träskor & gummistövlar

Alla inlägg under mars 2012

Av anette - 8 mars 2012 14:40

Tänk ..... jag har aldrig utgett mig för att vara en bullmamma - hade gärna varit , men kryss i taket !!

Idag slängde jag o grabben ihop muffins med smak av citron o nougat o en jordgubb i mitten ;0)


 


Vi mätte lite fel när vi tog bakpulvret , men i övrigt var de hur goda som helst !!!

Ibland är det bra att vara krasslig o hemma !!

Av anette - 8 mars 2012 10:41

 

 

Jag har fått en utmaning av Jeurima
Den går ut på att jag ska berätta fem saker om mig själv som ni inte vet, länka till den som gav mig utmaningen och därefter skicka den vidare till 5 bloggvänner. Här kommer mina hemligheter!


1. Jag har bla varit med och dansat i tv på  " Kvitt eller dubbelt "

2. Jag har fotfobi ..... klarar inte av bara fötter (  bara småbarns o strumbeklädda går an hihi )


3. Klarar inte av möss heller ...... nu kan jag i allafall skriva o nämna ordet ..... minns när vi var på släkt middag hos farmor för en herrans massa år sedan. Möss kom på tal , mamma gjorde allt för att tysta snacket ..... tills jag började klökas o fick springa på toaletten !!!


4. Jag hamnade i ett slagsmål när jag gick på högstadiet när vi var ute o dansade och med bara knytnävar slog jag i sönder en tandställning på någon jag inte kände Hm ........


5. Min mamma har alltid varit min absolut bästa vän och jag saknar henne var och varannan dag   .


De fem jag skickar utmaningen vidare till är :


Jesson


Primrose


Mariette


sen kan jag inte komma på fler för tillfället ;)


dessa får skriva det på sin FB sida :0)

Min syster Anneli


Pia Andersson

Av anette - 8 mars 2012 07:23

 


Jag menar , vi är inne i mars , snödropparna tittar fram o förra veckan slängde skolbarnen av sig sina jackor !?!

Inte ens jag som älskar snön , blev glad ....

Dennis har fortf feber , min jävla förkylning vill bara inte bryta ut. Ont i hela kroppen o en värsting till huvudvärk ..... rätt trött på det nu !


Jag vann förresten ett Vileda kit inne hos Nadja - checka gärna in hennes blogg , härliga smarriga bakverk o mattips ;)


Ha en bra dag


 

Av anette - 4 mars 2012 18:27

Med gårdagens underbara vårväder , var dagen fullplanerad med utomhus sysslor ;0)

Brrrr , en aning kallt var det då när vi skulle gå ut. Det fick bli inomhus fix för min del . Tvätt som behövde både vikas & sorteras ......

Barnen har varit ute och lekt precis hela dagen. Svängdörrar på både fram o baksida idag ;)

Vilka piggelinusar !!! De lär sova gott i natt.

Morfar kom förbi runt 16:00 tiden.

Vi åt en härlig söndagsmiddag o avnjöt ett gott glas vin . Morfar o kidsen satte sig på golvet o spelade kort ................ du milde tid vilka härliga o hjärtliga skratt !!! Det var evigheter sen man såg de tre ha så kul ihop

Hoppas ni oxå hade en mysig söndag !!


 



 

Av anette - 3 mars 2012 07:42

 

Brrrrr från den fina värmen igår till - 2.8 ....

Mr Frosty besökte oss inatt , men fint är det. Gillar de gnistrande kristallerna. Hihi vilken syn , där kröp jag runt ute på trädäcket , iklädd sovtröja , raggisar o kameran runt halsen i ett

försök att fota hihi !!!

Solen tittar fram mellan de kala träden , det kommer bli en helt fantastisk dag tror jag. Här ska det intas lite frulle innan det är dax för ett aeromix pass. Sen blir det full fart hem o fixa iordning sig för att därefter åka o heja på mina hockeylirare.

Jajamän ..... en helt vanlig lördag med andra ord !!


Vad ska NI hitta på idag ?


 

Av anette - 2 mars 2012 06:36

Tjo ho , härliga fredag välkommen.

Inte vilken fredag som helst utan ledig fredag med fejardax !!! Ni som följt mig dessa år minns säkert mina fredagsdates med mr Hoover ,mr Dusty and Mrs Bucket ;0) Varje fredag vreds volymen upp på max o jag for på för kung o fosterland. Ja de kan sköta sin städning själv men här ska det bli fredagsfej med både förkläde o huckle !! Och hör ni musik så e det mest troligast jag som är i full gång !!


Ha en toppen fredag     


 

Skapa flashcards