träskor & gummistövlar

Alla inlägg under oktober 2011

Av anette - 6 oktober 2011 10:54

 Feedback of my journey

Min nya resa påbörjades den 15 mars 2011. Ja jag vet , var o varannan har en ny resa ...... ni Behöver inte läsa om ni inte e intresserad !!

Egentligen skulle den fortsatt från 2007

då de sa att jag hade början till KOL ( slutade röka då o höll i 8 mån )

Det började med att jag var hes hela jan - febr 2011 o trodde till sist att jag hade fått strupcancer !?! Minns när jag o gubben satt hos läkaren o tårarna forsade på mig. Jag var så säker att mitt liv skulle vara över , ja ni vet själv , man ser bilder framför sig om att barnen får växa upp utan mig osv ....

Det kändes tungt , mkt tungt.

Där och då bestämde jag mig för att sluta röka !!! Även om det nu bara var ett envist influensa virus.

Med rökning kommer så klart de där förbenade extra kilona !!! Jag gick upp ca 1.2 kg i veckan !!! Kommer inte säga min vikt - den är min ensak ;). Så har det fortsatt nu i över 6 månader !!! Kan ni tänka er vilket hemskt nederlag !?!

Här går man o slutar röka o så får man andra bekymmer.

Så då fick jag ta tag i träningen. Tack vare goda vänner på Funbeat o min PTP känns det lättare !!

Jag har alltid haft lätt för att motivera andra - inte mig själv. Men se det var lättare än jag trott.

The Devil in mig den fanns på riktigt. Med ett fasligt jävlarannamar !!!

Det finns de gånger jag varit nästintill på att ge upp , men nä inte ska jag svika mig själv eller ??

I morse kom hon fram igen , honan med de två små röda uppe på huvudet ;)

Jag trotsade regnet , powerwalkade över milen !!!

Visst det känns både här och där , men känslan av att övervinna vädret o soffpotatisen i mig !!

Sen e jag ju extra lycklig då resultaten börjar komma !!

Måste hitta ett foto från tidigare :

Men ...... dansare som man varit har man inget emot att visa upp sig så här har ni en bild efter jag startat utmaningen 1 sept !!

Nu kör vi ;)

 

Vill man så kan man -

Kroppen är din , ingen annan tar hand om den !!

Av anette - 5 oktober 2011 11:17

Men humöret är på topp !! Träning o andra kostvanor börjar synas :)

Så himla glad faktiskt !!!

Guess what I´m doing today ?!?


 

Av anette - 5 oktober 2011 07:45


"Hej. Jag heter Teresa Fidalgo. Idag är det 26 år sen jag dog. Om du inte lägger ut detta på din facebook, kommer jag att sova med dig för alltid. Om du inte tror på detta googla upp mitt namn. du kommer se" Ja enl tidningar cirkulerade detta meddelande igår o en del hävdar att de fått meddelandet på sms.


En modern spökhistoria som cirkulerar i Sverige nu .

Teresa Fidalgo som omkom 4 OKTOBER 1983 i en bilolycka på den där vägen är en utav Portugals mest omtalade bilolyckor och

skrock-historier, videobandet sägs tydligen ha varit hittat i videokameran som låg kvar i bilen efter olyckan.


En del hävdat att videobandet skulle vara en efterkonstruktion då ett par portugisiska elever hade detta ärende som ett skolprojekt.



Det finns i alla fall mycket fakta om händelsen på Google fast det är snart 29 år sedan det hände.



SANT ELLER FALSKT ,


VAD TROR NI ????


Jag som e skrockfull tror nog till viss del på denna berättelse ! När vet man att det e sant eller påhitt ??+




Av anette - 4 oktober 2011 18:56


Lite kvällsfika åt mina älsklingar :0)

Så här såg det ut tidigare idag :)

   

Av anette - 4 oktober 2011 10:52

Mmmm tänker ni , File´ black n´white ..... nopp en aning tidigt ;) . För den delen blev det en shake här hos mig ;)

Nä jag menar dagens outfit ( som jag sagt kommer lite då o då )

Jag trivs o känns bekväm i svarta kläder . Svarta kläder kan man ha till allt .

Blus ; Lindex

Byxor ; Dice

Sjal ; Gina Tricot

Armband ; Xenobia Design

 


Jag dammade av min cross maskin när kidsen kommit iväg till skolan. Tänkte ta det i stilla mak då förkylningen fortfarande finns där ;(

Men på något vis fick jag en sådan endorfinkick !?! Fråga mig inte hur men benen fick sprätt o trampade på. I vanliga fall fixar jag runt 8 - 9 km på 30 min , men milda Matilda ,  jag trampade mer än milen !!!

Ni kan tro jag var förvånad när jag såg siffrorna i displayen.

Nu har jag duschat o fått i mig min shake , varit o handlat.

Jag kan nu erkänna att jag ser fram emot eftermiddagens bullbak med kidsen ;)

  tillsätt vatten !!!

Passar mig perfekt !!!

Av anette - 4 oktober 2011 07:13

 


Undras sa en flundra hur många som bloggar om detta ämne idag ?!?

Kanelbullens dag firar vi varje år den 4 oktober, ända sedan 1999.

Stod o pratade om detta med en förälder igår - o kom fram till att varför har inte wienerbrödet sin dag .....

För mig blir dagen lite ångestfylld.  Redan igår pratades det om denna dag i skolan så våra barn nästan förväntar sig att det ska ställas till med bullbak här hemma. Visst , för deras skull kommer jag köpa

hem jäst - men jag är INGEN bullmamma !!! Har aldrig någonsin tyckt det var roligt att baka. Inte ens till jul gillas det. Alla kan ju inte vara perfekt på allt , o varför ta jobben ifrån alla dessa bagare ?!?

Men jag ska för barnens skull göra det !!


 


Ja nu har man varit förkyld i över en veckas tid. Motionen har fått ligga på hyllan , men igår kom jag iväg på mitt zumba pass. Så härligt det var att få komma igång till medryckande musik o

svettig atmosfär !!

Jag firade 6 månader på siten Funbeat igår oxå. & mån sen jag bestämde mig för att sluta röka o börja träna ;)


    

Av anette - 3 oktober 2011 18:35

 


Jag tycker det e så otroligt roligt att glädja andra människor i min omgivning , så nu tänkte jag utdela Mitt Award :)


Detta award lämnas till TVÅ personer som jag det SENASTE året haft glädjen att lära känna.

Varför ?

Deras bloggar berör & inspirerar mig. De är flitiga på att lämna ärliga kommentarer , de har pepprat mig när berg o dalbanan gått nerför.

Jag tilldelar min lille krumeluris till

Jessica - Jesson

Jeanette Jeurima


Nu får ni gärna låte krumeluris vandra , MAX till två bloggare. Lämna gärna en länk till den person ni fick honom av.

Hans väg ska ändast gå FRAMÅT , alltså kan han inte stanna hos den som redan fått honom på besök !



Ps Jessica , hur fixar jag kopiering till en specifik bild ?? Har mailat support men inte fått svar. Kan du hjälpa mig ??

Av anette - 3 oktober 2011 07:36

Jag drar täcket över huvudet , vänder mig om o somnar om ........

vilket önsketänkande ;)

Ute e det tråkigt höstväder , blött o grått.

Förkylningen e envis , men idag ska jag i allafall gå på mitt Zumbapass. Jag klättrar snart på väggarna om jag inte får börja träna snart !?!

I fredags unnade jag mig själv en färgsprakande höstbukett !!!

I lördags hade vi högsommar värme ;)

Det var till att leta fram shorts o linne igen ! Passade på att börja dela plantorna framför trädäcket ! De e så fina o yviga - lite väl yviga ha ha ......

Nu börjar det bli lite bättre , men oj vad ryggen min värkte igår.

Får ta resten till helgen !

   

Gissa vad som dök upp när jag fått klippt ner lite torra stjälkar :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards