träskor & gummistövlar

Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Likt en mästerkock

Av anette - 24 april 2012 18:32

Ja nu har vi haft Citygross matkasse i drygt en månad . Nya enkla matupplevelser som tagit oss till helt nya dimensioner. Vem skulle hitta på att " Pärsons färdigstrimlad skinka "

skulle kunna bli en skinkfräs i limesås ??? Recepten är så otroligt enkla att tillaga så alla moment känns genast mkt roligare. Jag kan jämföra med en annan matkasse vi haft förinnan - Linas ...... ( när de endast hade en kasse att välja på )

Tyckte att förberedelse tog på tok för lång tid .... det var ett evigt hackande av färska grönsaker . Men de hade mer variation på just grönsaker , jag kan med citys kasse tycka att jag dragit på mig en lätt gulbrun hudfärg efter alla dessa morötter som vi ätit på både längden Och tvären ;0).

 På rak arm kan jag säga att på 3 av 5 rätter har barnen inte haft några invändningar. Ibland har jag fått kompensera med makaroner eller köttbullar , men det var det lilla !!!

Fiskrätterna - wow så mycket nytt vi både fått prova på att smaka samt tillaga !!

Jag sitter här helnöjd efter en smarrig laxburgare och känner mig som em mästerkock !!!

Och det är ju så otroligt roligt att fota dessa spektakulära rätter !!


 



 

 
 
Ingen bild

Anneli

24 april 2012 19:21

Ja det lilla jag provat hos er e ju riktigt smarrigt!!

anette

24 april 2012 19:28

e det !!!

 
Primrose

Primrose

24 april 2012 20:21

Ser gott ut oxå ,-)))
Sen gillar jag Citygross, tycker dom har bra mat!
En matkasse därifrån var nåt helt nytt för mig ,-)
Ha det fint. KRAM KRAM Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

 
Mimmi

Mimmi

24 april 2012 20:24

Åh, det ser jättemumsigt ut !!
Ha en fin kväll !!
Kram

http://mimzzan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

24 april 2012 20:51

Mmm, ser riktigt gott ut. :oP

http://jesson.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

26 april 2012 08:28

Ser väldigt gott ut, jag hade oxå Linas matkasse förut, sen flyttade vi och där körde hon inte just då, men man kanske ska kolla in andra matkassar i närheten =)

http://mijas71.blogspot.se

 
Mariette

Mariette

29 april 2012 11:37

Fast jag förstår inte konceptet... man måste ju ändå iväg och handla till övriga måltider, vad har man då vunnit?

http://mariettesrora.blogg.se

anette

1 maj 2012 18:31

Jag tycker dedt underlättar massor , slippa behöva tänka på olika rätter 5 dagar i veckan !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anette - 9 januari 2013 14:48


 

Av anette - 8 januari 2013 13:21

Först o främst God fortsättning på Er alla !!! Jag tappade blogglusten helt vid jul och den har fortfarande inte riktigt infunnit sig . Julen och nyår har varit trevlig som hos alla er andra , så det blir varken en jul eller nyårsberättelse . Inte ...

Av anette - 26 december 2012 16:48

 " vad som göms i snö " med 85 % är ;        Anita Märsy !!!            stort grattis till dig !     Hör av dig med adress via min mailadress !! ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Av anette - 24 december 2012 23:46

Vilken härlig julafton !!! Lovar fler foton senare men jag fick ju världens bästa julklapp .... Ett nytt objektiv till min kamera ( som jag fick av tomten förra året ) nu ska jag landa i soffan fem minuter ..... Ta hand om er därute ;) ...

Ovido - Quiz & Flashcards