träskor & gummistövlar

Alla inlägg under februari 2012

Av anette - 21 februari 2012 17:38

Morgonen började lagom bra .....

låt mig säga såhär , kofångaren på bilen har sett bättre ut , hm ....... men när jag tänker tillbaka o återberättade för gubben , kunde han inget annat än små le hihi ...... bild .... nopp så lågt kommer jag inte släpa ner mig haha ....

Fettisdagen firade vi på jobb , med små mini semlor som barnen fått baka ;0)

Vi hade många goa skratt ihop .... gillar mina kollegor !!!

När jag kom hem var huset fullt med ungar ..... nästan ..... kändes så när man klev in i vår trånga tvättstuga ... men även här möttes man av skratt , tjo & tjim ...

Det fick minsann bli tulpaner med hem från affären ...... tulpaner får mig på så gott humör !!!


 


ute brinner grillen , gubben ska bjuda på grillade karibiska fläskfilé stubbar !!! Spännande :0)


 

Av anette - 20 februari 2012 20:32

Shit vilken endorfin fest jag just varit på !!!

Det var så roligt att få dansa Zumba igen , ni anar inte !!

Följde med min svägerska igen o fick dansa för en ny instruktör. Har ju slutat på zumban här i byn ...

Det bubblar i hela kroppen , tjoohoo :0)


 


Tänk vad träning kan få en att må så bra ...... nu hoppas vi att träningen kan forma denna skånska val :0) ..... många kilo extra sen jag slutade röka som ska bort !!

Nu ger vi järnet !!

Tack Anette för tillfällena , jag behöver det !!


 

Av anette - 20 februari 2012 06:44

Hade man inte dåligt hjärta innan , så nog tusan gav våra små " björnar " oss det i

lördags !!!!! Vilka rysar matcher de bjöd oss på !! Jag har aldrig sett de spela så bra , proffsigt med perfekt temawork !

Nu pratar jag om både tösens lag U8 , o grabbens U9 lag. Grabbens lag kom egentligen på delad första plats , men det andra laget hade större målstatistik . Skit samma , bägge lagen fick ta silvret med sig hem i bagaget !! Så attans bra kämpat Grizzlys !!!

Frida stod i mål på sista matchen !!

   

Av anette - 19 februari 2012 15:01

Klicka på bilderna för ett större format :)

Oanvända lila fodrade byxor från H & M str 116 ( ord pris 149 :-)

säljes för 40 :-

   



Huvjacka från Rabdido strl 98 / 104

40 :-

 



Div huv jackor 122 - 130 30 :- / plagg

Oanvänd gymnastikdräkt 30 :-

   



Div långärmade tröjor strl 116 - 122

20 :- / plagg

svarta fodrade byxor stl 116

20 :-

   



Ljusrosa / gra skaljacka strl 120

Ljusgrön vårjacka strl 122

fodrad vårjacka rosa strl 116

skaljacka rutig strl110

30 :- plagget

 




Turkos heldräkt strl 110

T tröja strl 116

linne från Linus & lotta strl 120 ( stort i strl )

Obet använda T tröjor 110 / 116

långarmad 122

kjolar strl 110


20 :- plagget

   


 Aldrig använd Ballong tunika lila / vit 40 :-

Hello Kitty tunika 50 :-

strl 110 / 116


   




Jätte fin festklänning från Exit i siden och velour strl 122

80 :-


   


Köp " grisen i säcken " ......

kan förekomma små fläckar lr något litet hål , kläderna är väl använda men funkar att leka i :0)

100 :-

 

Av anette - 14 februari 2012 18:49

En dag som många har firat på olika vis kan jag säkerligen tro. Själv firade jag den hos frissan. Jag är åter kortklippt o ny fräsch färg , nu känner jag igen mig själv igen ;0)


 


Jag fick super gulliga kort från kidsen och en chokladkorg från min älskade. Tur att han älskar mig för den jag är ..... han gillar kanske mina valkar .... ja ja när korgen e tom får jag väl bruka allvar , eller ?? Tack o lov att det inte var röda rosor , det är så klisché tycker jag . Men många vill ju gärna ha de röda o det får de naturligtvis !!


     


Kusin Sammie kom precis förbi för att överlämna ett hjärtekort till kusinerna .... aweeeee så gulligt av henne , pöss på dej tjejen , We löv U too !!!


Ha en fortsatt fin   dag på alla sätt o vis.


 

Av anette - 12 februari 2012 15:17


Ja inte blev det många timmars sömn för mig.

Hade sjukt kul med grannarna igår o klockan blev över 02.00 innan huvudet landade på kudden. Lika pigg e jag ändå trallala :0). Vi åt trerätters , jag lagade till förrätt våffel langos med tillbehör såsom gräddfil , räkor , hackad rödlök samt svart kaviar och champagne.

Till varmrätt åt vi Sjötunga Walewska enligt mitt vis . Shit så gott det blev !!!!! Denna rätt kommer att göras fler gånger. Grannfrun hade gjort en sjukt god blåbärs cheezecake , yummie vilken meny !

Jag känner mig så pigg trots få timmars sömn. Tror det är vädret som påverkat mig. Vaknade upp till ett snöklätt skåneland. Thjoohoo , det e ju sååå härligt !!

Efter sen frukost kom jag o gubben oxå ut , gick en sväng bortom backen så kidsen fick åkt lite stjärtlapp. Jodå ett par åk även för mig !!! Min fina vintermössa fick hänga med :0)



Ha en fortsatt fin söndag , det ska jag ..... det r ju hockey på tv ;)

Av anette - 7 februari 2012 16:48

... sämre än andra , det kommer man aldrig ifrån. Men många av sådana dagar vill man inte ens uppleva. Haft en icke rolig arbetsdag idag. Kan inte gå in på det då jag har tystnadsplikt . Det sätter sina små spår , och när man kommer hem vill man bara krama om sina små troll !! Inte höra en massa tjafs o gnäll , kiv o tandagnissla !!!!!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards