träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juni 2012

Av anette - 25 juni 2012 06:54

Brrrrr

Jag säger det bara 11 grader

Lider med lillfis som ska stå utomhus på simskolan idag !!

Igår kväll åkte minsann raggisarna på !!! Hade jag sen haft en riktig lusekofta hade den också åkt fram !

Det känns som höst , man vill krypa upp o dra en gosig filt om sig , tända levande ljus och mysa. Längtan efter att sitta ute sena sommarnätter har passerat revy.

Jag längtar trots allt till semestern nu - en riktigt välbehövd sådan. Få rå om familjen !! Det har varit en omställning att arbeta heltid , både för mig o gubben men främst för kidsen !! Tror de behöver riktig föräldratid nu ett par veckor framåt !!! Minst 4 veckor ska vi tillbringa tillsammans


Nu ska jag försöka få upp dem .... ny vecka ..... tillbaka till vardagen ;0)

Av anette - 24 juni 2012 18:00

 


Som ni kanske förstår blev det midsommarfirande uppe på campingen !! Gatan vi bor på fick sitt namn ..... Fridas Kurva - ja inte officiellt , bara eget påhitt !!! Tjusigt inte sant ??? Vi har tre Fridor som bor i kurvan , därav namnet ;0)!

Som de flesta midsomrar regnade det ...

   

Tack o lova att vi fick använda vårt party tält !!!!


Vi hade en helt fantastisk kväll i goda campingvänners lag ..... Vi sjöng , hade femkamp med övriga campinggäster ..... sen spelade vi kubb o yatzy nere i kurvan !!

Bilderna säger en hel det ...... Goa vänner o glada skratt !!

Och inte att förglömma mina finaste :


                 

 


Urtjusiga gubbar !!

Av anette - 20 juni 2012 17:28

Blev rörd till tårar när en arbetskollega delade ut små uppskattningsgåvor i form av en ljusstake till oss vikarier med orden , ni har varit toppen änglar hos oss ;0) !!

Det känns trist att kanske inte få fortsätta där , men samtidigt är jag glad över deras uppskattning över det jobb jag utfört !!!

Fick även en gudomligt sött hjärta från ett av barnen !!


 

Av anette - 19 juni 2012 06:26

 ...... är för tillfället ;

hur ska jag klä mig , blir det åter regn idag ???

Eller spricker det upp o blir super varmt ?

Barnen gjorde rätt i att ta på sig regnkläderna igår ;0)

Hur ska jag då klä mig !?!


 


 

Av anette - 18 juni 2012 15:43

 


Vilket kanon väder denna förmiddag - hann precis med en picknick när tösen kommit hem, innan regn dropparna kom !

Av anette - 18 juni 2012 07:51

Idag håller jag ledigt då barnomsorgspersonalen är på fortbildning.

Jag har alltid varit ledig dessa dagar och det har varit tomt nere på fritids ...... idag är det öppet och ganska många barn !?!?

Blev genast nervös över att jag sett fel på datumet , men det stämmer ...... då kunde ju jag liksom jobbat ..... Det är ju en vecka jag varit borta nu , och säkert många barn som redan gått på sommarledighet ...... Hoppas där finns en glad liten skara kvar , ska bli kul att träffa dem i morgon för då SKA jag jobba.

Simskola för tösen börjar idag , via skolan åker de buss ut till friluftsbadet i 4 veckor . Super bra service tycker jag !

Så idag passar jag på och chillar lite lagom mycket med mina små finingar    :0)


 

Av anette - 17 juni 2012 16:12

Vilken underbar helg vi haft uppe i husvagnen !! Total avkoppling utan en massa måsten - bara vara , slappa och umgås !! Med undantag för ängen som fick klippas först hihi ...

Men kolla in vilken gräsklippningsteknik !!


 

På lördagen fick vi toppen väder trots ovädet under fredgasnatten !!

Tog oss en prommis på över 5 km för att utforska den underbara skogsnatur som bjuds ,

bla trollskogen ! Bland kojor och träd !! Kolla in dessa trädstammar - lika fascinerande varje gång !!


 


 





   



 





 


Efter promenaden var vi verkligen värda en rejäl glasspause på Margit´s kiosk

På eftermiddagen o kvällen blev det slappe o grillning ;0)


 


 


En helt perfekt myshelg med min älskade familj   


 

Av anette - 15 juni 2012 11:52

Äntligen slipper vi höra skolklockan !!!


 


En helt underbar skolavslutning fick de finkläda barnen med solsken på himeln !!!

För många börjat en ny period i deras liv , byte av skolor , nya klasskompisar .... nya äventyr väntar


Ser ni vårt hus ..... så nära bor vi hihi !!

 



Grannbarnen samlade

 



Min stora grabb

 



Min tuffa tös



systerdottern , lycka till på högstadiet !!

 



Dennis & fröken Anni

   

Ovido - Quiz & Flashcards