träskor & gummistövlar

Alla inlägg under juli 2012

Av anette - 15 juli 2012 10:57

Härlig lördag , i karavan  cyklade vi tre familjer mot Vilshärad !! Vilken syn ! Det bjöds på After Beach med Mikael Rickfors :0)

Väl framme bänkade vi oss i gröngräset o njöt av en god kall öl ! Gott om härliga glada människor . Det var första men absolut inte sista gången vi var där. Underbar stämning . Och sist men inte minst tillsammans med våra goa campingvänner !



 



 



 





 



 



 



 



  



  


 



 

Av anette - 13 juli 2012 10:09

 


Sommaren har kommit av sig helt och hållet. Inte ens lönt att gå och vänta på solen !! Jag e fortfarande tacksam att jag aldrig for runt o letade efter DEN bikinin i år !!! Den gamla duger gott de få gånger jag badar !! På tal om bad , fixade minsann 1 km simning i går , så på två dagar simmade jag 2 km !!! Ni kan tro att jag har spagettiarmar i dag haha !!!

På sommaren fylls man av så många otroligt härliga sommardofter .... kloret från friluftsbadet , havsdoften av tång och salt , blommor till tusen , rapsfälten , grillosen som lägger sig som en dimma över campingen runt 19.00

Jag har en doft som förföljer mig .... sommarregn , blöt asfalt !!

Visst har det sin tjusning men inte en hel sommar .....

Vi myser i allafall på vår camping med härliga vänner , men visst märks det på barnen ... små gnälliga o irriterade på varann !!

Ha nu en fortsatt fin dag , här ska det minsann bli både snaps & midsommar mat , så det är dax att komma igång med förberedelserna !

Av anette - 13 juli 2012 09:00

               Då var det dax att utse en vinnare !!! Det är NI läsare som gör det genom omröstningen av dessa underbara bilder !!!


                        

             








  Vilka underbara bidrag !!!!

Nu gäller det att NI röstar !!!

Mellan den 13 - 15 Juli sker omröstningen som ni hittar i

högra spalten !!!

Av anette - 11 juli 2012 21:58

Är det semester så nog fasiken ska man bada !!! Efter lunch packade vi in kidsen i bilen o drog bort till Brottet !

En helt underbar friluftsbadsanläggning !!! Efter 10 min öppnade himlen sig ..... förvånad

.... NOT !!

Vem brydde sig , ja inte barnen i alla fall ! Jag beslutade mig för att fixa lite motionssim. Mitt mål var simborgarmärket på 200 m . OBSERVERA ...... jag har inte simmar på åratal o definitivt inte sen min arm pajjade !!! Jag fixade 600 m !!! Sen stack det i hela armen ut i fingrarna . Efter 30 min pause tog jag 400 m till !!

Fatta att jag var strong nöjd med mig själv !!!

Kidsen hade så himla kul ..... sanna fiskar !!


 


 


 


Nu ikväll har vi avnjutit en brolier middag borta hos sys !!!

Hur många lagar brolier på grillen ??  Jo syrran !!


Har egentid med datorn o bloggen just nu !!! Kidsen o gubben e borta hos våra

goa campingvän Josef  !! Har fixat med bidragen som kommit in till

sommartävlingen !

 

Passa på ..... sista deltagardatum 12 Juli !!

Av anette - 9 juli 2012 12:37

Vilken härlig start på semestern !! Anlänt till campingen o våra goa camping vänner , sys med familj anlände oxå !!

På kvällen blev det hopp & skoj för barnen ! Ni kan tro att de njöt i fulla drag . Det hoppades o slogs volter om vart annat !

Det lagades god mat tillsammans , o senare kom glada vänner över på en eller två goa glas !!


       



Glöm inte tävlingen sista chansen den 12 juli !!!

Av anette - 7 juli 2012 12:47

Nu är det semester för hela slanten !!! Och det bästa är ju att appen kommit så att man kan mobil blogga !!
Nu ska bara havet bli lite uppvärmt . Det är kvalmigt o kvavt ute , men inget regn ;) Ni kan tro att jag njuter , så även
vår tokstolla som övar torrsim !!!

Av anette - 6 juli 2012 06:18

 


7 timmar kvar from NU !!!!

Ni kan inte ana vad jag längtar efter ledigheten !! Tyvärr har vädergudarna fått för sig att sura nu och vill inte alls släppa ut solen !! Strunter jag faktiskt i ,bara för jag kan så ni vet !!

Har varit flitig o cyklat till jobb nu i två veckors tid , men idag blir det bilen så kommer jag hem tio minuter snabbare oxå hihi !

Sen är det ju fredag , inte att förglömma ,nu strunter jag i alla måsten & tvätthögar

Ha det fint !!

Glöm inte tävlingen !!

 

( ni kan dela den på er facebook om ni inte har blogg )

 

Har ni inte barn ??? tävla ändå & ge bort de produkter du inte vill ha ;0)





Av anette - 4 juli 2012 20:38

 


Ett tag var jag skeptiskt .... mina hälar var svårt utsatta av vinterns slitage ..... men skam den som ger sig ...

gjorde inte mkt , babyfoot fixar faktiskt ALLT !!!!

Nu blir det till att shoppa hem ett par nya paket !!


om ni inte vet vad jag pratar om , läs här då ser ni hur mina hälar såg ut innan ...



Ovido - Quiz & Flashcards