träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2012

Av anette - 31 maj 2012 19:02

... lyx middag en torsdag på vanlig torskfil´e !!


   


Gör en torskfilé piccata istället !!

En omelettliknande ostpanering som e sju tusan såååå god !!!

Till det fick familjen ris och jag

en vinägrettsallad på fänkål , tomat , lök och bladspenat , kokt broccoli .


Mums fillibabba !!


 

Av anette - 30 maj 2012 20:15



I kväll for jag o grabben ut på Pang för att köpa lösgodis till hans kalaspåsar. Tror nog att jag nämnt det tidigare , men det finns inget bättre ställe att köpa det på !!! Det är nytt o fräscht , aldrig seg o hårt ( om det nu inte ska va det ) och BILLIGT !!! 3 , 90 / HG !!

Jag håller ju hårt med att försöka låta bli sötsaker och ni kan tro det var svårt att inte göra en spec påse till bara mig !!!!! Men jag fixade det !!!

Nu ska påsarna bli klara med klubba o en vattenbolls bomb ;0) .....


 


 

Av anette - 29 maj 2012 20:37

 


Ikväll passade jag på att deltaga i ett F & S pass som hölls utomhus.

Mer specifikt ..... precis utanför huset !!


Lagom avstånd kan man väl tycka ! Det var kanon att få röra på sig lite , det har ju inte varit riktigt tid till det ..... nu kör de 3 tisdagar till så man får passa på.

Hur kul som helst , och kanon att få vara utomhus.


Det har regnat idag och det har varit grått o ruggigt , snor kallt jämfört med igår .... brrrrrrrrrr


Ha det bäst ni fina !!


Pssst ; grattis Catrin Rhen som vann utlottningen på facebook sidan . Håll utkik , kommer snart en ny ;0)


 

Av anette - 29 maj 2012 06:15

Det är riktigt mörkt ute , jag menar

inte nattsvart utan dåligt väder mörkt ......


Från 18 graders morgon värme till ynka 12 grader , grå himmel och allmänt trist :0( De har lovat regn denna tisdag o för en gång skull har de nog rätt. Regnet hänger i luften ....

Känns lite trist nu när sommaren kommit igång , sandalerna är framplockade o poolen fylld ....


Men , för att vända det till något positivt hinns det ju med en massa inomhus som stått till sidan för det fina vädret eller hur ??

Och alla blommor som fått blomma ut i värmen !!!


 

Av anette - 28 maj 2012 20:14

Vill passa på och puscha lite för dessa ursnygga myggarmband


 

( klicka på bilden )

Gjorda av ren naturlig citronellaolja och lavendelextrakt. Innehåller inte några kemiska komponenter, helt ofarliga och giftfria armband !!!

Visst låter det perfekt till både små & stora !!


Kika in hos Uffe , han har hur mkt roligt som helst !!!


 

Av anette - 27 maj 2012 16:19

   

( bilder från fredag morgon , mer än en nöjd 9 åring !!! )





Igår var det kalas för grabben


Det bjöds på underbart väder och vi dukade ute

Tack snälla Kollega som skänkte oss trädgårdsmöbler att ha uppe i husvagnen 

de kom väl till pass ....


 


Grabben fick precis vad han önskade sig och hade ett kanon kalas med släktingarna.


På kvällen blev det lite mys , med ett glas rosé.  Jag o gubben planerade ett nytt projekt ..... poolen


 


Det har varit många turer om denna pool , större , djupare .......

Nu blir det en djupare i samma mått , bättre kvalitet, som passar befintligt hål

som ska grävas ner helt


Idag har vi då fått upp poolen från trä däcket ....

 " fotbaljan " får stå på gräset under tiden ;0)

Rabatterna har blivit rensade & trädäcket oljat,

det har varit full rulle


 


Som ni ser har det varit en fullspäckad o intensiv helg ;0)

Av anette - 22 maj 2012 17:32

Vilken kvalmig och klibbig värme vi haft denna dag !!!

Kan ju säga att jag var mer än urlakad när jag kom hem från jobb , både trött o svettig ;( blääääää

satte mig ner på en trädgårdsstol , lite skitsnack med en av grannfruarna o en god kopp kaffe .....

mullret hördes , blixtarna for fram och himlen bara precis sprack upp ,

regndroppar stora som enkronor !!

Härligt !!! Trodde det skulle rensa upp luften lite men ack nej .


 


Skapa flashcards