träskor & gummistövlar

Alla inlägg under december 2011

Av anette - 31 december 2011 13:27

 


Vaknade upp denna morgon av att det var fostigt ute , vilken härlig syn !!

Nu lider året mot sitt slut , och många av oss kommer se tillbaka o önska att år 2012 kommer bli till det bättre. Ja på både gott & ont ;)


Jag ser fram emot ett nytt år med nya utmaningar o äventyr !!


Hoppas Ni hänger med mig in på År


2012 !!!


 

Av anette - 30 december 2011 20:52

Vilken succé !!! Tösen var trött kan ni tro när vi körde hemåt. Grabben stannade kvar med gubben.

Vi lyckades ragga fatt en fd danselev till mig som nu sysslar med spotlight o ljusshower. Han kunde kompletera ljuset med sin utrustning så det blev super bra ljus. Tror nog att lite mer ljus på andra sidan rinken hade varit perfekt. Jag och några mammor till hjälpte till lite varstans , serverade popcorn , gjorde godispåsar mm mm .....

( som vanl , hör av er om ni inte vill synas på bild ;0)  )


   

Av anette - 30 december 2011 13:56

Trippar fram o bara småmyser :) , härlig känsla !!

Har precis fixat lunch till familj ; kompisar & kusin , det fick bli stora grytan !

idag blir det ännu en dag på ishallen. Det ska anordnas isdisco , vi har lovat hjälpa till !!

Så idag ska nya parfymen som jag fick av älskade sys i julklapp invigas !!!


 



Sen får det bli ett snyggt armband från Xenobia !! Har dessutom beställt 4 nya ;0).

Hon har kanon erbjudanden nu


armband ; 2 för 100 :-


finns även erbjudanden på örhängen


Detta kan NI inte missa !!

Kika in på hennes FB sida , först till kvarn .....


 

Av anette - 29 december 2011 10:34

I tisdags körde vi ner mot Trelleborg för att övernatta på ett pensionat. Grabbens kommentar ; 

" mamma kommer där bo en massa pensionärer där " ??

Rummet var helt ok. Ställde av väskorna , åkte in till centrum o hittade en restaurang.

Vi samlades 07.30 onsdag morgon i ishallen ..... gäsp.

Sen var cupen igång. Första matchen vann våra killar & tjej med 7 - 0. Sen blev det både förluster o vinster innan de gick hem med bronset i handen !! Två mål dömdes bort , o som mamma på läktaren gäller det att passa sin vassa tunga !! Lätt att haspa ur sig något som inte är lämpligt! Tösen vår var super duktig hon med som fixade att vara där så många timmar. Tur hon hade sitt Nintendo med sig.


Jag tror inte jag har sett laget kämpa o spela så jädrans bra på länge !!! Kanon lagspel o variation på deras placeringar. Super kul att se !! Bra gjort både ungar & ledare.

Men föräldrarna får oxå en eloge från mig , vi stod ut i 12 h i denna fruktansvärt tråkiga ishall. Ostädade toaletter o väldigt obekväma cafeteria stolar hihi. Men vi hade trevligt ihop , även om vi satt med våra mobiler i handen hihi !!!


 


 

Av anette - 25 december 2011 14:49

Vilken julafton ;0)

Kunde inte blivit bättre , o jag som inte trodde det skulle bli något firande, Tjii fick jag. Alla var nöjda , god mat o underbart sällskap, Julklappar o wii spelande kvällen lång.

Bäst av allt var min julklapp !!

 


Bilder från julen ligger ännu i kameran o jag ska läsa lite manualer mm först !!!

Super kul att fota ;)


Ha en fortsatt härlig juldag. Här e det slappe på hög nivå !


 

Av anette - 23 december 2011 17:06

Även om magkänslan o den där onaturliga kraften säger mig att inte få fira jul så nog tusan är Allt som kan förberedas avcheckat !!! Revbenen har snart kokat 1 1/2 tim , två sillsorter ..... ja för två jular sen slutade jag med sju sorters hemmalagade ..... Jag vet att svåger avgudar min currysill , så det blir den o en till ny. Jag gillar o testa nya sillsmaker. Årets blir , gräddfil , aijvar & vitlök. Spännande vad de kommer att tycka om den ;0)

Nu ska revbenen svalna , sen ska de få gotta sig i min marinad över natten. En marinad som jag själv ( o jag vet även , gubbe & sys gillar skarpt ) Gottebordet står färdig dukat , shit med godis det blev ...

Tänk om det kunde vara jul ett par veckor till ;0)

Tänker inte lägga upp en bild , revben i marinad ser inte vidare attraktivt ut hihi ...

Men håll ut , bilder lovas framöver hihi .

Dax att ta tag i kvällens middag !!


 

Av anette - 23 december 2011 08:12

 

Här var man uppe långt innan de flesta även om man kunde fått ligga o dra sig .....

Det är dan före dopparedagen , hoppas den blir mysig för er på alla sätt och vis. Här blir det en annorlunda jul minst sagt. Nu e det gubbens tur att ligga nerbäddad !! Så himla tråkigt :o(.

Vi skulle ju fira jul hos oss , som alltid , har två kylskåp fulla med mat .... vi får se hur det blir med den traditionen hm ...

Sen for man runt som en bistucken dåre för att fixa något att ha på sig !?! Varför glömmer man alltid bort sig själv ? Nåväl , nu har jag kläder i allafall ;).

Hade tänkt lägga den sista touchen på förberedelserna , men har tappat lite julkänsla. Jag säger det igen , det är inte meningen att vi ska fira jul i år :0( ....


Pst , glöm inte nyårstävlingen !!


Ha det fint där ute


 



Av anette - 22 december 2011 10:49

Ibland kan det löna sig att blogga ;0)

Förra veckan fick jag ett mail från en digital marknadsföringsbyrå.....

De hade tydligen sett mitt inlägg om Göteborg och ville nu få en länk koppling !!!

Som tack för hjälpen fick jag tre biobiljetter !!

Hur kul var inte det , så nu går vi på bio i mellandagarna och kollar in Alvin & gänget ;0)


 

Skapa flashcards