träskor & gummistövlar

Alla inlägg under april 2012

Av anette - 19 april 2012 17:25

Vi har nu sagt farväl till sommarbostaden vi haft i 8 år


 


Och bosätter oss i den " nya " vagnen


 


Den är på väg hem ikväll !!!!!

Av anette - 18 april 2012 18:19

 


Fy fan vilken skit jobbig dag !!! Tårarna brände bakom ögongloben när jag lämnade jobb

.... trött var jag förinnan och vid  minsta lilla som kändes för mycket

försvann en knippe energi ;0) . Men som jag sagt förinnan ..... jag har en urtjusig fasad ;)

Det var med öppna famnen jag sen stod nere på skolgården och fångade upp mina trollungar med rosen röda kinder och härliga leenden !!!

Jag tackar gud för min vilja och envishet som fick mig att ställa mig på min crossmaskin o trampa milen i ren frustration !! Kände både blodsmak o gammalt tidningspapper i flabben !! Jag bäftade som en gammal bulldog ... ja även gubben hörde o undrade om jag brukade låta så haha !!!

Ni kan tro jag höll på att dura av efter 7 km denna dag ........ men jag gjorde det på 35 min , målet är att fixa det på  30 min innan semestern , vi får väl se hur det går .

Nu håller jag kväll o kryper upp hos gubben i soffan !


 

Av anette - 18 april 2012 06:17

Just nu känner jag mig som en Duracellkanin som har batteri haveri !!! Minst sagt .....

Eller är det det som kallas vårtrötthet !!! Satt igår kväll och fixade med datorn när jag plötsligt slog pannan i tangentbordet !!! Datorn la ju naturligtvis av , tur var kanske det ! satte mig framför tvn en stund , klockan var inte mer än 21.00 !! Då slocknade mina charmiga blå där oxå. Jag är så trött så jag vet inte om jag kommer eller går. Jag vet att det är många tankar som maler just nu , men man tycker att vårens ankomst borde göra mig på gott humör . En havererande Duracellkanin med ett läckande batteri ...... jädrans pollen ;(

Det ska bli skönt att få komma bort från allt i nya husvagnen och få fixa o trixa med den snart !!!

Längtar !!

Men jag fick i allafall fixat till headern , den blev lite enklare än förra , men det är så jag känner mig just nu , inga extra krusiduller här inte


 

Av anette - 17 april 2012 06:37

 


Var tog våren vägen ?? De tunna jackorna har ersatt de tjocka dunfyllda , vinterstövlarna har ställts undan och ändå får vi ingen värme !!!

Igår var vinden bitande kall o man saknade verkligen vinterjackan. Idag läser jag hos en bloggvän som beskriver att det toksnöar i Kungsbacka !!

Jag håller tummar & tår för att vi här nere i Söder slipper det skitvädret !!!

Ni hjälper väl mig att hålla tummisarna ??

Jag som skulle byta header och få till lite mer vår / sommar färger ;(


 

Av anette - 16 april 2012 16:47

    


Så var det då måndag igen , en ny orörd vecka framför mig ...... det låter så klische´men dock väl så sant så ! ..... Jag kan i stort sett själv bestämma vad jag vill göra med min vecka , under förutsättning att det inkluderar , matlagning , dammsugning , läxläsning , tvätten , 

ett eller två träningspass hade inte suttit fel ....

Inte illa eller hur ??

En vardagslyx som vi valt att unna oss är ju matkassen ;0)

Barnen stod som tossar så fort vi hörde brummandet från lastbilen och det tog inte många sekunder förrän grabben var ute på muren iklädd pyjamas för att få ta emot kassarna haha .....

Blir ni lika glada över det ljudet ?

Jag tycker det är en välförunnad lyx vi valt , och än så länge har vi inte blivit missnöjda med kassen , förutom den röda löken ; 0 ) ....

Tänker inte recensera vidare på denna kasse ...... fråga om ni vill veta något ;)


Sen måste jag ju få berätta att jag deltog i en tävling på fejjan , där man kunde vinna en valfri behandling på skulptur laserteknik i Helsingborg ..... den billigaste behandlingen var fr 990 !!!

JAG vann !!

Nu får vi se om jag tar erbjudandet på en behandling. Risken är väl att man ser ett litet men kanske bra resultat o vill fortsätta för si så där 20.000 spänn !?!


Ha en fin kväll


 

Av anette - 14 april 2012 07:58

 


Det är ju lördag , vaknade upp o kände mig pigg , utvilad och på ett toppen humör !! Morgon dimman ligger fortfarande nersänkt utöver fotbollsplanen och " mina koltrastar " trippar på för fullt. Det finns så mkt underbart att vila sina morgontrötta ögon på ;)

Solen har redan börjat bearbeta molnen för att få komma ut till oss och jag hoppas vi alla får en toppen dag !!

Fånga dagen vänner!!


Pssst fick ju ett paket från Xenobia Design !!! Underbara armband som vanligt ,

bild kommer senare ;)


 

Av anette - 11 april 2012 18:14

Idag bjöd jag hem pappsingen på


 

Barnen blev överlyckliga till deras mellis hihi .....

Jag tyckte gott jag kunde få unna mig lite gotter efter gårdagens crosstraining pass !!

För att kompensera den där cocosbullen tar jag ännu ett pass ikväll ;0)


 

Av anette - 10 april 2012 18:57

Påskhelgen kom och gick , tösen var krasslig hela lovet tyvärr men det hindrade oss inte från att umgås i goda vänners sällskap ;0) Redan på torsdagen faktiskt.

Jag , sys och grannfrun tog oss ett par glas i husvagnen som som stod på framsidan ;) Vi kom ju aldrig iväg med vagnen den helgen men det hindrade ju inte oss hihi.......

Påskafton firades i vanlig ordning hos oss med min älskade sys med familj & morfar ! Det blev grillning !!


Min sys ställde gärna upp på en bild ;) Visst e hon fin !!

 


Sötare påskkärring får man leta efter ...

 


Älsklingen hade på sig sina nya byxor och var både snygg o modern ;)


 


Grabben var fin han oxå och poserade gärna ;0)


 




Påskdagen var vi bjudna på middag över hos våra goa grannar !! Hade super kul , med smarrig mat & pilkastning !! Tack Sofi & Charlie för en kanon kväll <3


 


Skapa flashcards