träskor & gummistövlar

Alla inlägg under april 2012

Av anette - 4 april 2012 13:18

Äntligen lite värme , sitter på trädäcket med en sk kopp kaffe , nopp har inte inhandlat riktigt java ännu , men snart ;0)


Passade på att ta med kameran ut


   

Av anette - 4 april 2012 09:46

Idag skiner solen , härligt härligt , men ännu ingen trädgårdsvärme ;0).

Pysslade om lilltösen igår , spelade kort , röjde mellan varven och fick upp lite påskpynt.

Bad även sys om jag kunde få lite påskris av hennes björk ..... jo tack , jag har till ett helt träd nu ;0)


 

Tösen ska få dekorera det nu när jag intagit en riktigt bläääääää kopp kaffe !!

Japp , Zoegas kaffebönor var slut denna morgon , tänk er vilket ilands problem att behöva dricka sörja som Nescafe´!!!


 


Tog även mig en PW igår när gubben kommit hem , det kändes så skönt att både få komma igång med utomhus träningen o få rensa tankarna lite. Visst får en del stå till sidan , men jag vet ju oxå att det finns kvar när jag vill ta tag i det hihi !!

Så det ska jag göra nu

Toodeloo !!


 



ps , gilla fb sidan

klicka här

när vi nått 100 blir det tävling !!


 

Av anette - 3 april 2012 08:12

har hängt upp sig för många ,

men ska man vara riktigt rätt , börjar inte våren förrän påsken e över. Våren är tiden för återfödelse. Detta firas i de flesta kulturer genom diverse fruktbarhetsritualer.

Ägg symboliserar just återfödelse och fruktbarhet.


Därav dessa minusgrader idag , brrrrrrr , så håll ut , våren och värmen kommer :0)


Tösen har fortf hög feber. Nu har systrarna spekulerat. När grabben var sjuk nu sist tyckte jag att han fjällade lite på händer o fötter , knappt märkbart men dock väl ....... ett par veckor efter blev kusinen sjuk , samma symptom där , lite fjällning ...... skulle inte förvåna mig om det händer tösen med ...

då har systrarna ställt rätt diagnos hihi.... scharlakansfeber ..

Nähä , dax att packa grabbens övernattningsväska, sen får jag o tösen påskpynta lite .....


 



 

Av anette - 2 april 2012 20:52

April månad och Påsklovet började bra ..... kallt o så kom det snö !?!

När kidsen kommit hem var tösen inte alls i form , 39.2 i feber ..... fem min senare sov hon i soffan . Gubben min bar in henne runt 17.00 o nu vaknade hon till liv med 39.6 i temp !! Stackars skruttan. Varför ska vi drabbas av feber när barnen har lov ???

De skulle sova över hos moster o hade gjort upp planer med kusinen .... Så himla trist ;0(



Zumbapasset kändes så jäkla kul ikväll , har inte alls varit motiverad pga olika anledningar ...

men ikväll skakade jag loss , så späckhuggarfläsket dallrade vidare i bilen hem ;)


Önskar er en fin kväll


 



 

Ovido - Quiz & Flashcards