träskor & gummistövlar

Alla inlägg under november 2011

Av anette - 30 november 2011 14:00


Nu e jag här !!!


Äntligen kom glöggen fram hos oss !! Man kan ju inte direkt påstå att vi hade en mysig 1:a advent. Stormen drog in över oss o någon julkänsla infann sig inte i vår stuga.

Igår fick vi då äntligen chans att sitta ner , umgår o mysa tillsammans !!


 


Jag vikarierar mån - tors fram till jul , så just nu hinner jag inte med min blogg !! Känns väldigt tråkigt , har så mkt jag skulle vilja berätta för er. Sen vill jag gärna hinna kika in hos er - NI är INTE bortglömda !!


När ni nu ändå tittar in hos mig så kan ni väl föra min lilla tävling vidare !! Inte ens den har jag hunnit marknadsföra ..... Ni behöver inte delta själva ....

Klicka på bilden ute i högra hörnet

så kommer ni till tävlingen !!!



Vet knappt om jag kommer eller går just nu. Allt händer och inte händer , saker ska fixas .....

ska försöka hinna andas mellan varven !!


Ha det bäst


 

Av anette - 27 november 2011 16:45

 
  

På julen extra omtanke jag skänker

med denna lilla tävling jag på mina läsare tänker.

En tävling till mammor i farten !!!

Från mig till ER !!!


För att delta OM man har en blogg

* Kommentera detta inlägget och berätta vilken ni helst vill vinna, glöm inte er mailadress

* Gör ett inlägg på din blogg och länka tävlingen hit, använd tävlingsbilden ovan

( finns på FB sidan )

* Gilla, bli vän eller länka till följande på Facebook :

MammaJersmyr samt på Bloglovin

Xenobia Design

Kapten Frans

Biobody

Uffes Saker och Ting

Plackers



* OM ni inte har en blogg

* Kommentera inlägget här och berätta vilken ni helst vill vinna, glöm inte er mailadress

* Dela inlägget på er Facebook sida bilden finns på mammajersmyrs facebook



* Gilla lr bli vän med följande på Facebook :

MammaJersmyr samt på Bloglovin

Xenobia Design

Kapten Frans

Biobody


Lycka till !!!

 

GOODIEBAG No 1 innehåller

3 st pkt plackers kids ( obs fr 8 år )

1 st vuxen plackers

Mobilhållare för armen från Uffes Saker och Ting

Presentkit med ljuslykta , dekorationshjärta samt badbrus från Kapten Frans

Bubble cleanser för barn från Biobody

skin balm för barn från Biobody

Carpe Diem armband i söt smyckesväska med en turkos sten av jaspis från Xenobia Design

Oil of Olay classic

Dove body milk 50 ml

Colgate 22 ml

2 ögonskuggor från Wet n´wild makeup



 


GOODIEBAG No 3 innehåller

3 st pkt plackers kids ( obs fr 8 år )

1 st vuxen plackers

Oil of Olay classic

Oil of Olay regenerist anti ageing

Presentkit med ljuslykta , dekorationshjärta samt badbrus från Kapten Frans

Carpe Diem armband i söt smyckesväska med en cerise sten av frostad agat från Xenobia Design

Cerise armbandsur från Uffes Saker Och Ting

Baby massage Oil från Biobody

Läppglans från Wet n´Wild makeup

Bronsing Powder från Laura Key

Dove body wash 55 ml

Colgate 22 ml


TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD !!!!


( Ev Frakt tillkommer ) Tävlingen avslutas 3 e advent !!

Av anette - 25 november 2011 16:37

Pysslar & fixar

smuttar på ett glas rött

jullistan spelas för fulla muggar

Jag myser !!!


Sätt dig ner o lyssna noga på texten !!!

Min favorit i repris :0)

Av anette - 25 november 2011 09:06

Pysselverksamhet och fika pauser stod jag för igår !! Kidsen hade kompisar o kusin hemma o de pysslade i högan sky !! Tänk vad lite kreativitet kan få barn att komma överrens utan bråk. Det skrattades , gjordes masker ......


   



Grabben gjorde ett fodral till sin trä mobil som han gjort i slöjden


 


Även gubben fick pyssel känningar o gav sig i kast med  "rummet som gud " glömde :0)


 



Pssst , ser ni dammtrasan i handen !!?!!

Av anette - 24 november 2011 10:36

Dagbarn ??? Tro nu inte jag öppnat dagis verksamhet på hemmaplan ;0) , nädå så ligger det inte till. Däremot kommer jag fram till jul ha dagbarn att jobba med !!! Jag har fått vik timmar på förskolan där jag varit lite innan om ni minns . Jag blev så lycklig igår när de ringde . Tydligen är de mer än nöjda med mig som person och på mitt arbete !! Sen som grädden på moset kom ju info broschyrerna ang barn  - fritidsprogrammet på komvux . Nu känns det genast spännande till tusen !


Nu ska jag sväva fram på mina små fluffiga lyckomoln ;0)


 


Av anette - 23 november 2011 17:02

 



Fin Fina Linda har gett mig ett blogg award !!!

Jag blir så glad när min blogg o mitt skrivande uppmärksammas.

Ni måste titta in på hennes helmysiga blogg om hennes liv med söte vovven o hennes vackra smycken !!!!


Så här skrev Linda om mig


Mamma Jersmyr - Go tjej som skriver om både stort och smått, högt och lågt. Alltid blandat och alltid skoj att läsa.


Varma o hjärtliga ord - tack vännen




1. Varför började du blogga? För att jag ville att släkt o vänner skulle kunna följa vår vardag. Ett sätt för mig att få skriva av mig som senare blev till en obotlig sjuka ;0)


2. Vilka bloggar följer du? De jag följer är vardagsbloggar , smyckes bloggar & mamma bloggar.


3. Favoritfärger? Både på kläder inredning och smycken tycker jag om mörka jordnära färger. Kanske en liten utmanande färgklick någonstans .....


4. Favoritfilm?  Den gröna milen !!!


5. Vilka länder drömmer du om att besöka?   Egypten , England , det finns så många länder som är av intresse.



Nu ska man ju skicka denna vidare till 5 andra bloggar man tycker lite extra mycket om. Och jag skriver, precis som Linda gjorde, att det är ju inget tvång alls att varken skriva eller skicka awarden vidare för er som får den. Men jag vill ändå ge ut den till några bloggar jag tycker väldigt mycket om. Så skicka vidare, eller behåll awarden i tanken istället helt enkelt :)


De fyra som jag skickar vidare till är:


Jesson - För mig en go tjej från Götet . Hennes fotografier är så fina o vackra. Får en att bli grön av avund Bloggen berör och får mig att skratta ..... Och är helt beroendeframkallande :0)


Susanne ( Kandy ) - När jag först trillade över hennes blogg skrattade jag så tårarna sprutade. En tjej som verkligen bjuder på sig själv o kommer med super bra tips !!!


Jeanette - en tjej som halkade in i mitt blogg liv hux flux . Hon finns där o pepprar mig i träning o annat tramsig som man fått för sig att genomföra. Hennes motton kan man leva på lääänge !!!


Jag skulle natruligtvis även skicka tillbaka den till Linda !! En super härlig tjej som skriver från sitt hjärta !!!


Av anette - 23 november 2011 14:15

Idag är en sådan dag ..... in och ut geom ytterdörren :0). Mer julbestyrer hemmavid , härligt härligt ...

Nåväl man får passa på och uträtta ärenden när barnen är i skolan .

Varit o hämtat en kompis till tösen så nu sätter jag mig ner och tar en


 

Av anette - 22 november 2011 08:44

Hej hopp läsare där ;0)

Vad händer hos Er idag ?

Jag fortsätter julröja inne på kidsens rum. Fy tusan med skit de samlar på sig .....

toa rullar , stenar , grenar , trasiga leksaker !!! Listan kan göras lång.

I vilket fall som helst blev tösens rum klart igår o lycklig var hon !!

Zumban på kvällen gick sådär. Armen o fingrarna strulade efter allt plockande under dagen , men gjorde så gott jag kunde !

Idag ger jag mig i kast med grabbens rum , dricker super god glögg liknande juice o spelar wordfeud i pauserna :0)


 


Måste ju få berätta , vi har bokat weekend i Göteborg , ska kika på Liseberg tillsammans med barnen , roa oss & mysa !!!



 



 

Ovido - Quiz & Flashcards