träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2011

Av anette - 11 oktober 2011 11:48

Många tror Tortilla är tunna runda bröd - javisst på Mexikanskt vis , men på spanskt vis betyder det typ omelett :) Detta recept e så busenkelt , & gott till både frukost , lunch eller middag !!

Idag blev det min lunch. Orkade bara halva :)

         

Av anette - 11 oktober 2011 07:43

God morgon vänner , tisdag idag som förhoppningsvis fortlöper utan regn. Jag önskade nästan ni kunde se mig nu för tösen

brast ut i skratt ........

Jag har nattsärken på mig & mina nya snöpjäxor !!! Ja de e sååå varma o gossiga. Eftersom mina Shepherds tofflor e utnötta fick dessa godingar varma mig ;).

Tror det blir en toppen dag idag , jag känner det på mig !

Ni får ta hand om er !!


Bjuder er på en färgglad regnbåge från helgen :)


 

Av anette - 10 oktober 2011 14:48

......... men inne skiner fortfarande solen

 

Japp , för en gång skull har vi inte råkat i luven på varann ännu ...

kanske för att jag erbjöd mig att baka Nutellabakelser med henne.

Grabben är över hos en klasskompis.

Titta , visst ser han så stor ut nuför tiden ...


 

Usch jag blir så omotiverad när det är sånt grått o trist väder. Det e ju så perfekt att fixa o dona inomhus då eller hur ?!?. Nä jag får ju dricka mitt nybrygda kaffe istället ;) och impregnera skor ....

 

Av anette - 10 oktober 2011 13:32

Dessa darlingar fick lov att följa med mig hem idag !!!

Dessa underbart sköna Rieker var på rean !!!!

 



Av anette - 10 oktober 2011 08:08

Så bra våra grabbar är !! Härlig vinst.

Flaggan fick jag fixat färdig så den invigdes med Sonen :0)

     

Efter en heldag i ishallen körde vi hem o fixade till oss , sen kom Filip o hämtade oss o lördagskvällen avslutades hos sys med god mat o rödtjut ;0)

Av anette - 10 oktober 2011 07:47

Det var inte utan härliga skratt som föräldramatchen genomfördes i lördags :0).

Man var som Bambi på hal is med en massa småkids runt benen , klubbor o blank is ........

Dagen till ära fick älsklingen ta på sig extra skydd o bli målbarriär ;)

Vi föräldrar skulle göra mål på honom så ni kan tro det uppstod en del spänningar oss två emellan ha ha ha ........

Tösen tyckte det var kul att ha föräldrarna på isen o ni kan tro hon var stöddig o kaxig mot oss , en riktig hockeylirare !!!!!



           

Av anette - 8 oktober 2011 12:26

Ute skiner solen , helt underbart väder. Men vi vaknade med ett ryck runt halv fem tror jag ..... hagel stora som småkulor smattrade mot både tak o fönster. Det lät som om det regnade inomhus !!!!!


Idag är det hockey på schemat. Grabben spelar två träningsmatcher medan tösen spelar föräldramatch ;) Har dammat av skrillorna o hoppas det går bra. Jag har ju en jädrans träningsvärk måste jag få säga ha ha. Men men det e ju självförvållat ;).

Där eftert blir det lördagsmys hos systra min  med go middag !!!


Ha en underbar lördag , för det ska jag ;)


 

Av anette - 7 oktober 2011 09:17

Ja så var det fredag igen ..... var tar veckorna vägen ??

Man hinner ju inte med ! Nu är brevlådan full med olika kataloger med julinspiration !?! Hallå , vi e bara precis inne i Oktober .....


Har varit ute o srungit en runda , shit vilken träningsvärk sen igår !!! VILA i helgen känns det som !! Sen har jag blivit så trött på sistone , kanske pga min dietkost ...... ja ja inte mer gnäll , det e ju fredag ;)

Nu ska jag försöka komma igång med lite fredagstädning. Jag vrider upp volymen o tar en svängom med MR Hoover ;)


Önskar er Alla en underbar helg !!


 



 

Skapa flashcards