den ena underbara goa människa fick jag reda på häromdagen  !?! Varför ??? Jag blir så ledsen. Tänker på dig  !!!!

Gör som jag

Hjälp till du med

SMS:a ROSA till 72988 och bidra med 50 kronor

  ( smycken från Xenobia Design ) 




Av anette - 14 oktober 2011 08:02

Tjohoo , det är fredag !! Hur kan det komma sig att man blir på så sprudlande humör så fort det är fredag ? Jag menar denna morgon var ju bara så pass att man vill vrida tillbaka klockan. Trötta o envisa kids som bara precis visste vilka knappar de skulle trycka på ....... Bra start på dagen ...... not ;)


Men nu e de iväg , huset för mig själv. Igår fick jag sorterat vinterkläder o storröjt i tvättstugan. Nu känns det genast roligt att ta hand om svettiga hockeylasar o smutsiga jeans ;)

Brrrr idag har vi minsann minusgrader , men älsklingen min hade fixat en brasa tills vi andra gick upp , mmmmm myspys o gossigt varmt


Håller kvar lite av mysfaktorn och intar frukosten framför tvn  ( ingen som ser mig ;)


 

Här ska det bli fredagsstädning o lite fix & trix


ha en toppen dag ALLA fina   

Av anette - 13 oktober 2011 17:39


  Årets hockeykort !!!

Av anette - 13 oktober 2011 10:21

Funktionsdugliga kläder till kille 6 - 7 år

         

Av anette - 13 oktober 2011 08:08

    Då kom kylan !!!! Inte mer än 3 grader i morse , brrrrrr . Men man ska inte klaga , det regnar inte o jag gillar den kalla friska luften.

Det blir till att plocka fram o gå igenom kidsens vinterkläder idag ;)

Någon som e intresserad av beg vinterkläder / barnkläder ??


Igår hade vi fullmåne , hade svårt att sova. Vaknade 02.30 o det var så ljust ute , månen låg nog precis ovanför oss. Jag ville tagit ett foto men batteriet satt på laddning. Jag hann dock få ett när månen var på väg upp.

Nähä , dax att dyka ner i kartongerna med kläder. Vad ska DU hitta på idag ?


 

Av anette - 12 oktober 2011 13:44

Mitt efterlängtade armband kom med posten idag !!! Det matchar mitt halsband .

Nu har jag ett set som jag fullkomligt blivit förälskad i ;)

Så här ser ju halsbandet ut

  visst e det underbart snyggt ?!?


Och så här ser då det matchande armbandet ut

  KOLLA in alla snygga detaljer ; nyckeln , damen , rosetten ...... o inte att förglömma det hjärtformade låset !!!


Fick även ett provhalsband då denna duktiga tjej börjat med glasfusing.

Kolla in de olika färgskiftningar beroende på hur ljuset faller !!

Hon har många fler på hennes facebook sida

Glasfusing innebär att man smälter samman kantiga glasbitar i olika färger och får vackra, unika cabouchoner med mjuka, fina kanter.
Kommer från engelskan fusa som betyder smälta ihop.




Klicka på texten ovan !! 



så får du 15 % rabatt på din beställning ;) !!! 

Ovido - Quiz & Flashcards