träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Hertiginnan av Östergötland

Av anette - 24 februari 2012 15:24

Äntligen kom Sveriges lillsessa igår. Inte är jag royalist eller så men jag måsta ändå erkänna att jag glädjs åt kronprinsessparets lilla prinsessa. Hon fick dessutom ett otroligt fint namn 'Estelle Silvia Ewa Mary Bernadotte' mycket bättre än Ingrid, Lilian , Kristina, Astrid ,  och andra svenska drottningnamn som känns lite uråldriga.

Men vilken hets det blev över namnvalet !?!
Visst är det svårt att döpa ett barn, men tänk på Viktoria och Daniels situation, oavsett hur de valt namnen hade folket klagat . Herman Lindqvist tycker enligt aftonbladet att namnet låter som en nattklubbsdrottning.

Estelle kommer från det franska 'Stella' och betyder stjärna. Vem är han att uttala sig, han kan väl dra sina gamla uppslagsverk över huvudet och läsa om sina kungar och drottningar från stenåldern, men nu lever vi på 2000 talet och nya tider så det är inget konstigt att lillsessan ska heta Estelle. Jag tror det finns en tanke bakom namnvalet , och tills dess att Vicktoria och Daniel uttalar sig om detta , förblir det en gåta   .....


 

Sen är det väl mest äldre och riktiga royalister som klagar över namnet.

Låt dem klaga, det gör de ju ändå. Och med deras korta minne är det bortglömt i morgon ..... då är det dopklänningen lr något annat de ska att klaga över !


 


 
 
Mia

Mia

27 februari 2012 14:51

Du glömde ta med Eva eter Sylvia,jag tycker det var ett bra namnval och dessutom fanns det redan inom Bernadott

http://lill-mia.bloggplatsen.se

anette

27 februari 2012 16:59

Nej då Ewa finns med i inlägget ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards