träskor & gummistövlar

Alla inlägg under maj 2012

Av anette - 9 maj 2012 14:30

Idag fick jag ett underbart paket med posten !! Så fort jag ser dessa små vita vadderade kuvert vet jag precis vad de innehåller !!!

Smycken från Xenobia Design

FB sida








Jag har speciellt fallit för hennes enkelhet och den stilrena stilen .Fjärilsarmbanden är perfekta på

jobb !!!Hennes smycken passar till alla sammanhand , både fest & vardag .

Små fina detaljer i både berlocker och lås representerar hennes design.

Kika in hos henne - jag lovar att ni säkert kommer köpa minst ett armband ;0)

Och gillar ni min sida på FB kommer ni inte missa när jag kör en utlottning på ett av smyckena !!!

Annars får ni kika in o gilla ;0)


       

Av anette - 8 maj 2012 20:50

En stark känsla av lycka , berusning , intensitet överröste mig och mina utmattade lemmar , benen var inte längre stadiga  utan mer åt spagetti hållet. Skulle jag lägga mig ner och dö ??? Nä , sån är fasiken inte jag , kör på , känn blodsmaken i flabben , tugga fram lite fradgma som dryckes substitut , svälg och trampa vidare . Ta sikte på jämna mål ;

hon e nog lite tyngre än mig , hur mycket orkar hon , den där spinkan ska jag förbi , kan hon , kan jag ..... den där ;  hon borde startat i lunka gruppen , kör om henne , pusta lite avsides för att markera att hon är liiiiite ivägen .... passa på o styla lite för de unga grabbarna i soldat mundering ... jag ler , håller in magen och försöker att inte låta som en kaffekokare som behöver avkalkning ... tar sikte på bruden i cerise tröja , muskulös o atletisk kropp lägger mig i rygg på henne ..... nu jävlar håller jag ett jämnt tempo tänker jag ...... shit så duktig jag är , hör min endomondo i öronen ropa ut en snitt hastighet på 7 .... nånting ..... WOW !!!

sen hör jag

" nejdå , jag lunkar bara " säger bruttan i cerise tröja , vadlånga löpartights  ....... !!!!! Va f - n då pratade hon i sin mobil via headset !?! Hon trampar gasen i botten , kvar är jag o typ tusen till .... kväljandes  ,stånkandes ........... låter som en ringrostig tröskemaskin !!!

Och jag som trodde jag höll ett elittempo !?! Nåväl , jag hade oxå vadlånga löpartights och svagt röd/rosa tröja så det så ;0)

Man ska lyssna på sig själv , lyssna på sin kropp , sen ska man pressa den ytterligare lite till ............. typ 2 min ! För det var det jag gjorde denna sköna kväll i Halmstad på Vårruset ! PB blev 35 min på 5 km . Är jag nöjd , ja klart fasiken e jag det. Jag har aldrig varit någon löpare , kommer aldrig bli , men glöd under dojjorna det har jag när det gäller ;0)

Hade underbart sällskap , och det är en av huvud ingredienserna !!!


 

Av anette - 8 maj 2012 18:59

Vår familj på två vuxna & två barn har valt lite vardagslyx med matkasse !!! Spec roligt är det att när du spetsar till lr ändrar i receptet utan att egentligen veta om hur det smakar  ,

så får du en riktig smaksensation !!

Idag skulle jag då fixa till en risotto !!!!!!!!!!!!!!!! Hur många är vi inte som följer alla dessa

" master chef " program både från Sverige , Australien , UK ..... Jag gör i allafall , o så fort en risotto kommer upp sitter man som på nålar !! Kritiken från domarna är benhårda som en järnhand ...

Inte fan vet jag hur en risotto ska smaka lr tillagas , men en risotto borde ju innehålla ris eller hur ??? Sen ska den va lagom krämig , inte för torr ..... ja fy , vem tusan vill ge sig på en sån rätt en tisdag kväll !?!  Jag !!!

Denna risotton gjordes på Risoni !!! O vad e nu det ?? Barnen fullkomligt älskade det . Gjorde en variant utan svamp hihi. Shit , jag kan ju bli känd med min kantarell risotto !!! Så ljuvlig , krämig , smakerna gifte sig med varann ................

när jag först började ösa i mina hemliga ingredienser som inte finns med i receptet trodde jag att skilsmässan stod vid dörren !! Skulle åklagar ämbetet komma jagandes runt hörnet ??

Skit samma , den var sååå jäkla god så jag delar med mig lite av det hihi ;0)


       

Av anette - 6 maj 2012 10:15

Har precis intagit en härlig söndagsfrukost , frallor och nybryggt kaffe. Till pålägg denna morgon blev det disskusioner med sylt , gnäll & tandagnissla . Mmmmmm smakade ljuvligt och

en bra start på denna söndag ;0)

Sitter och laddar för den kommande striden . Ogräsjärnet och sekatören ska få komma ut , om något lite rostiga , sen ska de få bekänna färg !! Ogräset ska tuktas !!! Dessa förbenade men ack så fina blommor ska dras upp med dunder o brak , med rot o hela köret !!!


 



Här kommer förresten tårtan jag skulle fresta er med , blir nog en liten bit till eftermiddagskaffet ;0)


   



 

Av anette - 6 maj 2012 09:51

Fick ännu en utmaning av joa Josefina ...... nu får det bli stop hihi hinner inte med ju !!

Fick 11 frågor att svara på

 


Nu ska jag klura ut nya frågor o skicka vidare ;0)  

Av anette - 5 maj 2012 18:22

En riktig slappe lördag som  vi tagit som den kommit !!!

Precis vad jag behövde


Detta har jag sysslat med


 


Har även bakat en tårta som jag kanske frestar er med senare ;0)

Av anette - 4 maj 2012 07:31

 


Visst känns denna fredagen extra speciell , eller ?? Det tycker jag för veckan har varit så kort ! Jag öppnar famnen för denna fredag , jag känner mig en smula trött , onekligen pga pollen o medecineringen av den !! trött i både kropp & knopp ;0).

Sitter här med lite träningsvärk oxå , var ute o tog mig en löprunda igår på 7 km !! Härlig känsla for genom min utmattade kropp , underbar natur , härligt sällskap o dunka dunka i hörlurarna !! Ibland är det det lilla extra som behövs !!

ikväll ska man försöka vara lite social på syrrans kalas !! Vi får väl se hur länge ögonlocken orkar hålla sig uppe ;0)


Önskar er alla en Toppen fredag !!!




 

Av anette - 2 maj 2012 19:50

Hihi , tusen tack Annika för att jag blev veckans bloggtips inne hos dig !!!

Vill ni oxå vara med ?? Kika in hos henne här


Ett roligt sätt att få lite fler läsare kanske !!!

Ovido - Quiz & Flashcards