träskor & gummistövlar

Alla inlägg under mars 2012

Av anette - 29 mars 2012 20:45

 


Needs a strong mind .....


Idag beslöt jag mig för en riktigt slappe / vilodag !! Jag ville inte känna av begäret eller tvånget över att få träna , komma i form , gå ner i vikt ..... Idag var det jag och MIN familj !!! Skit i alla måsten & krämpor.

Av någon konstig anledning märktes detta på grabben som tjattrade iväg vid middagsbordet - hjärtat mitt blev varmt inombords.

Efter middagen tog vi en härlig prommis genom byn , stannade på Ica o handlade lite basvaror OCH .................. ett 200g schweizernöt åt mig !! Japp ni läste rätt ...

jag ska njuta av varenda chokladbit , sen hur jag känner mig efteråt är ett annat blogginlägg ;0)


 

Av anette - 28 mars 2012 16:07



Jodå jag lever ;0)

Men det känns som jag förlorat ett par timmar per dygn.

Påsken ligger runt husknuten o lurar o det börjar bli dax att plocka fram kvast o kittel.

Mycket man vill hinna mer så här på tidiga vårkanten ...

Många tankar som gnager , en del som bara måste tas itu med även om det känns både på det ena och andra viset , hm ..... beslutsångest ???

Har varit ute o rensat tomten på leksaker och annat som lätt får luft under vingarna. Det har skvallrats om en storm som är på väg , och jag kan säga att studsmattan ser

oroväckande levande ut !?!

Nähä , dags att fånga kvällen ;0) ............... catturare la sera


 

 

Av anette - 26 mars 2012 07:27

   


Brrr , kallt värre ju !! Och inte blev det bättre av att man fick stiga upp en timme tidigare , det e ju mörkt !! Minusgrader denna morgon , jag som lyckades få påskfint i krukorna. Hoppas blommorna. klarar sig .

Ny vecka framför oss , så fånga dagen vänner !

 

Av anette - 25 mars 2012 17:35

Tänk er känslan av att ni stiger in i ett rum med en sisådär 40 människor som du egentligen känner så väl , enda nackdelen är ju att man inte kunde minnas alla ansikten. Vissa skolkompisar var klockrena, de såg precis likadana ut nu som då .... bra eller dåligt ??  Andra hade bytt hårfärg , några såg ju så jäkla fräscha och unga ut,

och vissa kan jag fortfarande inte komma ihåg ..... hur konstigt är inte det ?

Vår klass hade en egen liten träff innan vi tillsammans begav oss till folketspark för att sluta upp med de övriga från skolåren , tänk 26 år sen man sa tack o adjö till högstadiet.

Shit vilken kväll , helt oförglömligt , det dansades , pratades gamla minnen , ja både bra & dåliga o det skålades till höger och vänster !!! Sitter fortfarande o suger på karamellen ;)

En kväll att minnas !!!

O för er som undrar satt skorna på fram till middagen ;0) ,

sen åkte ett litet mer dansvänligt par på hihi , jag har fortfarande ont i mina fötter ..... sen om det var på grund av skorna lr dansandet förtäljer inte denna historia !!


 



 

Av anette - 24 mars 2012 08:14

Dimman ligger tät utanför köksfönstret o endast jag är vaken. Kaffet är nybryggt o det doftar gott i hela köket. Det är något visst med just kaffedoften eller hur ??

Daggen ligger som ett pärlande täcke på gräsmattan som blir grönare för varje dag och Koltrasten sjunger för mig .

Kan dagen bli annat än perfekt ??? Ska ut o se om jag hittar skorna med det stora S et som jag vill ha till kvällens partaj. Det blir mina favvor jeans o färglick upp o nertill tänkte jag .Vi får se hihi , beslutsångest haha ...


Ha en underbar lördag


 


   

Av anette - 23 mars 2012 19:56

Hockey säsongen börjar lida mot sitt slut , en hektisk period minst sagt .... nu börjar livet , eller ???

Kidsen hade avslutning ikväll o spelade match mot A laget !! Så himla härligt att de vill ställa upp mot sin trogna minderåriga fanskara . Det var två härliga matcher , o jag lovar att grabbens lag fick minsann bekänna färg o verkligen kämpa !! Tack Alaget för er insats !!

Nu ska klackarna sulas , blusen strykas för i morgon smäller det !!!


Long time no sea

Don´t judge me by the cover

what you see Is still just me !!!


Den efterlängtade klassträffen närmar sig med stora steg ....

vad ska jag ha på mig , for runt som en guttaparka i onsdags ..... varför köpa finkläder när det inte är jag .... , nä ta mig som jag e , jag e precis lika knas som för 26 år sen !! Tänk att få återse 

" gamla " go klasskompisar som man inte sett på sisådär 26 år !!! Lite spännande o samtidigt nervöst .... vad förväntar man sig o vad förväntas ??

Nä , strunt samma jag lägger i högsta växlen o kör på ;0)


 

Av anette - 20 mars 2012 19:15

Minst sagt hektiska dagar har det varit o även så denna veckan. Avslut på hockeyn i omgångar , föräldramatcher , o sen skulle jag ju gärna hinna med hemmet oxå. Utöver det har jag en klassträff som jag ser fram emot , hoppas hinna ut o köpa nåt nytt plagg !!

Bloggvänner , Jag har inte glömt er !!!

Min lilla hockeylirare som hade avslut på tjejhockeyn igår . Tog över 100 bilder som jag ska fixa o trixa med ...... när tid ges ;) !!!


 


Ha det fint där ute !!


Kram


 

Av anette - 16 mars 2012 17:51

Livet är bra orättvist , man kan slita och dra på ...

men inte blir det bättre för att man klagar ...

nej bit ihop ,le ... det är vår !!!

Har känt mig sprallig inombords precis hela dagen , tänk vad lite sol kan göra. Det var ju så ljust o fint när man steg upp i morse , bara det blev man glad av. Nu e det dax att släppa ut lite mer av sprallret , det är ju fredag !!!  Jodå , det finns lite kvar ;) vänta ni bara !!!

Jag tog mig en löprunda ... hm ... what can I say .....

Det känns skönt att det är gjort. Nu ska jag hälla upp ett glas rött ....

sen blir det familjemys för hela slanten ;0)


Jag bjuder er på lite vårkänslor som jag fick av barnen igår . Undras var de fann dessa ...


 



Önskar Er Alla en toppen fredag !!



 



Skapa flashcards