träskor & gummistövlar

Alla inlägg under januari 2012

Av anette - 7 januari 2012 12:32

 


Go middag fina läsare !

Vilket underbart tråkigt väder vi har denna lördag !!!

Igår gick vi upp i ottan 05:00 för att styra Zafiran mot hockey cup i Tyringe ! Halsen den värkte o jag kände mig lite små vissen.

Det var nog inte riktigt Grizzlys dag , vet inte vad som gick fel , men tyckte våra spelare kämpade trots allt. De avslutade i vilket fall som helst med vinst.

Väl hemma slog det över helt för min del , öron & bihålor gjorde sig till känna , förhöjd kroppstemp och jag kände mig riktigt krasslig.

Tack kära förkylnings bacillusker som våldgästat mig !! Precis vad jag behövde.

Men men , life goes on .......

Jag har på mig mitt nya armband som jag verkligen förälskat mig i , bara det gör det hela bättre . Sen har jag plockat fram lite nya vänner

 Gubben Ipren , Mamma Kanolds , lilla lammet o elefanten Otrivin ;0)

Så jag lär vara i gott sällskap denna regniga lördag !!



 







 

Av anette - 5 januari 2012 11:03


 


Satt ni, liksom jag bänkad 20:00 igår framför burken med stor entusiasm inför årets nya tv satsning inom musiktalanger ?? " The Voice " Sverige ......

Hela konceptet påminner mycket om " True Talent " som gick på tv 3 , som jag för övrigt gillade skarpt !!! Juryn där bestod ju av Danny Sausedo , Thommy Körberg och Pernilla Andersson. Kanske inte den häftigaste juryn men den mest helylle jury, utan en massa smink o piff & puff !!

Som Laila Bagge , Charlotte Perrelli o nu Carola !

Igår blev jag nästintill riktigt irriterad på en av våra absolut främsta sångerskor - Carola !!

Detta program går ut på att hitta osmidda diamanter men samtidigt är det en tävling mellan coacherna ; Carola , Uggla , Ola & Petter.

Programmet började med deras sång - vilket skämt " Genom Eld " ... som säkert kommer bli en landsplåga. Carola iförd glammiga kläder med styltor på flera decimeter ..... Redan där

stal hon showen.

Sen kom programmet igång , riktigt bra obegåvade talanger fick göra sig hörda och lika snabbt försvinna in i dimman av divalater och överdrivet smicker från dessa coacher. Carola var i särklass sämst ; med ett enkelt workout pass i jurystolen fick vi se både benstretch och rygg tänjning. Hon slängde upp benen på bordet lr vad det var , lyckades skära sig i tummen på kuppen ( bara det tjatade hon om när andra försökte prata ) och sen skulle hon tänja ut ryggen och trycka på knappen med pannan !!!!! Men vig , det var hon  ;0)

Ola Salo ??? Vad pladdrade han om ?? Ja det var så vagt att det redan är glömt. Petter var den som fängslade mig mest , han var lugn o sansad och allt han sa lät ju faktiskt komma från hjärtat. Uggla , ja antingen älskar man eller hatar honom  ..... inga kommentarer.

Det som gjorde mig riktigt irri var att Carola sagt i en artikel att detta skulle vara så mkt bättre än

True talent , så mkt varmare toner , ...... !

Nja , hon fick inte min röst i allafall !!



 


Av anette - 5 januari 2012 08:18

Vaknade denna morgon av regnet smattrande på fönsterna ;( Vad är det för vinterväder vi har ??? Tror det är många som längtar till vår o värme nu.

Gick ut i köket o tände upp lite lampor , mitt på köksbordet står ett vadderad kuvert till mig !! Visste precis vad det skulle innehålla , mina armband från Xenobia Design !!! Har ni ännu inte kollat in hennes skapelser tycker jag absolut ni ska göra det. Hennes fb sida .

Det fusade armbandet ska matcha mitt fusade halsband som jag har sen innan !!!

Visst e de läckra , enkla o stilrena. Lite lekfulla & perfekta att använda på mitt jobb , där jag jobbar med barn. Fjärilarna kommer säkerligen bli något för den att sitta o små pela på hihi !!

Inte att förglömma de små söta hjärtformade spännena !!


       



 

Av anette - 3 januari 2012 16:56

Håll i hatten det stormar. Stormen Emil är på väg in över skåne , bara namnet säger ju en hel del , eller hur ??? Klass 2 varning är utfärdad. Ja du milde vilket skitväder. Vad hände med vintern ???

Trädgårds o sopkärl stod ute på vägen när vi kom hem från Ishallen !

Tro det lr ej men även jag åkte ett par varv för mig själv. Det jag inte riktigt kan fatta är vuxna som försöker sig på skridskoåkning utan HJÄLM !?!?!!!

Visst har det hänt att även jag åkt utan hjälm , men för de som åker för första gången o är som Bambi på halk is ..... olyckan kan lätt vara framme !!


  


Psssst .....

jag sa ju att jag skulle fixa en pärm till mina veckomatsedlar ;0) !!!


 

Av anette - 3 januari 2012 09:57

Som ni vet skrev jag ett inlägg om att strukturera upp vardagen för att få allt att gå ihop. Det är en helt annan vetenskap att göra bara det ju !?!

Satte mig ner med en go kopp Zoegas för att påbörja matsedlarna !! Ju fler veckor desto bättre  , sen gör jag separata inköpslistor , som både jag o gubben kan använda ;0) !! Kan jag sen komplettera allt i en fin pärm , egenhändigt pysslad då har jag lyckats dra den punkten i hamn !!

Nu har jag gjort 5 veckor och det är INTE lätt , vet ju inte hur skolmatsedeln ser ut .... och hur jag kommer jobba. De dagar jag jobbar sent har jag tänkt att något enkelt ska finnas på listan då gubben får knyta på sig förklädet. Sen får man ju idé torka !!! Det var så himla nimt med Linas matkasse , kanske skulle gå över till den igen istället ....... nä , nu testar vi detta först ..

Ser ni att grabben skrivit dit hemlagad pizza & kycklingsoppa ;0)


 


Var på allmänhetensåkning igår , kidsen hade superskoj , själv blev jag knas , ingen internet kontakt så jag som sett fram emot lite wordfeud fick sysselsätta mig med ..... nada ! Grabben följde med en hockeykompis hem , de två leker super bra ! Frida hittade en kopis hemma på gatan , jag städade bort gran o tomtar ...



Ha en fin dag


 

Av anette - 2 januari 2012 08:05

 


Vi är många som har ingett nyårslöfte om ett slankare o hälsosammare liv , träna mer umgås mer med familjen bla bla bla ...... Tyvärr brukar jag tillhöra den gruppen - VARJE ÅR , och lika ofta bryrs löften o jag själv ner hihi. Nu tänker jag köra på samma linje men , jag gör det inte som några löften utan mer för ett bättre välbefinnande .... det låter ju bra eller hur ? Många bloggare körde sin årskrönika igår , årets första dag. Det tänker inte jag göra , shit , hur kan man komma ihåg allt ??

Jag tänker istället ta kliven fullt ut , kasta ut julen och njuta av veckans sista ledighet. Sen börjar mitt första stora äventyr detta år 100 % arbetstid !!! Nu ska vardagen struktureras upp , min whiteboard ska få bekänna färg , familjekalendern ska börjas fylla i och

veckomatsedlar skall plitas ihop.. Hm ... var ska jag lägga in min träning ????

Det ni , välkommen till verkligheten mamma Jersmyr ;0) Hur det nu ska gå ??? Två heltidsarbetande föräldrar , skolbarn med både läxor och aktiviteter som börjar runt 17;00

Puh ..... känner mig utarbetar redan ..... lika bra o ta en kopp kaffe o varva ner , eller ??


 

Av anette - 1 januari 2012 18:02

... grillning ;0)

Baconsnitzel & ugnsrostade grönsaker står på fam Jersmyrs hälsosamma livsstil.


   



 

Av anette - 1 januari 2012 12:06

 



Dessa ord o även en låttext kommer från Jesson som vann Nyårstävlingen !!

Stort Grattis !


Jag fick in många klatchiga o finurliga motiveringar , och det var super svårt att välja ,  men att få  en trallande motivering fick mig att både le & skratta !!

(Tack för hjälpen gubben min att välja )


Tack för alla fina bidrag !!


 


Skapa flashcards