träskor & gummistövlar

Alla inlägg under november 2011

Av anette - 21 november 2011 08:17

En helg som gått av bara farten !!! Hockey match & kalas har hunnits med.

Igår kom julen smygande hos oss , julgardiner börjar komma upp o ljusstakarna är snart på plats. Oh vilken underbar stämning det blir i hemmet , mysigt o rofyllt !! Brukar försöka få allt klart ett par dagar innan 1 : a advent.

Passade även på att köpa hem nya glögg muggar !!

Hur såg er helg ut ??


 


 


 

Av anette - 18 november 2011 07:40

Grått och trist men lika glad e jag för det :0)

En fullspäckad ledig fredag  ligger oskriven framför mig .


 


Men jag kan lätt fylla en rad eller två. Man har ju skjutit en massa saker framför sig denna veckan så idag blir det

fix & trix på hemma plan och en massa ärenden !!

En vecka där Mr Hoover fått en semestervecka och vi har fått  dammiga husdjur !!

Börjar smått få lite julångest ...

Man har läst så många som redan e klara med sina julklappsinköp !!! Jag har inte ens skänkt dem en tanke ...

Usch fy , nu glömmer vi julstöket en stund o siktar inför denna dag " Carpe Diem "



Ha en wonderful day


 

Av anette - 17 november 2011 15:34

Suck , ännu en dag på vik ensam med barnen på avdelningen. Igår var det tröttsamt med många timmar,  idag var det tröttsamt med många barn för bara mig - 10 st !

Men jag kan inte förneka att jag verkligen gillar arbetet !

Så pass att jag nu beställt hem information ang barn o fritidsprogrammet på distans !

Jag får ju börja någonstans :0)


 


Vad är det jag ger mig in på ????

Nu e underlagsinfon beställt i allafall !!



   

Av anette - 16 november 2011 17:31

Vilken natt , vilken morgon , vilken dag !!!

Natten =hostig , fick sitta upp o sova i soffan ............. nu får det räcka !!!

Fick ett samtal på morgonen av den kollega jag vikade hos ;

" magsjuk , kommer inte idag eller i morgon " !!

Jaha tänkte jag, detta får jag ju fixa vare sig jag vill eller ej ! Bara jag inte blir sjuk jag med !?! Kommer på jobb, så vill de ha mig till 15.30 !! Snabbt på telefonen för att ragga upp barnvakt åt mina egna kids !!! Morfar har tagit dem mån o tis o skulle ta dem i morgon så han ville jag inte störa . Jag hade tur som har en

tillfrisknad syster !! Hon kom till min räddning ! Man vill ju få så många tim som möjligt , men med facit i hand vill jag INTE jobba heltid !!!

Jag trivdes bra som deltidare. Jag beundrar familjer med heltidsanställda med aktiva barn inom föreningslivet ! Hur får de dagarna att gå ihop ?? Nyttig o hälsosamma middagar tillsammans ......

Efter jobb, hämta kidsen , snabb kram till sys , hem o se till att hockey trunksen va packade. Kolla över innehållet i kylen för att se vad som behövs inhandlas. Gubben kommer hem , byter om tar kidsen o åker på träning. Jag slänger mig i bilen för att åka o handla. Nog tusan ligger inköpslistan hemma !!! Med en kundvagns van hand sicksackar jag mellan hyllor , rullatorer o andra hinder i rappet. Känner hur kinderna blossar upp !! Hem o fixa käk , familjen kommer om 60 min sen blir det läxa följt av en lockande kudde !!

Nu vet ni varför blogginläggen inte e som dom brukar , jag inte kikar in hos e dagligen eller varför jag tar sådan tid på mig på Wordfeud :0)


 



 

Av anette - 15 november 2011 19:23

Jag är med och tävlar , är ni ???

Klicka på bilden som tar ER till tävlingen !!

Lycka till.

 

Av anette - 15 november 2011 17:50

Som jag skrev har jag vik dessa dagar . Jag gillar det helskarpt !!! Avdelningen är ju ute mån , tis samt torsdagar , så igår var vi ute och på fötter HELA min arbetstid !!! Jag hade mina enormt sköna Antistress kängor från Reiker som till råga är extra breda :0).


 


Man kan knappast begära mer eller ?? Hm .............. sulan är inte ergonomiskt utformad

kan jag säga !!

Den är ganska stum o hård och man känner sig lite plattfotad , men den e grymt skönt trots sina brister som jag till min fasa upptäckte i morse då jag steg upp !!! Du milde , det kändes som att gå på hårda kuddar , svullna fötter som inte alls ville stiga upp !!

De är fortfarande ömma men jag har haft en super kul dag på mitt vik så jag blundar , glömmer att de längst ner värker :0)

Jag har fixat till en Facebook sida till bloggen nu när jag ska dra igång en tävling !!

Håll utkik vänner !!


Myspys på ER alla , ska kika in hos er nu


 

Av anette - 14 november 2011 14:37

Hej hopp i galopp !!

Mamma Jersmyr checkar in :0)

Tänk vad tiden går fort när man har kul , eller ? Vad har vi då gjort i helgen ? Svårt att gissa eller hur ?!? Hockeymatcher i lördags. Grabben fick stå över då han varit febrig. Tösens lag spelade sååå himla bra , tyvärr fick det en förlust med sig hem , men inget vi kommer hänga i julgranen :0)

Lördag kväll var det familjemys på hemmaplan med spel och snacks !

På söndagen var det minsann jhag som vaknade först !!! Att grabben sov till 09:00 hör inte till vanligheterna , härligt !!

Gubben fick farsdags frukost o lite presenter. Tyvärr blev det en hel massa bråk kidsen emellan som tog ut glädjen i kylan ....

Vi åkte bort till morfar med farsdagstårta o fikade o umgicks i hans nya lägenhet. Super fin o fräsch , helt nyrenoverad !

Hur såg er helg ut ???


Denna veckan kommer jag inte sitta här så mkt . Jag har fått vik fram till torsdag på förskolan , så utöver det ska det hinnas med alla vardagsbestyrer , middagsfix o tvättmaskiner .....

Precis som ett mamma liv ska vara , eller .... ???

Hade en helt underbar dag med utegruppen kan tilläggas - jag gillar detta yrket , men att börja läsa nu ??? Är ganska kluven !! Kanon väder denna vackra höstdag !!

Psst , hämta ut paket ikväll , gåvor till min goodiebag tävling ! Ni håller väl ögonen öppna ??


 




 


Av anette - 11 november 2011 16:43

   



En underbar känsla när bevis på uppskattning ges ,

Älskar dig   

Ovido - Quiz & Flashcards