träskor & gummistövlar

Alla inlägg under januari 2012

Av anette - 19 januari 2012 19:50

... dagens buskis !!

Eller ja .... visst låter titeln som en riktig teaterfars ;0) typ Stefan & Krister ...

För er som inte riktigt förstår vad jag menar är buskis formen av teater som ofta betraktats som folklig och som en del av populärkulturen, och inte som finkultur.

Det har vi sysslat med idag tycker jag !!! Vi har kört riktig poppigt här hemma .

Hårdrock på hög nivå , som blir mer och mer populärt eller hur ...... städningen av kidsens rum lämnades över på entreprenad , japp det gjorde vi idag , även om det är en mer kostnad haha .... kidsen fick bekänna färg fniss . Priset för det , en veckopengs avlöning ...

Kan ju inte påstå att varken hårdrock eller städning kategoriseras som finkultur.


Men nu e kidsens rum rena från nock till grund !!! Det tog många tjat o diskussioner , lite tannagnissla o lättsamma tårar , men de fixade det

o jag tror att både jag o gubben e fullt nöjda med deras prestationer !!

Jag är på väg in i vardagens verklighet !! Tjoo hoo ;0) , även om det bara är ett vikariat så är ddet ändå ett heltidsjobb för tillfället ;0) , lr hur ??



   

Av anette - 17 januari 2012 16:43

Jag måste bara få skriva , mår nästintill dåligt när jag inte får plita ner en rad lr två !!! Ännu sämre när jag inte hinner kika in hos er andra !!! Tusen tusen tack för de varma kommentarerna jag fick i förra inlägget kram på er alla   .

Om vi som hastigast ska dra förra veckan , min första riktiga arb vecka på mitt vikariat !! Det är så attans kul , Den andra nya kollegan på avdelningen är en störtskön tjej som inte drar sig för att ta för sig - me like big time ! Kommer bra överrens med henne oxå o vi får våra goa skratt ihop !!

Rutiner på hemmafronten ska dock inarbetas ..... under torsdagen var jag gråtfärdig när jag såg hur hemmet blivit åsidosatt !!! Fick riktig prestationsångest. På fredagen fick jag hit min syster o systerdotter på middag , helt underbart. Sen kom två väninnor till o det snackades ut på småtimmarna.

Lördag var det hockeymatch på hemmaplan. Lilarna spelade super bra i bägge lagen.  Sen blev det en powernap för hela familjen då vi skulle bort på kvällen ;0). I gott sällskap fixade vi lite käk o hade super trevligt. Ni kan tro vi var trötta när vi kom i säng och söndagen gick inte i många knop ! Grabben var på kalas o jag o Frida kollade på Sammie när hon spelade match...... Sen blev det

A - lags match på kvällen..


Nu e vi inne på ny vecka o denna dag blev så toppen när jag såg ett välkänt paket i brevlådan !!!

Jäpp , nya smycken ;0) från Xenobia Design !!

Ett halsband som bara e såååå snyggt , saknar lite halsband så detta kom väl till pass. Sen ett armband i riktigt vintagestil med ursnygga berlocker !!!

Är sjukt nöjd med dem !!


   

Glöm inte kika in hos henne !!!


Ps , ni glömmer väl inte att deltaga i min utlottning på FB sidan ???


Ha det gott  


   

Av anette - 13 januari 2012 15:50


 


Fredagen den 13 : e Och just nu känner jag mig helt urlakad och tömd på energi . Jobbet som heltid är lite väl mycket och energin töms totalt under jobbtid. Men jag fullkomligt älskar det , underbara barn o personal som jag verkligen trivs med. Nu skulle man haft rätt utbildning !!!

När jag kommer hem fortsätter ju arbetet med andra sysslor. Idag är jag bara tvungen att ta fram Mr Hoover and miss Duster. Även om jag slutade 14:00 kommer jag att få ligga i. Dammsuga o damma , längtar faktiskt efter att få städa av hela huset och få bort de sista detaljerna som påminner mig om den gångna julen ...

Jag sover dåligt pga min hosta

o inatt har jag fått sällskap av Fridas krupphosta ..... snälla ge mig lite energi !!

Hoppas min älskade sys kan skaka lite liv i mig ikväll ;0)

Det ska minsann bli rödvin i mina stoooora fina glas ;0)


 


Ha det bäst alla där ute !!


 

Av anette - 11 januari 2012 18:38

Tjo & tjim vilken dag !!

Morgonen började med att jag glömt kidsens gympapåsar !! De skulle varit fixade igår kväll. Rena turen att jag kom på det , men de blev packade ! Eftersom mina planer o morgon rutiner brutits pga av en gympapåse , kände jag mig stressad o irriterad redan då ! Och naturligtvis insåg jag att jag var tvungen att stanna o köpa mjölk på hemvägen ;(

Igår var det lagom med barn på jobb hela dagen , idag hade vi fler och redan innan lunch var jag så trött i mitt huvud !?!?! Hur skulle jag va ikväll ??

Här e jag nu , knappt människa hihi !!! Jag for inom ica o köpte mjölk o frukt till kidsen , hämta på fritids , hinna växla två ord med fröknarna o sen hem för att få lite mat i magen på dem innan hockeyträningnen !! Tanken var att jag skulle motionera då de var på träningen och bara äta sallad som förberetts kvällen innan .........

Men ............. eftersom jag glömde gympapåsarna , glömde jag även salladerna !!!!

Så jag fick avboka min inplanerad träning , ta 20 snabba min på mitt promenadband för att sen ställa mig o fixa salladerna. Jag var nog för uppjagad då jag kom i träningskläderna , var typ död efter 5 minuter !!! Men jag kämpade på och försökte intala mig själv att med 20 min om dagen blir träningen hur bra som helst ...... eller ????

Nu sitter jag här nyduschad , salladerna e klara , tvättmaskinen är igång och jag tänkter rent ut sagt skita i all viktvätt ikväll så det så !!

Varför ställa så stora krav på sig själv första arb veckan !! Dumt eller hur ??


 

Av anette - 10 januari 2012 06:01

 



God morgon vänner , vilken usel natt rent ut sagt !! Jag sover dåligt förinnan , men denna natt var kass. Jag vände & vred på mig o var klar

vaken ena minuten o kraftiga hostattacker som avlöste sig.

Konstig känsla i kroppen  - japp det var fullmånen som trängde sig på min sömn !?!

Det slår aldrig fel , likadant varenda gång !!


Reagerar ni på fullmånen ??


Nä en kopp kaffe , så man piggnar till inför årets första heltids dag ;0)


 

Av anette - 9 januari 2012 10:18

 


 

Av anette - 9 januari 2012 07:41

Den blommar !!!

Tredje året på rad. Denna fick jag av gubben en Januari i födelsedag. Trodde jag skulle lyckas ta dö på den med en gång. Den gången var där många blommor , nu får man nöja sig med det lilla ;)


 


Brrr , fy kattsingen så kallt det är idag , nästan minusgrader ju ! Kan det vara vintern som är på väg. Idag kör jag med lite Bonnie Tyler röst ;) , hostade mig igenom natten så rösten försvann. Både sittandes , halv liggandes o i vaket tillstånd. Minns att förra året runt just jan febr hostade jag i över två månader , så pass att jag trodde jag fått strupcancer. Minns så väl den dagen jag satt nere på VC med gubben min o tårarna sprutade. Lyckligvis var det bara ett fruktansvärt virus , men den gav mig en tankeställare så i mars fimpade jag. Alltså har jag snart hållt upp i ett år , en o annan fest cigg har det blivit men aldrig att jag kommer falla tillbaka på riktigt !!


Ha en toppen Måndag , det ska jag ;0)


 

Av anette - 8 januari 2012 17:48

 

Om man blundar för allt bråk mellan kidsen , det dystra vädret o den förbannade hostan , så har det varit en härlig söndag !!

Vi lyckades få platser till Alvin & gänget 3 på 13:00 visningen !!! Perfekt tid tycker jag.

En sevärd film men härliga ljusglimtar och bra musik , men både jag o gubben tyckte ljudet var så lågt. Med tanke på att där e så många barn i publiken som pratar och prasslar med

sina godispåsar hihihi !

Därefter körde vi hemåt. Stannade på ett köpcenter och käkade tidig middag på Khai & Mui . De har en supergod asiatisk buffé ! Blev så mätt & belåten. Därefter blev det matinköp på Ica Maxi. Nu påbörjar vi våra matsedlar och vi köpte hem allt som behövdes !

Nu är vi hemma, bråket escalerar och jag försöker avnjuta en kopp kaffe !!

I morgon är sista lediga dagen , det blir fikadate med en väninna på hemmaplan och fortsatt fritidsverksamhet i huset .... med andra ord , en hel drös med kompisar ;0)

Önskar er en underbar afton !!


 

Skapa flashcards