träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juni 2012

Av anette - 14 juni 2012 21:06

Haha nu tror ni nog att jag har hittade DEN väska från Versace !!!

Vem skulle inte vilja äga en sådan väska , speciellt om den var rosa , typ denna lr hur !? Så jädrans snygg alltså !!!


 


ALLT som e rosa e ju bara såååå piffigt sommartid !!! Och precis som jag skulle gjort , föll min kära syster på en vin box med liknande namn o den rosa färgen


 


Eftersom vi bägge var lediga i morgon .... mer lr mindre , e inte riktigt på topp ännu , men ett glas rosé men älskade sys kan man inte tacka nej till !!

var detta då ett vin som uppfyllde den yttre skönhetens lockelse ???

Nopp , inte enligt våra smaklökar !!! Här betalade man nog för den kartongväska som man fick på köpet .... den går inte ens att återanvända som väska  !!!! Det var både beskt & torrt !!!

I vilket fall som helst , så fick jag en pause i vardagsbestyrerna som jag försökt genomföra mellan mina hostattacker o nysningar !!

Kidsen fick sig en längre utevistelse - till deras behag ..... " håll er rena så kan ni va ute lite längre o slippa kvällsduschen " ... hörde jag mig själv säga ... mitt samvete sa ... jovisst mammajersmyr , vem tror du på ?? !!! Men de lovade mig hederligt o trovärdigt med sina små charmiga blå ...

Kallade in kidsen runt halv nio för att få dem i ordning till sängen ....

NÄÄÄÄ men va f - n , grabben var lerig från knäna och upp till öronen o tösen ... ja det vill jag inte ens berätta !! Det blev att placera dem i badkaret !!!

Jag önskade att jag hade kunnat leta min väg fram i garaget för att hitta högtryckstvätten !!!

ja ni förstår , i vår värld existerar inget garage utan ett extra förråd .....

men jag kände inte för att leta , utan det fick bli de hederliga kökssvamparna ....

" aj mamma du gnider bort mitt skinn ..... men mamma nu har jag bara underhuden kvar ... du milde vad jag skattade !!!

Kontentan i det hela är ju faktiskt att

Skitiga barn är lyckliga barn !!!

De bråkade inte över huvudtaget , jag & sys fick egen tid med ett lådvin som fick oss att känna oss  lite lyxigare och glamorösare ,0)



Natti vänner


 

Av anette - 14 juni 2012 07:43

som jag skulle kunna skrika-rakt-ut-o-hoppa-jämfota-morgon !!!

Det snurrar till i huvudet och magen drar ihop sig. Kokpunkten är nära. Vad hände egentligen: jag som skulle bli en förälder som behöll lugnet i alla lägen !?!

Kidsen , ja BÄGGE två har kommit in i någon ny fas som vi mammor ofta kallar för trots ! Ordet trotsålder syftar på perioder i ett barns utveckling runt 2 - 3 års åldern när det testar gränser. Det har jag läst haha ... Här är det snarare en tidsinställd bomb ! Och de e ju för tusan 8 och 9 år ! Shit vilket humör de har fått .

Jag har länge fått höra att de fått humör efter mig ,

men va tusan jag har ju mitt kvar !!

Båda har blivit så tjuriga o envisa , kaxiga o stöddiga ...... kanske ett led i utvecklingen !!!

Hur ska jag nu agera ??

Skrika o gorma tillbaka , hoppas grannarna fortfarande sover , skulle de mot förmodan höra mig, hoppas vi att de tror det var katt f - n ...

rulla ner ögonlocken o stänga öronen o visa upp den där " jag hör dig men lyssnar inte " attityden

demonstrativt sätta händerna för öronen och säga blä blä blä lyssnar inte lyssnar inte !!!

eller agera som den lugna föräldern jag absolut aldrig blev ??? Eller jo , den finns ju där , men den hinner aldrig komma ut haha .....

Alla dessa små moment som tar musten o energin ur mig .... hur ska det gå nu när det blir sommarlov och semester ???

Nätberoende som jag är surfade jag runt för att hitta ett svar , jag ska ha svar på ALLT

läs detta


9-årsåldern. Nu kommer en ny period av mognad och utveckling, en ny orostid.

Tusan vad det lät snyggt , jag hade nog hellre kallat det för tidig tonårskris !!

Barnet söker sin egen identitet. Det kan kännas roligt att bli stor men samtidigt oroligt.

Hm ... där fick jag mig en tankeställare .....

ofta när det blir en konflikt över en struntsak , svarar vi ofta ... du som nu fyllt 9 år och är stor ska ju kunna ....... bla bla bla

Har vi berättad hur duktig han är som 9 åring ??


Dax att ta sig en funderare ........


Intressant läsning eller hur ?


Men jag älskar dem över allt annat och visst ser de snälla ut :0)


 


Av anette - 13 juni 2012 19:12

 


Jag har fullt upp nu ska ni veta !!

Ligger i startgroparna med en tematävling

" värna om våra sommarbarn "


Visst låter det spännande så säg ???


Håll ögonen öppna , och ett tips är ju att trycka på

Missa inte mina inlägg knappen till höger !!!


Kram ni fina


 

Av anette - 13 juni 2012 16:53

Ja vi är ju inne i den säsongen nu ! Jag är INGEN glass människa egentligen , men kan mycket väl unna mig en stor  strut från glassbaren i hembygdsparken !! Ängelholmsglass e min absoluta favorit.

Sen har jag många gånger stått och funderat på de där Ben & Jerry glassarna ..... vilka spännande sorter .... vilka hutlösa priser !!! Därför har jag inte provat dem ...

Förra helgen ställde vår goa grannar fram något liknande från LIdl !!!

Den där med  " cookie dough " kunde jag klämt SJÄLV !!!

Denna glass är absolut värd att prova , jag lovar er att inte bli besvikna

Och priset var helt ok enligt grannfrun .....

Så nu ska jag oxå fylla frysen med glass och frossa ;0)


 



 

Av anette - 13 juni 2012 08:17

Som jag tidigare berättat börjar mitt vikariat lida mot sitt slut ! Men jag ger inte upp

trots att jag e krasslig har jag nu skickat in en ansökan på ett nytt jobb. Tyvärr är det bara på ett par månader , men bättre det än inget alls. Visst hade jag kunnat gå arbetslös ett par månader , ta tag i mitt liv o komma igång med mkt annat men ibland blir det inte som man hade tänkt sig. Nu hoppas vi och håller tummar och tår .....

Nu ska jag in i duschen och ner till vårdcentralen !

Kidsen har idrottsdag på skolan och jag har ju första parkett från köksfönster och trädäck !!

Hoppas bara inte regnet infinner sig.


Mina underbara Irisar står nu i full blom


 


ha en fin dag alla


 


Av anette - 11 juni 2012 18:07

Vi får väl se hur länge jag orkar sitta uppe , febern kom & gick , har sovit hela fm men mår inte ett dugg bättre ;0(  .

Barnen ska oxå få kika ikväll , det e ju skolavslutning denna veckan så de får lov att vara uppe !

Solen skiner o vädret har varit helt underbart. Nu ska jag bara bli kvitt min förkylning , hade ju tänkt dra upp till husvagnen i helgen !! Längtar .....


 

Av anette - 11 juni 2012 07:27

 

Ovido - Quiz & Flashcards