träskor & gummistövlar

Alla inlägg under februari 2012

Av anette - 29 februari 2012 14:10

   

Tiden går och jag består ... även i mars

Som jag kanske antytt tidigare är mitt vik så ovisst , men jag har ju fått förlängt hela mars oxå !!



Jag har ingen behörig lärarutbildning , ingen examen ..... enl mig själv är jag är en ersättare med pedagogiska färdigheter.  Färdigheter som inte är tillräckliga , en glad individ som vill så mkt mer än bara vara vikarie. En individ som gillar läget eller .......

varför ska det vara så orättvist ??? Det finns de anställda i vårt samhälle som inte bryr sig ,

leker katt & råtta med både organisationen och systemet !! Grrrr ..... igår var det lite kaos o mitt i all röran blev jag känslomässigt involverad . Jag blev näst intill lite tårögd då jag insåg att nu kan det anställas en ordinarie precis när som helst .....

Det är ju " min avd , mina kollegor & mina barn " !!

Saken hör till den att jag vet att jag har gjort en bra insats , ett av barnen har verkligen hittat en trygg tillvaro , ett barn som dansade runder denna dag med ett stort leende på läpparna . Det var så härligt att se. Jag var så glad när jag körde från jobb idag.

Från det ena barnet till de andra. Hämtade våra egna troll o kände ett lyckorus välla över mig . Tänk vad lite positiv energi kan göra !!

Sen stämplade taximamman in .... Jag har ju en ledig eftermiddag idag eller ....

Hämtning utav kompis o leverans av eget barn till annan destination !

Nu ska hockeytrunksen packas , mellis ska fixas , därefter kvällsmaten ..... Inte att förglömma mitt nybryggda kaffe :0)

Så det är väl lika bra o stämpla in som husmor ;0)

Ibland e man glad för det lilla !!

Av anette - 27 februari 2012 20:29

..... har vi här hemma på måndagar verkligen ;0)

Vi jobbar till 16:00 bägge två , när jag kom hem var gubben o tösen typ på väg ut genom dörren då hon hade tjej hockey. Jag fick en mysig stund med grabben. Vi läste o spelade lite spel . Sen fick jag fixa käk till familjen. När de kom hem satte de sig o åt , jag gjorde mig i ordning o for på Zumba träning. Sen var det till att sätta gasen i botten hem. Fick en snabb puss i svängdörren då gubben skulle på sin hockeyträning !!! Tack gode gud att inte alla dagar är sådana !!!

Hur har er dag sett ut ??


 

Av anette - 26 februari 2012 13:15

http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1339914

Sträcka:
7,37 km
Hastighet:
8,57 km/h
Tempo:
07:00 min/km
 

Shit så härligt !! Gubben var med tack o lov ! Hade inte fixat det utan honom. Han pepprade mig precis hela hela tiden . Ibland fick jag gå ner i takt till gående men fram till 6 km tyckte jag det gick super !!


Tack älsklingen

Av anette - 25 februari 2012 12:09

 

Klockan var ställd på väckning denna blåsiga lördag . Eftersom träningen nu är på G valde jag att ta ett morgon pass kl 10:00 !! Vilken perfekt tid egentligen. Hämtade upp Anna o sen for vi . Passet var nytt för oss båda. Wow vilken instruktör !!! Hon fick mig att pressa mig själv till det yttersta , jag trodde ett tag att jag skulle köra ner min hantel i halsen på henne , gud vad det brände i mina arm muskler !! Men skam den som ger sig .... Ända tills gummibandet träddes runt benen !! Sätesmusklerna skrek o skinkorna värkte o krampade , shit säger jag bara

Det var ett härligt aerobicspass blandat med styrka !!!

Vilket underbart sätt att börja dagen på , jag e på sprudlande humör o ler med hela ansiktet !!

Nu ska jag hoppa i duschen !!


 



 

Av anette - 24 februari 2012 15:24

Äntligen kom Sveriges lillsessa igår. Inte är jag royalist eller så men jag måsta ändå erkänna att jag glädjs åt kronprinsessparets lilla prinsessa. Hon fick dessutom ett otroligt fint namn 'Estelle Silvia Ewa Mary Bernadotte' mycket bättre än Ingrid, Lilian , Kristina, Astrid ,  och andra svenska drottningnamn som känns lite uråldriga.

Men vilken hets det blev över namnvalet !?!
Visst är det svårt att döpa ett barn, men tänk på Viktoria och Daniels situation, oavsett hur de valt namnen hade folket klagat . Herman Lindqvist tycker enligt aftonbladet att namnet låter som en nattklubbsdrottning.

Estelle kommer från det franska 'Stella' och betyder stjärna. Vem är han att uttala sig, han kan väl dra sina gamla uppslagsverk över huvudet och läsa om sina kungar och drottningar från stenåldern, men nu lever vi på 2000 talet och nya tider så det är inget konstigt att lillsessan ska heta Estelle. Jag tror det finns en tanke bakom namnvalet , och tills dess att Vicktoria och Daniel uttalar sig om detta , förblir det en gåta   .....


 

Sen är det väl mest äldre och riktiga royalister som klagar över namnet.

Låt dem klaga, det gör de ju ändå. Och med deras korta minne är det bortglömt i morgon ..... då är det dopklänningen lr något annat de ska att klaga över !


 


Av anette - 24 februari 2012 06:47

#"¤//(=?(?(/&%&/&)(=(""#¤#¤%&%"#"#" ......... japp så kunde det låtit ur munnen på mig när som helst. Varför får man inte sova när man för en gång skull inte har ställt klockan ???? två ynka sportlovsdagar o inte fick man sova grrrrrrrrrr .....

Jag har vaknat på fel sida kort sagt. Det är en  .....

" Låt mig va dag " .........

Det värsta är att jag VET att jag är så jädrans låååååångsint .

Snart hällt i mig en halv kanna kaffe , lika bra att komma igång o städa toaletterna kanske ??


Ha en bra dag o ni .......


 

Av anette - 23 februari 2012 08:58

 



Det sägs att tiden läker alla sår , nja snarare lindrar dem ..... den senaste månaden har jag saknat mamma otroligt mkt. Satt o tittade igenom våra bröllopsfoton o såg en glad mamma !

Det är idag 7 år sen hon lämnade jordelivet. Sången får mig alltid att minnas henne , Emely Svensson sjöng den i kyrkan !

Vila i frid mamma   

Av anette - 22 februari 2012 16:35

Jag vill hinna så mkt hela tiden , men man får prioritera !

Mina matsedlar funkade bra , men jag hittar inte en bra dag att fixa o hinna med inköpen !!

Nu har jag kommit igång med träningen igen o vill verkligen träna så ........

nu är .....


 


Tänkte ge citygross en chans , har ju haft Linas matkasse tidigare !!

Tjohoo , " glad igen " :0)


Nu håller jag sportlov , o ska passa på o mysa med mina egna barnen fniss


 

Skapa flashcards