träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2012

Av anette - 22 maj 2012 06:35

En av tjusningarna med att komma hem från en borta helg är att se all blomsterprakt i trädgården ! Nu går det undan bland lövverken. Syrenen blommar , likaså aklejan och mina favorit buskar azalean står med stora knoppar och bara väntar på att få explodera o visa upp sig.

Jag älskar verkligen mina blommor .

     


Idag har vi lite disigt men tänk på solkrämen ändå !! Jag lyckades bränna nacken igår ..... ;0(


 

Av anette - 21 maj 2012 17:01

Om ni läst det förra inlägget vet ni att det blev en helg uppe i husvagnen !! Solen sken på fredagen , jag förberedde mig mentalt på en heldag i Ullared , utan både gubbe och kids. Dennis skulle ju på fest på kvällen så de skulle hemåt .

Varför utsätter man sig för detta ??? Man sätter sig själv i ett plötsligt svaghetstillstånd !!! tvånget att hitta så mycket för så lite som möjligt eller enbart fylla kundvagnen??  Vem kan påstå att det är exhalterande att shoppa på Gekås ?

Bara för att alufolie o plastpåsar e billigt !?!

Jag var så förberedd att jag glömde både drickyoggi o vatten hemma i kylen !!!

Hur smart var det ?

Jodå jag hittade plagg både till gubben o kidsen - den lätta avkopplande biten var avklarad !

Började långsamt dra mig mot damavdelningen ...... visste att där , där skulle det bli trängsel bland thightsen ...... kärringar med gula lp skivor under armarna i sina polyester blusar ...... de unga som hittade både det ena och andra iklädda magtröjor ....... gubbarna som blivit avdumpade mitt i gångarna !?! ..... och så då jag  ... mitt i kaoset som inte ens visste var jag skulle börja !?!

Jag var i himlen .... not !!

Nåväl , vagnen fylldes snabbt o det var dax för första köningen ....... mot provhyttarna !!!

Jag tyckte hytterna var någorlunda fräscha ,

om plaggen passade , vad trodde ni Ghaaaaaaaaa neeeejj !!!

Pausade med en god lunch i stället .... visste att den kunde passa precis vilken valk som helst , jag tog tom en tårtbit för att det skulle fyllas på jämnt ;0)

Drog åt mig nya plagg , köade igen .... för att få trängas med de största dammråttor jag någonsin sett !!! Och denna odör från svettiga instängda fötter i nylonstrumpor ..... vet ni vad jag menar ?

Jag hade då inte nylonstrumpor , hade för den delen inte ens hunnit få av mig mina egna skor.

Nåväl jag fick en del med mig hem ..... långt ifrån allt men lagom nöjd !

Väl tillbaka hade syrran med familj landat med sin buss !!!

Systerfredag ;0)

Lördag blev en riktig överraskningsdag med mina bästa o närmsta !! Bästa väninnnan skulle komma på middag med sin son , jag o sys skulle fixa mat så det stod härliga ting !

Framåt em kommer då grannfrun med familj hemifrån gående !!!!

Snacka om total överraskning !!

Lyckades övertala dem att även de skulle stanna på middag.

14 pers vid ett långbord i vårt förtält - finns det hjärterum , finns det stjärterum

Ljuvlig mat o dricka

världens bästa sällskap !!

Låter bilderna tala från kvällen !


                     

Av anette - 17 maj 2012 19:08

Vem minns inte hennes hits ???

Love to love you baby

Could it be magic ...



Minns första gången när jag gjorde koreografin till hennes Hot Stuff .

Wow , för mig var hon en sann drottnig av discomusic - Queen of disco


R.I.P Donna Summer - en för mig en artist med stor röst i en liten nätt kropp med enormt hårsvall . En sångerska som hjälpte mig med val av musik till mina danser o inspirationer, som har dött efter en tids sjukdom.

Diskodrottningen dog i sviterna av cancer.


 



Av anette - 17 maj 2012 14:59

Usch , efter förra helgens oväder uppe i husvagnen såg vi fram mot att komma upp igår. Ljusblå himmel i horisonten , humöret på topp !! Hann komma till ro , sen öppnade himlen upp sig o världens ösregn kom över oss . Vem fan öppnade kranen ??? Vad det vad vi önskade oss .... + Nopp , nix , nada !!

Men även om regn e trist , finns det inget mysigare än att ligga o lyssna på regn smattret på husvagnstaket !! Ända till regnet blandas med hårda vindar !!

Skulle varit iväg på Ullared idag men tar det i morgon o hoppas på bättre väder .....

Ingen brådska , tar dagen som den kommer , det e ju trots allt hockey på tvn idag och mini semester !!

Fick i allafall köpt gummistövlar till både mig o barnen , så det föll sig naturligt att hänga kameran om halsen , trampa i mina vita tretorn sailers o bege mig på en prommis !! Fick en härlig kvalitetstid med grabben  .

Följ med Ni med ...

     


   

Ser ni det mörka molnet uppe till höger ??? Ni kan tro att det blev beordrat av högre makter ... vi blev dyngsura ;( .......

Vilka vågor , och vilken vindhastighet wiiiiee ..........


Denna snigel fann vi i skogsbrynet ...... det kallar jag snigel ..... hm .... snigel som förrätt ??? den hade då räckt till oss alla ;0)


 



 


 

Av anette - 15 maj 2012 19:31

Är fem ord som e så jäkla lätta att uttala men så svåra att genomföra , eller vad tycker ni ? Jag beundrar alla fina människor som lyckas ändra på sin livsstil - shit vilken utmaning & prestation !!!

Det är en av mina utmaningar som ska få utvecklas i lugn o ro . Men samtidigt en led i en morot som ska tagga mig till toppen. Idag lyckades jag tex komma hem från jobb , komma in utan att få panik o ångest över allt som skulle fixas ! Det var sköööönt att komma hem från jobb . Jag tog allt i lugn takt utan stress o vet ni vad ........ en riktig AHA upplevelse !!! Det jag inte hinner idag .... ska bara vänja mig vid ett nytt tankesätt ;0)

Haft fint väder även denna underbara tisdag.

Älsklingen har hjälpt till med städningen - shit så mkt det hjälpte mig !!!

Så här lätt skulle det varit varje vecka !!

Onsdag i morgon , kort arbetsdag , sen håller jag lååååååååååååååång helg !!

Och ni kan tro att jag ska njuta , fånga dagarna o låta de komma som de vill !!!


 

Av anette - 14 maj 2012 20:16

Suck o pust ..... ibland kan det lilla bli för mkt !

Hade gjort en läslista över de bloggar jag följde med länk o allt.

Jag råkade radera möget !?!

Så tro inte att jag har glömt er , tar bara lite längre tid att hitta er !!!

Bare with me friends !

Kanske någon som kan hjälpa mig ?

Har en befintlig läslista både på blogger samt google reader.

Kan man inte bara exportera den via en html kod lr nåt ??

Datageni som man är ..... not ;0)


Annars har allt gått ganska lugnt till , spånar på kommande tävlingar o hoppas kunna glädja er med en härlig vinst !!

Solen har strålat på oss och jag har varit på gott humör !!


 


Ni glömmer väl inte utlottningen

scrolla ner så finner ni den





ta hand om !!


 

Av anette - 13 maj 2012 19:35

Efter fredagens stress för att få allt klart var det skönt att komma fram till vagnen !!! Jag fixade ihop lite taco mys medan gubben klippte gräset. Barnen var väck i ett nafs - deras kompisar var ju där.

Sen bänkade vi oss framför hockey på tv. Jag var totalt slutkörd , nickade till flera gånger , så till slut lyckades min älskling övertala mig att gå till kojs. Det började blåsa på kvällen och på natten drog stormen in . Shit sååå rädd jag var , var hundra på att förtältet skulle få luft under golvet o lyfta. Det blev inte många timmars sömn och till slut fick vi surra fast tältet i bilen !!

Det vill jag inte uppleva igen ...

Sen sprack himlen upp , solen tittade fram , kidsen for iväg , vilket härligt gäng de utgjorde ;0) , kepsar på tre kvart o små stöddiga camping troll hihi !!!

Vi fick fint övernattningsbesök i form av min sys !!!

Skönt att få träffa henne denna veckan ! Trots underbart sällskap var vi ganska trötta o somnade gott innan midnatt .

Idag har jag inte gjort många knop !! Suttit o myst i solen o småplockat då och då !

Camping värden Stefan var super snäll o blåste upp hoppeborgen i form av en clown för våra små som fanns kvar !!!

En härlig avkopplande helg med mina älsklingar   med liiiiite smågnabb hihi .... men det glömdes bort snabbt ...


 


Av anette - 10 maj 2012 18:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards